Baumgartner Zsolt pénteken elutazott Melbourne-be, a jövő vasárnapi idénynyitó Formula1-es viadal helyszínére. Az első magyar Formula1-es pilóta csütörtökön délelőtt még a tatai edzőtáborban volt (biztos, ami biztos, még beiktatott egy kemény futó-, illetve úszóedzést), délután összepakolt, péntek reggel pedig felszállt az Ausztráliába tartó gépre.
Baumgartner vasárnap találkozik Melbourne-ben Paul Stoddart csapatfônökkel (jobbra) (Fotó: Czagány Balázs)
Baumgartner vasárnap találkozik Melbourne-ben Paul Stoddart csapatfônökkel (jobbra) (Fotó: Czagány Balázs)
Azt mondja, egyáltalán nem izgul, hiszen nem az a dolga, hanem az, hogy a lehető leghamarabb megismerje a számára teljesen új aszfaltcsíkot, és a lehető legjobban szerepeljen élete első minardis futamán. Persze tudja, hogy ez nem lesz könnyű, hiszen a faenzai kiscsapat a többiek költségvetésének a töredékéből gazdálkodik, de Baumgartner számára egyelőre az a legfontosabb, hogy célba érjen, hogy tapasztalatokat szerezzen. S hogy miért utazott egy héttel a futam előtt? Az átállás miatt (az időeltolódás tíz óra mínuszban). De ha már ott van, nem telnek majd eseménytelenül a napjai, a hét első felében beülhet egy vadászrepülőgépbe, és kipróbálhatja, milyen érzés azzal száguldani. Persze a repülés élménye nem lesz ismeretlen számára, hiszen volt már utas műrepülőgépben, sőt, maga is vezetett már kisgépet. Ez ugyanis az autóversenyzés mellett a másik szenvedélye. A Ferrari pilótái is gazdag pályán kívüli programmal múlatják az időt az Ausztrál GP előtt: Michael Schumacher és Rubens Barrichello a Scuderiát támogató mobilcégről elnevezett, melbourne-i arénában csütörtökön labdarúgásban, kosárlabdában és golfban is összeméri tudását. Aki Barrichellónak szurkol, és látta már futballozni a Ferrari-pilótákat, az szorítson a brazilnak kosarazás és golfozás közben! Az Albert Parkban azért verseny is lesz, a McLaren-istálló tagjai minden idegszálukkal az évadnyitó versenyre összpontosítanak. Ron Dennis csapatfőnök pénteken igyekezett megnyugtatni a team szurkolóit, akikre nagyon ráijesztett Kimi Räikkönen ama nyilatkozatával, mely szerint az ezüst nyilak valószínűleg nem fejezik be az idény első versenyeit (a finn után csapattársa, David Coulthard is aggódva nyilatkozott, a skót a motorokra vonatkozó új szabályt szidta). "Nincs gond, kiválóan alakult a felkészülésünk. Hosszú volt a tesztidény, amely nem volt problémamentes. Ezen nincs mit csodálkozni, hiszen azért találták ki, hogy kiderüljenek a kocsi gyerekbetegségei. Összességében fejlődtünk, a jó irányba haladunk, és bizakodva megyünk Ausztráliába" – mondta Dennis. A Honda is készül, és nem csak erre az idényre. Nakamoto Suhei, a gyár mérnök-igazgatója elmondta, annak ellenére, hogy a gyár és a BAR egyelőre nem egyezett meg az idény végén lejáró motorszállítási szerződés meghosszabbításáról, már dolgoznak a 2005-ös erőforráson. "A BAR-ral remek a kapcsolatunk, és az a célunk, hogy megnyerjük a világbajnokságot. A központban már elkezdődött a jövő évi motor fejlesztése, Geoff Willis (a BAR technikai igazgatója – a szerző) nemsokára Japánba látogat, hogy megbeszéljük a részleteket" – mondta Nakatomo. A Honda állítólag ötéves hosszabbítást sem tart elképzelhetetlennek.