Stéphane, a dűnék királya

Vágólapra másolva!
2004.10.13. 21:23
Címkék
Emerson Fittipaldi életében először lát közelről sivatagot (Dubaiban nyaral), és hogy, hogy nem, egy autóverseny közelébe keveredett. A volt Formula-1-es sztár egyetlen pillanatig sem habozott, amikor meghallotta, hogy errefelé tartják a tereprali Világkupa egyik futamát, a rekkenő hőség ellenére végigvárta a mezőnyt a célban, majd pedig kipróbálta a dűnék közötti autózást a Világkupa-győzelemre abszolút esélyes Kalifa el-Mutajvejjel.
A hazai pályán (pardon dűnék közt) autózó el-Mutajvejnek ezen a napon más öröme nem nagyon volt: 15 percet ásott a dűnék között, bár utóbb ezt büszkeségből mindenki elől titkolta. Persze nem ő volt az egyetlen, aki használta a lapátot és a homokfutót: a kétszeres Dakar-győztes Maszuoka Hirosi, sőt a négyszeres ralivilágbajnok Juha Kankkunen is kétkezi munkára kényszerült a rekkenő hőségben. Szerdán egyébként 308 kilométernyi szelektív szakaszt teljesített a mezőny, kizárólag dűnék között. Mondták is a pilóták, hogy egy nehezebb Dakar-nap ilyen, de még az sem, mert a Szaharában a homokdombok között legalább vannak gyors részek, ahol kipihenheti magát az ember. Ezúttal a sivatagi show-t autóval és motorral is megnyerő Stéphane Peterhansel volt a dűnék királya, bár ő sem úszta meg gondok nélkül. Néhány kilométerrel a cél előtt, amikor már kezdett kifogyni a benzin, a jobbra-balra dülöngéléstől a motor néha nem kapott üzemanyagot, és ilyenkor fél-egy másodpercre leállt. A francia a korábbi gondjai miatt az összetettben a 15. helyen áll - Maszuoka az ásás ellenére átvette a vezetést a törött váltókarral 100 kilométert autózó De Meviustól.A motorosoknál a kedden az első kerekét törő Marc Coma megszerezte második szakaszgyőzelmét, az összetettben azonban továbbra is honfitársa, Isidre Esteve-Pujol vezet. A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettőst ezúttal sem kímélte a technika ördöge, bár a végeredményt tekintve még a szerencsésebbek közé tartozott. Minden jól kezdődött, remek ritmusban haladt a duó, amikor a szervizpont előtt 30 kilométerrel elment a töltés. Csak a szerencsének köszönhető, hogy eljutottak a szervizig, ahol a csapat húsz perc alatt generátort cserélt, Szalayék pedig mentek tovább. "Ötven kilométeren keresztül úgy ment a Frontera, mint az álom - mondta az Opel pilótája -, azután azonban orra estünk egy dűnéről lefelé jövet, és nem elég, hogy a leérkezéskor Laci nyaka meghúzódott, még a víz is felforrt. Ez már a negyedik ellenőrző pont után történt, és hiába locsolgattuk, hűtöttük, semmi sem segített rajta. Emiatt ki kellett hagynunk az ötödik csekkpontot, de legalább tudtunk egy jót autózni, és megint tanultunk valamit az autóról."Csütörtökön a viadal záró napja következik (pénteken már közúton megy Moreeb Hillből Dubaiba a mezőny), mivel a ramadán miatt törölték a pénteki szakaszt.UAE Desert Challenge, Vk-futam
A 3. szakasz végeredménye. Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean Paul Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo2) 4:03:21, 2. Maszuoka, Schulz (japán, német, Mitsubishi Pajero Evo) 1:51 p h., 3. Kleinschmidt, Pons (német, Volkswagen Touareg) 18:41 p h., …17. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Frontera) 3:56:39 ó h. Motorosok: 1. Marc Coma (spanyol, KTM) 4:16:54, 2. Esteve-Pujol (spanyol, KTM) 8:50 p h., 3. Dabrowski (lengyel, KTM) 11:15 p h.
Az állás 3 nap után. Autósok: 1. Maszuoka Hirosi, Andreas Schulz 11:08:01, 2. G. de Mevius, Dubois (belga, francia, Nissan Pick-Up) 10:44 p h., 3. el-Mutajvej, Guehennec (egyesült arab emirátusokbeli, francia, BMW X5) 32:45 p h., …32. Szalay Balázs, Bunkoczi László 28:51:59 ó h. Motorosok: 1. Isidre Esteve-Pujol 11:58:53, 2. Dabrowski 7:28 p h., 3. Ullevalseter (norvég, KTM) 29:46 p h.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik