Talmácsi Gábor életében először lett dobogós

HEGYI, KEMENCZKY, TÓTH A.HEGYI, KEMENCZKY, TÓTH A.
Vágólapra másolva!
2005.05.01. 10:28
Címkék
A harmadik helyről indulva harmadik lett Talmácsi Gábor a gyorsasági motorkerékpáros világbajnokság Kínai Nagydíján, a 125 köbcentiméteres kategória esős körülmények között megrendezett versenyében. Ez volt a KTM 23 éves magyar pilótájának eddigi legjobb eredménye, hiszen még soha nem végzett a dobogón. A MotoGP-ben megint Valentino Rossi (Yamaha) győzött, míg a negyedlitereseknél (250 kcm) az ausztrál Casey Stoner ért elsőként a célba.
Talmácsi Gábor a két éllovassal ugyan nem tudta tartani a lépést, de a harmadik helyet biztosan őrizte meg a célig
Talmácsi Gábor a két éllovassal ugyan nem tudta tartani a lépést, de a harmadik helyet biztosan őrizte meg a célig
Talmácsi Gábor a két éllovassal ugyan nem tudta tartani a lépést, de a harmadik helyet biztosan őrizte meg a célig
Talmácsi Gábor a két éllovassal ugyan nem tudta tartani a lépést, de a harmadik helyet biztosan őrizte meg a célig
Talmácsi Gábor a két éllovassal ugyan nem tudta tartani a lépést, de a harmadik helyet biztosan őrizte meg a célig
Talmácsi Gábor a két éllovassal ugyan nem tudta tartani a lépést, de a harmadik helyet biztosan őrizte meg a célig

125 kcm: Pasini és Lai hatalmas küzdelmet vívott

Talmácsi Gábor
Talmácsi Gábor
Talmácsi Gábor
Talmácsi köztudottan szereti az esőt, ezért - látván az esőt - a jó eredményben reménykedett. A rajtnál rögtön az élre tört, de aztán többen is megelőzték, ennek ellenére az élmezőnyben motorozott. A versenyben az olasz Fabrizio Lai vezetett, és megpróbált elhúzni üldözőitől.

Talmácsi feljött a második helyre is, de aztán átadta az Apriliával remek tempóban motorozó Mattia Pasininek. Pasini és Lai az utolsó körökre elhúzott Talmácsitól, és a két olasz motoros különpárbajban döntötte el a győzelem sorsát.

Az első helyet végül nagy lökdösődésben Mattia Pasini szerezte meg Lai előtt, a magyar fiú öt másodperccel mögöttük futott be a harmadik helyen. A bronzérmes pozícióért 16 pontot kapott, és 27 pontjával három futam után a hetedik az összetettben.

Tóth Imre (Aprilia) két kör hátránnyal, egy pilótát maga maga mögé utasítva a 30. helyet szerezte meg.

Gyorsasági motorkerékpáros vb,
Kínai Nagydíj, Sanghaj, 125 kcm:


A részletes és teljes eredménylista megtekintéséhez kattintson az ikonra!
A részletes és teljes eredménylista megtekintéséhez kattintson az ikonra!
A részletes és teljes eredménylista megtekintéséhez kattintson az ikonra!
1. Mattia Pasini (olasz, Aprilia) 46:30,273 perc
2. Fabrizio Lai (olasz, Honda) + 0,065 mp
3. Talmácsi Gábor (KTM) + 4,953 mp
4. Thomas Luthi (svájci, Honda) + 8,875 mp
5. Tomoyoshi Koyama (japán, Honda) + 10,707 mp
6. Marco Simoncelli (olasz, Aprilia) + 11,959 mp

Az élcsoport: 1. Mika Kallio (finn, KTM) 50 pont, 2. Lai 49, 3. Pasini 46, 4. Simoncelli 41, 5. Hector Faubel (spanyol, Aprilia) 30, 6. Luthi 29, 7. Talmácsi 27

250 kcm: Casey Stoner is bejelentkezett a világbajnoki címre

Casey Stoner nem viccel az idén - az ausztrál Aprilia-pilóta már másodszor győzött ebben a szezonban, miután Sanghajban óriási csatában ő felülkerekedett az olasz Andrea Doviziosón (Honda).

A két versenyző már nagyon korán elhúzott a többiektől, jelentős előnyre tett szert, és utána már csak az volt a kérdés, hogy Stoner képes lesz-e maga mögött tartani Doviziosót. Nos, bár a két pilótát sokszor csak századmásodpercek választották el egymástól, a 19 éves, Barcelonában élő ausztrál sikeresen verte vissza a vele egykorú, a legutóbbi versenyen is második helyen végző itáliai pilóta támadásait. A szabadkártyával versenyző Rizmayer Gábor ezúttal tizenkilencedik lett.

Az összetettben Dovizioso vezet 53 ponttal, de csak hárommal előzi meg Stonert.

