A tavalyi szombathelyi viadal sokak számára emlékezetes maradt amiatt, hogy az volt a bajnokság lélektani fordulópontja. Benik Balázs legyőzte a címvédő ifjabb Tóth Jánost, és ezzel végleg maga felé billentette a mérleg nyelvét.
Noha a visszavágásra nincs lehetőség ("Janika" anyagi okok miatt kihagyja az idényt, bár előfutóként ott lesz a viadalon), a nagy csatára annál inkább. Ugyanis pillanatnyilag nem a címvédő áll a pontverseny élén, hanem az első két futamon győzedelmeskedő Turi Tamás – igaz, előnye mindössze öt pont. A World Rally Cart irányítók közül ott lesz a rajtnál Szabó Gergő, Herczig Norbert és Tagai Tamás (mindhárman Skoda Octaviával), és indul ifjabb Angyalfi Károly is – ezúttal egy Mitsubishi Lancerrel. Angyalfi megszakította a kapcsolatot azzal a csapattal, amelyiktől eddig autót bérelt, és átment egy másikhoz, amelynek van ugyan Ford Focus WRC-je, ám nincsenek hozzá murvaalkatrészek. Az időszűke miatt a hét végére ezt már nem tudták megoldani, de van remény arra, hogy Veszprémbe már a Focust hozzák. Mostanra pedig maradt az A-csoportos Lancer. Bár murván az is bőven lehet versenyképes – ezt Aschenbrenner György fényesen bizonyította a legutóbbi viadalon.
Bútor Róbert új Saxót kap a Citroen Sporttól a szombathelyi versenyre
Az N-csoportban biztosan megszakad Spitzmüller Csaba idei veretlenségi sorozata – annál az egyszerű oknál fogva, hogy a kategória címvédője nem áll rajthoz a viadalon. Néhány hete quaddal (négykerekű motor) bukott és elrepedt a kulcscsontja, valamint eltört az egyik ujja. Még nincs száz százalékos állapotban, ezért döntött úgy, hogy inkább a veszprémi futamra készül fel rendesen. Ugyancsak hiányozni fog a mezőnyből Elek István. Az ő autója csúnyán összetört legutóbb Fehérváron és nem készült el időben. Különben is, Elek a bajnoki címért akart harcolni és miután ez az esély elúszott, lehet, hogy inkább bérel egy WRC-t egy-két futamra. Így sem fenyeget azonban az a veszély, hogy unalomba fullad az N-csoportos küzdelem, hiszen így is legalább öt-hat párosnak van esélye a győzelemre. Esélyes Szilágyi János, Oroszlán László, de simán nyerhet Hideg Krisztián, vagy Szajky István is. A Szuper1600-as géposztály az egyetlen nagy kategória, amelyben az éllovas Szombathely után is maradhat száz százalékos. A Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettős a hét végi viadalnak a Citroen Sport gyári autójával vág neki, miután a megszokott Saxóval a francia Chicherit indul két vb-viadalon. Az új Saxo előéletéről nincs túl sok információ, talán csak annyi, hogy sokáig egy spanyol cég üzemeltette. Bútor tehát abszolút esélyes, bár a kétkerékhajtású kocsikat nem kifejezetten ilyen pályákra tervezték. A szombathelyi szakaszok nem változtak sokat az elmúlt évekhez képest: gyors, murvás pályák, amelyeken nem lehet nagy különbségeket kiharcolni, mivel sok az egyenes szakasz, amelyeket derékszögű kanyarok követnek. Így a küzdelem főként kigyorsításokból és féktávokból áll. Rajt péntek reggel – Szombathelyen.