Kedden a Ferrari kivételével az összes csapat összegyűlt a londoni Heathrow-repülőtéren annak érdekében, hogy biztosítsák a Brit és a Francia Nagydíj 2005-ös megrendezését, valamint hogy az idény közben végrehajtható teszteket 24 napban limitálják.
A Ferrari vezetői "fontosabb teendőikre" hivatkozva mondták le a résztvételt, a szabálymódosítás hivatalossá tételéhez azonban a maranellói igenre is szükség lesz. A Brazil Nagydíjon már ugyanez a kilenc csapat összeült ugyanezen célból, és akkor meg is egyeztek, hogy tíz napot lehessen tesztelni az idény első és utolsó futama között. Akkor még a gumigyárakkal nem egyeztettek az istállók, Bernie Ecclestone azóta beszélt a Michelin és a Bridgestone képviselőivel, és az ő érdekeikre való tekintettel született meg a 24 napos megoldás.
Jean Todt és a Ferrari ismét „lemaradt” a tárgyalásról
"A felére csökkentjük a tesztlehetőségeket, ami ugyan nem tíz nap lesz, de így is eleget spórolunk ahhoz, hogy a Francia és a Brit Nagydíj a tizenkilenc futamos versenynaptár része lehessen. Ennél kevesebb tesztet csak akkor lehet elképzelni, hacsupán egy gumiszállító lenne a Formula-1-ben. A nagy csapatoknak ez is érvágás, hiszen a sok tesztelés jókora előnyt jelent számukra" - árulta el a gyűlés után Paul Stoddart, a Minardi csapatvezetője. A Ferrari nélkül nem lehet jogerőre emelni a szabályt, de ha a többi csapat tartja magát a 24 tesztnaphoz, a maranellóiak pedig nem, a legjobb esetben is hatalmas kritikát kapnának. A csapatok azt remélik, hogy a Scuderia is hamarosan beáll a sorba, és nem alakul ki nagy ellentét a csapatokon belül. Paul Stoddart nemcsak a Heathrow-n zajló tárgyalásról beszélt, hanem azt is elárulta, hogy csapata Minardi-European néven nevezett a 2005-ös világbajnokságra. A Ford kivonulása miatt, akárcsak 2001-ben, saját magának, European néven gyárt majd motorokat, és továbbra is Bridgestone-abroncsokat használ. A pilótapárosításról egyelőre nincs hír, Baumgartner Zsolt és Gianmaria Bruni maradhatna is a faenzaiaknál, de számos más versenyzőt is kipróbál a hónap végén Stoddart. A legújabb jelölt a venezuelai Pastor Maldonado, az olasz Formula-Renault 2000 idei bajnoka. A Williams is pilótát keres, a Jenson Button szerződtetéséről lecsúszó csapat Mark Webber mellé igazolna megfelelő társat. A tesztpilóta Antonio Pizzonia - és az önjelölt David Coulthard - mellett Nick Heidfeld és Anthony Davidson tartozik az esélyesek közé, utóbbi kettőnek decemberben tesztlehetőséget is adnak a grove-iak. A BAR tesztpilótája elsején, a Jordan versenyzője kilencedikén ülhet bele a Williams-BMW-be Jerezben.