Gyorsasági motorkerékpáros vb,
Kínai Nagydíj, Sanghaj, 250 kcm:


A részletes és teljes eredménylista megtekintéséhez kattintson az ikonra!
A részletes és teljes eredménylista megtekintéséhez kattintson az ikonra!
A részletes és teljes eredménylista megtekintéséhez kattintson az ikonra!
1. Casey Stoner (ausztrál, Aprilia) 48:07,205 perc
2. Andrea Dovizioso (olasz, Honda) 48:07,454
3. Aoyama Hirosi (japán, Honda) 48:28,639
4. Alex De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 48:35,794
5. Sebastian Porto (argentin, Aprilia) 48:39,084
6. Daniel Pedrosa (spanyol, Honda) 48:47,725
7. Hector Barberá (spanyol, Honda) 48:53,537
8. Simone Corsi (olasz, Aprilia) 49:08,820
9. Jorge Lorenzo (spanyol, Honda) 49:11,466
10. Takahasi Juki (japán, Honda) 49:13,028

19. Rizmayer Gábor (Yamaha) 50:33,404

MotoGP: Rossinak mindegy, milyen az időjárás, ő mindig nyer

Valentino Rossit nem lehet megállítani
Valentino Rossit nem lehet megállítani
Valentino Rossit nem lehet megállítani
A királykategóriában a címvédő, hatszoros világbajnok Valentino Rossit megint nem lehetett legyőzni.

Az olasz zseni nagyjából az esős verseny felénél előzte meg az addig az élen álló, de műszaki hiba miatt lelassuló Kenny Robertst, majd 5-6 másodperccel elhúzott az üldöző bojtól, és előnyét a leintésig megőrizte.

A második helyre a futam az utolsó néhány körében a francia Olivier Jacques (Kawasaki) jött föl, aki megelőzte az addig második helyen haladó, a pole pozícióból startoló spanyol Sete Gibernaut (Honda), és jó alaposan megközelítette Rossit is.

Gibernaunak egyébként megint a citromdíj jutott, ugyanis az utolsó körben csapattársa, az olasz Marco Melandri is elment mellette, és aztán a célba vergődő spanyol versenyző Hondája egyszerűen megállt.

Az összetett pontversenyben Valentino Rossi 70 ponttal áll az élen, megelőzve a 45 pontos Marco Melandrit.

Gyorsasági motorkerékpáros vb,
Kínai Nagydíj, Sanghaj, Moto GP:


A részletes és teljes eredménylista megtekintéséhez kattintson az ikonra!
A részletes és teljes eredménylista megtekintéséhez kattintson az ikonra!
A részletes és teljes eredménylista megtekintéséhez kattintson az ikonra!
1. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 50:02,463 perc
2. Olivier Jacque (francia, Kawasaki) 50:04,163
3. Marco Melandri (olasz, Honda) 50:19,037
4. Sete Gibernau (spanyol, Honda) 50:21,369
5. Max Biaggi (olasz, Honda) 50:22,014
6. Jürgen van den Goorbergh (holland, Honda) 50:24,085
7. John Hopkins (amerikai, Suzuki) 50:28,346
8. Colin Edwards (amerikai, Yamaha) 50:33,496
9. Nicky Hayden (amerikai, Honda) 50:41,762
10. Ruben Xaus (spanyol, Yamaha) 50:43,454 ---- Talmácsi Gábor (125 kcm, KTM, 3. hely): - Örülök, hogy végre megtört a jég, és dobogóra állhattam. Próbáltam okosan versenyezni, mert a múltkor túlságosan is akartam a jó eredményt, aminek esés lett a vége. Ezután remélem, hogy állandó tagja leszek a pódiumra álló triónak, és akkor talán az év végi eredmény sem lesz olyan rossz. Jó lett volna a futam után magyarul is nyilatkozni, de csúszott a program, így erre nem volt idő. Na nem baj, majd legközelebb! A sárkányt ábrázoló díjamra mindenesetre nagyon büszke vagyok, fő helyet kap a vitrinemben.

Tóth Imre (125 kcm, Aprilia, 30. hely): - Kétszer is ki kellett állnom a boxba, mert párásodott a sisakom. Most az a taktika sem jött be, ami legutóbb, hogy időnként kinyitottam a plexit. A párás időben semmi sem segített. Végül apu belülről letépte a maszkot, így jobban jött be a levegő, és már láttam is valamit. A versenyt viszont ezután nem tudtam élvezni.

Rizmayer Gábor (250 kcm, Yamaha, 19. hely): - A reggeli bemelegítés előtt elkezdett esni az eső, úgyhogy mire átállítottuk a motort, már csak másfél kört tudtam megtenni. Ez a tapasztalat nagyon hiányzott a versenyen, mert hiába rajtoltam jól, kellett három-négy kör, hogy felvegyem a ritmust. A köridőket tekintve előrébb is végezhettem volna. ---- A hatvanas és a hetvenes években a magyar gyorsaságizók főszereplői voltak a világbajnoki sorozatnak, büszkén mondhatjuk, hogy Drapál János, Szabó II László és Marsovszky Gyula örökre beírta magát az 1949-ben alapított vb aranykönyvébe. Halálos balesetéig Drapál négyszer is győzött, a nemrégiben elhunyt legenda, Marsovszky - aki 1956-ban emigrált, és a továbbiakban svájci színekben versenyzett - második volt az egykori királykategóriában, az 500-ban, míg Szabó II összesen tíz érmet szerzett a 125-ös és a 250-es géposztályban. A magyar iskola győzelmi szériája 1973. május 6-án szakadt meg, akkor, amikor Drapál első lett a 350-es géposztály Osztrák Nagydíján Salzburgban.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik