A Gál István, Oroszlán Tibor kettős egy futammal a hazai sorozat vége előtt megszerezte a tereprali országos bajnoki címet - pályafutása során immár a hetediket.
A Gál István, Oroszlán Tibor páros a hetedik bajnoki címét ünnepelhette, de még ennél is messzebbre néz. A csapat nagy vágya a Dakar-rali (Fotó: Mirkó István)
A Gál István, Oroszlán Tibor páros a hetedik bajnoki címét ünnepelhette, de még ennél is messzebbre néz. A csapat nagy vágya a Dakar-rali (Fotó: Mirkó István)
A mezőny legrutinosabb pilótája, ugyanakkor az egyik legelhivatottabb is. És ennyi jó eredmény, ennyi győzelem után még mindig talál motivációt. - Kívülről úgy tűnt, nem volt túl nehéz megszerezni ezt a bajnoki címet. - Pedig ez sem volt könnyebb, mint a többi. A technikai sportban mindig akadnak nehézségek, minket is hátráltattak műszaki gondok, egyszer az autónk is kigyulladt… Szóval az autósportban a történéseket nemcsak az ember saját vágya befolyásolja. - Hét bajnoki cím. Hogyan tudja még ennyi győzelem után újra meg újra felpörgetni magát? - Nincs titkom - egyszerűen pokolian élvezem azt, amit csinálok. Az élet más területeit emiatt talán nem is veszem túl komolyan. - De mi motiválja, a nyolcadik, tizedik bajnoki cím? - Nem titok, szeretnék kilépni a nemzetközi porondra ezzel a technikával. A Dakar a cél, talán a hazai eredményem miatt felfigyel rám valaki. - Mennyire mutatja az erőfölényét, hogy amelyik viadalon célba ért, azt meg is nyerte? - Nem tudom. Igyekszünk. A hét végi viadalon például nem is gondolkodtam a bajnokság megnyerésén, csak az járt a fejemben, hogy Kis Sanyi előtt végezzek. Az ő technikai háttere világszínvonalú, szerettem volna, ha a miénk felveszi vele a versenyt. - Meddig lehet eljutni saját építésű autóval? - A prototípus kategóriában szabadon szárnyalhatnak az ember gondolatai, és azt hiszem, mi elég jól meg tudjuk valósítani azokat a praktikákat, amiket külföl- dön ellestünk. Természetesen sohasem leszünk olyan profik, mint egy gyári csapat, de a saját lehetőségeinket mindig próbáljuk kihasználni. És azt hiszem, nincs szégyenkeznivalónk - főleg, ha a legutóbbi viadalra gondolok. - Úgy látom, a szívébe zárta a Hungarian Baját, amely jövőre talán már Európa-kupa-viadal lesz. - Igen. Szerintem a veszprémi lőtéren nagyon jól alakították ki a pályákat. Itthon egy kicsit az újdonság erejével hatottak a százötven kilométeres szelektív szakaszok, de az autó bírta, és mi is. Nem túlzok, ha azt mondom, pályafutásom eddigi legemlékezetesebb versenye volt ez. A navigátorommal, Oroszlán Tibivel meg is állapítottuk, hogy talán volt ennél hosszabb viadalunk - annak idején például a Trans Kárpátia-rali tovább tartott -, de sohasem kellett ilyen összehangoltan dolgozni, ilyen gyorsan menni, mint most. - Ha nem akar, a jövő hét végén esedékes idényzárón már rajthoz sem kell állnia. - De azért ott leszek! Egy- szerűen nem férek a bőrömbe, és szeretnék néhány új alkatrészt - például egy új osztóművet - tesztelni. Mert ezzel a kocsival még jobban is lehetne menni. - Mondja, ön sohasem dől hátra elégedetten a székében? - Jobban szeretek pilótaülésben ülni, abban pedig képtelenség hátradőlni…