Hétfőn Maranellóban bemutatták a Ferrari-istálló 50. saját tervezésű Formula1-es autótípusát, az F2004-est, amely egyáltalán nem váltott ki olyan meghökkenést, mint amilyent Jean Todt csapatvezető ígért.
Michael Schumachernek (jobbra) és Rubens Barrichellónak láthatóan nagyon tetszik az új Ferrari, amelyen még lesznek változtatások
Michael Schumachernek (jobbra) és Rubens Barrichellónak láthatóan nagyon tetszik az új Ferrari, amelyen még lesznek változtatások
A négykerekű szinte hasonmása a tavalyi F2003-GA-nak, amelyre alapozva elkészítették. A pilótafelállás természetesen nem változott, ezúttal is Michael Schumacher és Rubens Barrichello veszi célba a világbajnoki trófeát a vörös gépekkel. Nagy meglepetést ígért Todt, és az új Williams-BMW különleges orrkiképzése után hitt is a franciának a szakma, a Formula–1-es szakértők hasonlóan merész kialakításra számítottak. Ám első ránézésre csak csekély eltérések vannak, Rory Byrne főtervező le is szögezte, hogy ez az autó még nem az, amellyel a csapat az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon rajthoz áll. "Forradalmi változtatásokat nem hajtottunk végre, de az apró újítások miatt a kocsi teljes egészében megújult. Ám még nincs vége a felkészülésnek, számos új elemet csak a februári teszteken vetünk be először, tehát kijelenthetjük, hogy az autó, amelyet itt látnak, jó néhány elemében megváltozik a melbourne-i rajtig" – mondta Byrne. A Ferrari a motorgyártás terén sem kockáztat, a 053-as erőforrás a tavalyi V10-es "szívósabb" verziója. A hajtóműnek a tartósságán igyekeztek javítani Paolo Martinelliék, az új szabályok miatt a motoroknak kétszer olyan hosszú távot kell kibírniuk, mint az előző években. A lényeg a futómű és a felfüggesztés elkészítésén volt, a Scuderia a lehető legtöbbet akarja kihozni a gumikból. A csapat a tavalyi idényben kis híján elvesztette a világbajnoki címeket, Schumi az idény közepén csak szenvedett, és ezt a szakemberek többsége a gumik közötti különbségre fogta. Ross Brawn technikai igazgató a minap látogatást is tett a Bridgestone Rómához közeli gyárában, a japán cég európai technikai központjában a hivatalos verzió szerint a fiatal mérnökökkel találkozott, ám nem elképzelhetetlen, hogy igazából hatékonyabb munkára serkentette a gumigyár dolgozóit. Az F2004 bemutatóján mindenesetre igen visszafogottan nyilatkozott az angol, aki tavaly ilyenkor azt tűzte ki célul, hogy csapata az összes futamot megnyerje. "Nagyon nehéz szezon áll előttünk. Nem garantálhatjuk, hogy nyerünk, de az biztos, hogy mindent megteszünk a siker érdekében" – mondta Brawn. Schumacher a szokásos elszántságával és elhivatottságával válaszolt az újságírók kérdéseire. "A következő szezon ugyanolyan lesz, mint az előző: futamról futamra változik majd, hogy melyik csapat az üldözött és melyik az üldöző. Remélem, a legvégén újra mi leszünk a sor elején, de nem lesz sétagalopp, az biztos. A Michelin-gumik gyorsabbak a mieinknél, ezért nehéz dolgunk lesz. Ugyanakkor a Bridgestone is mindent megtesz a siker érdekében. Szerintem minden versenyen más lesz a két gumi közötti erőviszony – nyilatkozta a német, aki ostobaságnak nevezte azokat a pletykákat, amelyek szerint visszavonul, ha nem lesz elég gyors az F2004-es. – Az emberek a télen azt hangoztatták, hogy a Ferrari uralma véget ért, de megmutatjuk, hogy még elevenek vagyunk, és sokáig az élbolyban maradunk." Schumi és a csapat "magja" már korábban meghosszabbította szerződését a Ferrarival, és az elmúlt hetekben eldőlt, hogy 2006 végéig Barrichello is a csapatnál marad. Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke ugyanakkor elárulta, hogy élénken érdeklődik Kimi Räikkönen, a McLaren finn pilótája iránt. "Kiminek ötéves szerződése van a McLarennel, de ha hosszú távon gondolkozunk, mindenképpen benne van a terveinkben. Kimi nagyon fiatal, de el kell ismerni, hogy Michael és Rubens mögött ő a harmadik legjobb versenyző a Formula–1-ben. Egyébként még Michaelről sem mondtunk le, a 2006-ig szóló szerződését meghosszabbíthatjuk, ha még mindig motivált lesz és az autója is megfelel az elvárásainak" – fogalmazott Montezemolo. Az autót kedden kezdi el tesztelni Barrichello, Schumacher és Luca Badoer tesztpilóta Fioranóban. A Ferrari az elmúlt évekkel ellentétben az új autójával kezdi tehát a szezont, mert könynyen lehet, hogy az idén már nem tudná behozni korai lemaradását.