Csak Bútor maradhat hibátlan

Vágólapra másolva!
2004.06.17. 21:20
Címkék
A tavalyi szombathelyi viadal sokak számára emlékezetes maradt amiatt, hogy az volt a bajnokság lélektani fordulópontja. Benik Balázs legyőzte a címvédő ifjabb Tóth Jánost, és ezzel végleg maga felé billentette a mérleg nyelvét.
Noha a visszavágásra nincs lehetőség ("Janika" anyagi okok miatt kihagyja az idényt, bár előfutóként ott lesz a viadalon), a nagy csatára annál inkább. Ugyanis pillanatnyilag nem a címvédő áll a pontverseny élén, hanem az első két futamon győzedelmeskedő Turi Tamás – igaz, előnye mindössze öt pont.
A World Rally Cart irányítók közül ott lesz a rajtnál Szabó Gergő, Herczig Norbert és Tagai Tamás (mindhárman Skoda Octaviával), és indul ifjabb Angyalfi Károly is – ezúttal egy Mitsubishi Lancerrel. Angyalfi megszakította a kapcsolatot azzal a csapattal, amelyiktől eddig autót bérelt, és átment egy másikhoz, amelynek van ugyan Ford Focus WRC-je, ám nincsenek hozzá murvaalkatrészek. Az időszűke miatt a hét végére ezt már nem tudták megoldani, de van remény arra, hogy Veszprémbe már a Focust hozzák. Mostanra pedig maradt az A-csoportos Lancer. Bár murván az is bőven lehet versenyképes – ezt Aschenbrenner György fényesen bizonyította a legutóbbi viadalon.

Bútor Róbert új Saxót kap a Citroen Sporttól a szombathelyi versenyre
Bútor Róbert új Saxót kap a Citroen Sporttól a szombathelyi versenyre
Bútor Róbert új Saxót kap a Citroen Sporttól a szombathelyi versenyre
Az N-csoportban biztosan megszakad Spitzmüller Csaba idei veretlenségi sorozata – annál az egyszerű oknál fogva, hogy a kategória címvédője nem áll rajthoz a viadalon. Néhány hete quaddal (négykerekű motor) bukott és elrepedt a kulcscsontja, valamint eltört az egyik ujja. Még nincs száz százalékos állapotban, ezért döntött úgy, hogy inkább a veszprémi futamra készül fel rendesen. Ugyancsak hiányozni fog a mezőnyből Elek István. Az ő autója csúnyán összetört legutóbb Fehérváron és nem készült el időben. Különben is, Elek a bajnoki címért akart harcolni és miután ez az esély elúszott, lehet, hogy inkább bérel egy WRC-t egy-két futamra. Így sem fenyeget azonban az a veszély, hogy unalomba fullad az N-csoportos küzdelem, hiszen így is legalább öt-hat párosnak van esélye a győzelemre. Esélyes Szilágyi János, Oroszlán László, de simán nyerhet Hideg Krisztián, vagy Szajky István is.
A Szuper1600-as géposztály az egyetlen nagy kategória, amelyben az éllovas Szombathely után is maradhat száz százalékos. A Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettős a hét végi viadalnak a Citroen Sport gyári autójával vág neki, miután a megszokott Saxóval a francia Chicherit indul két vb-viadalon. Az új Saxo előéletéről nincs túl sok információ, talán csak annyi, hogy sokáig egy spanyol cég üzemeltette. Bútor tehát abszolút esélyes, bár a kétkerékhajtású kocsikat nem kifejezetten ilyen pályákra tervezték.
A szombathelyi szakaszok nem változtak sokat az elmúlt évekhez képest: gyors, murvás pályák, amelyeken nem lehet nagy különbségeket kiharcolni, mivel sok az egyenes szakasz, amelyeket derékszögű kanyarok követnek. Így a küzdelem főként kigyorsításokból és féktávokból áll.
Rajt péntek reggel – Szombathelyen.
2004. június 18. (péntek)
Időell.HelyszínTáv (km)Első autó
RajtSzombathely10.15
Gy. 1.Dozmat–Nárai út13.4010.58
Gy. 2.Egyházasrádóc–Jáki út9.4011.51
Gy. 3.Vasvári út–Kismákfa8.0012.42
Gy. 4.Dozmat–Nárai út13.4015.04
Gy. 5.Szuperspeciális, laktanya6.9015.47
Gy. 6.Egyházasrádóc–Jáki út9.4016.35
Gy. 7.Vasvári út–Kismákfa8.0017.26
CélSzombathely, közlekedésfelügyelet19.18
2004. június 19. (szombat)
Időell.HelyszínTáv (km)Első autó
RajtSzombathely9.00
Gy. 8.Horvátzsidány–Tömörd10.7010.03
Gy. 9.Acsád–Szeleste9.3010.36
Gy. 10.Laktanya–Söptei út6.9011.23
Gy. 11.Horvátzsidány–Tömörd10.7013.09
Gy. 12.Acsád–Szeleste9.3013.42
Gy. 13.Laktanya–Söptei út6.9014.29
CélSzombathely15.54

Szavazás

Ki nyer az abszolútban?

Az N-csoportban?

A Szuper1600-ban?

Rali ob: ki nyer az abszolútban?

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik