Gál István tűzálló ruhájából egy plüss rénszarvas kandikált kifelé. A hatszoros bajnok eddig nem tűnt különösebben babonásnak, ám talán a tavalyi idénynyitó viadal jutott eszébe, amikor biztos, ami biztos alapon betette a kocsijába az egyik szurkolójától kapott kabalát. (Tavaly ilyenkor több mint tíz perccel vezetett, ám utóbb kiesett a versenyből.)
A Gál István, Oroszlán Tibor kettôs ennél jobb idénykezdetet aligha kívánhatott (Fotó: Meggyesi Bálint)
A Gál István, Oroszlán Tibor kettôs ennél jobb idénykezdetet aligha kívánhatott (Fotó: Meggyesi Bálint)
A Gál István, Oroszlán Tibor kettôs ennél jobb idénykezdetet aligha kívánhatott (Fotó: Meggyesi Bálint)
A Gál István, Oroszlán Tibor kettôs ennél jobb idénykezdetet aligha kívánhatott (Fotó: Meggyesi Bálint)
És a kis állatka szerencsét is hozott: Gál István és a saját építésű Protóból nyakig sárosan kikecmergő Oroszlán Tibor besöpörte a negyven pontot. S hogy miért negyvenet? Nos azért, mert a viadal dupla szorzós volt, ami azt jelentette, hogy a helyezettek a megszokott pontok dupláját kapták. Gál tehát abszolút elégedett lehet, mint ahogyan az lehetne Benyó Miklós is, aki a Terracannal megszerezte a második helyet – no meg a kategóriagyőzelmet a dízelek között. A Dakart is megjáró pilóta mégsem volt felhőtlenül boldog a célban. Volt ugyanis egy pálya, amely szerinte méltatlan volt az országos bajnokság színvonalához. Azt mondja, a Vác melletti hulladéklerakónál megtett kilenc kilométer többet rombolt a kocsiján, mint az egész napi küzdelem, és ez nem túl szerencsés. Az összetett második hellyel amúgy nem volt gondja, bár azt elismerte: ehhez azért szerencse is kellett. A dobogó harmadik fokára egy másik dakaros, Liszi László állhatott. A Pajero néhány héttel ezelőtt még homokkal volt teli, most meg kívül-belül sárral, de annyira, hogy alig látszott az eredeti piros színe. Liszi a viadal elején még nem nagyon számíthatott ilyen előkelő pozícióra, hiszen a Mitsubishijében szériamotor van, ennek tudatában pedig igazán dicséretes tőle ez a harmadik hely. A dobogósok mögött rendkívül érdekes helyzet alakult ki. Mégpedig annak köszönhetően, hogy Ács László és Kristóf Márton másodpercre azonos időeredménnyel teljesítette a háromnapos viadalt. A terepraliban ilyesmi nagyon ritkán fordul elő, de persze létezik rá szabály: azt sorolják előrébb, aki az első szelektív szakaszon jobban teljesített. Márpedig az új Nissan Pick-Uppal autózó Ácsnál nehéz lett volna jobb eredményt elérni – a nyitó szakaszt ugyanis meglepetésre megnyerte a pilóta. Örömteli újdonság számára, hogy az előző évekkel ellentétben most nem volt nagyobb technikai gondja, önfeledten élvezhette tehát a száguldást. Nem úgy Kristóf, aki két napig ügyesen titkolta a szervizcsapat előtt, hogy nem fog a Bowler fékje, szombat este azonban már muszáj volt nekiállni a munkának. Csakhogy valami kosz kerülhetett a rendszerbe (ekkora sárban ez egyáltalán nem meglepő), úgyhogy a zárónapon először beszorult a hátsó fék, úgyhogy azért nem lehetett menni, utóbb meg ki kellett kötni a rendszerből az ominózus alkatrészt, akkor meg a lassulással voltak problémák. Ennek fényében az ötödik hely nem is olyan rossz. A legjobb hatba még Szabó Zoltánnak sikerült bekerülnie, aki számára a havon való autózás nem jelentett túl nagy gondot, hiszen hobbija a vadászat, úgyhogy van tapasztalata az ehhez hasonló terepen. Az autója viszont nem az a kifejezett "lóerőgyár", így aztán a hatodik helyet pozitívan értékelte. Ja és nagyon sportszerűen még hozzátette: a navigátorának, Tagai Róbertnek óriási szerepe volt az eredményben, vele igazán bátran mer autózni. Folytatás áprilisban – remélhetőleg már nem havas pályákon.
4. Adrienn-Gombi-kupa, az ob 1. futama, Vác Abszolút sorrend: 1. Gál István, Oroszlán Tibor (Art Off Road Club, G. Baba Proto Evo2) 3:34:09, 2. Benyó, Maurer (Cél ASE, Hyundai Terracan) 19:34 perc hátrány, 3. Liszi, Rack (4x4 Off Road Club, Mitsubishi Pajero) 27:34 p h., 4. Ács, Kunos (4x4 Off Road Club, Nissan Pick-Up) 29:33 p h., 5. Kristóf, Hujber (Premier Motorsport, Bowler Wildcat) 29:33 p h., 6. Szabó Z., Tagai R. (Art Off Road Club, Mitsubishi Pajero) 33:31 p h. Következik (április 9–11.): Autó Eldorádó-kupa, az ob 2. futama, Budapest