Baumgartner villamosozott

Vágólapra másolva!
2004.03.02. 22:45
Címkék
A pilóták után a Minardi-Cosworthok is megérkeztek Ausztráliába, így semmi akadálya annak, hogy a faenzai csapat is megtartsa idény előtti prezentációját. A Minardi sajtófogadására magyar idő szerint szerda hajnalban kerül sor az Albert Parkban, ahol bemutatják az idei, PS04B jelű négykerekűeket, illetve Baumgartner Zsoltot és Gianmaria Brunit.
Ausztráliában már készülôdnek a csapatok – itt éppen az egyik Ferrarit mozgatják
Ausztráliában már készülôdnek a csapatok – itt éppen az egyik Ferrarit mozgatják
Ausztráliában már készülôdnek a csapatok – itt éppen az egyik Ferrarit mozgatják
Ausztráliában már készülôdnek a csapatok – itt éppen az egyik Ferrarit mozgatják
Ausztráliában már készülôdnek a csapatok – itt éppen az egyik Ferrarit mozgatják
Ausztráliában már készülôdnek a csapatok – itt éppen az egyik Ferrarit mozgatják
Baumgartner Ausztráliában egyébként már kézhez kapta a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) által kiadott hivatalos doppinglistát, valamint azt a levelet, mely minden pilóta figyelmét felhívja azokra az előírásokra, melyek az év közben szedhető gyógyszerekre vonatkoznak. "A doppinglista az F1-ben is ugyanolyan megszokott dolog, mint más sportágakban. Különösebb jelentősége persze nincs az ügynek, hiszen nem nagyon van olyan pilóta, aki mondjuk szteroidokkal élne. De elképzelhetetlennek tartok bármilyen más visszaélést, így a stimulálószerek használatát is. Az autóversenyzésnél a tiszta fej a legfontosabb" – nyilatkozta Baumgartner, aki a tömegközlekedést reklámozta Melbourne-ben.
A magyar versenyző, Bruni és Paul Stoddart csapatfőnök kedden Victoria állam közlekedési miniszterével villamosozott a nagyvárosban. Útjuk során beszélgettek a helyi média képviselőivel, és szép lassan a város egyik központi részére, a Federation Square-re érkeztek. "Számomra nem volt új ez a rendezvény, hiszen tavaly ősszel Budapesten is részese voltam egy olyan programnak, amellyel a tömegközlekedés fontosságára kívánták felhívni a figyelmet" – mondta Zsolt, akiből a jelek szerint minden lehetséges módszerrel igyekeznek kiűzni az esetleges lámpalázat.
Ám bizonyára sem ő, sem a többi pilóta nem tud nagyon másra gondolni, csakis a hét végi idénynyitóra. Így van ezzel Stoddart is. Az ausztrál üzletember a Sunnak adott nyilatkozatában elmondta, nem kizárt, hogy hadjáratot indít a nagycsapatok ellen. A Minardi első embere tavaly már jelezte, hogy ha a nagy motorgyárak nem tartják magukat az FIA-val kötött megállapodásukhoz, súlyos problémákat okoz nekik. Stoddart arról a paktumról beszélt, amelyben megfogalmazták, hogy a csapatok továbbra is használhatják a kipörgésgátlót, ha olcsón árulják motorjaikat a kiscsapatoknak. Tavaly, a Brit GP előtt Stoddart már emlékeztette a motorgyárakat az alkura, és azzal fenyegetőzött, hogy visszalép a megállapodástól, amely csak mind a tíz istálló beleegyezésével hatályos. (Azt mondta, autóiból kiiktatja a kipörgésgátlót, aztán megóvja a viadalt a többi istállóval szemben, akik továbbra is használják az elektronikus segédeszközt.)
A télen a Minardi nem jutott olcsón motorhoz, mert egyik gyár sem volt hajlandó bizonyos összeg alá vinni V10-eseinek egész éves szállítását. A Minardi három generációval korábbi Cosworth-motorokat használ, mint a Jaguar és a Jordan, és bár ezeket az erőforrásokat is igyekeztek megbízhatóvá tenni, mégsem olyan biztonságosak, mint a többi hajtómű a Formula–1-ben – az erejükről már nem is beszélve.
A Minardiénál kellemesebb problémája van David Coulthardnak: a skót a kilencedik, egyben utolsó idényét kezdi el a McLaren-csapatnál, és az a célja, hogy bebizonyítsa többieknek: érdemes szerződtetni őt 2005-re. "Hiszek benne, hogy még mindig a leggyorsabb versenyzők egyike vagyok, remélem, az eredmények is jönnek majd. Versenyképesnek kell lennem az idén ahhoz, hogy jövőre is jó autóba ülhessek. Az idei autóm a mezőny egyik legjobbja, ha az idény elején nyerek néhány versenyt, minden esélyem meglesz a világbajnoki trófea megszerzé- sére" – mondta a tavalyi idénynyitót megnyerő DC. A skótnak tavaly sok gondot okozott az egykörös időmérőrendszer bevezetése, gyakran a középmezőnyből kellett rajtolnia, és az ausztráliai győzelme után már csak kétszer tudott dobogóra állni a szezon során. Damon Hill szerint Coulthard csak akkor emelkedhet fel újra, ha önzővé válik. "Elkényelmesedett a McLarennél töltött évei alatt, és most már csak arra tör, hogy mindenkinek megfeleljen. Amíg én versenyeztem, csak önmagamra figyeltem, amire persze rá is voltam kényszerítve, mert sohasem kötöttem egy évnél hosszabb szerződést" – mondta 1996 világbajnoka.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik