A kakukktojás: 307 WRC

Vágólapra másolva!
2004.01.22. 21:04
Címkék
Még alig két hónapja annak, hogy megkoronázták az első norvég ralivilágbajnokot, Petter Solberget, a téli pihenőnek azonban máris vége  a hét végén a Monte-Carlo-ralival elkezdődik a 2004-es világbajnoki sorozat.
A mostani idény két futammal hosszabb lesz, mint ahogyan azt a korábbi években megszokhattuk, vagyis nem 14, hanem 16 versenyből áll majd (Mexikó és Japán a két új helyszín). Az idén öt gyári csapat nevezett a világbajnokságra: a Citroen, a Subaru, a Peugeot, a Ford és a Mitsubishi – távol marad a Hyundai, és a Skoda is csak néhány viadalon indít versenyzőket. (Új hír egyébként a cseh csapattal kapcsolatban, hogy kétéves szerződést írt alá korábbi versenyzőjével, Armin Schwarzcal, aki a Fabia WRC fejlesztése miatti foghíjas évadban az Akropolisz-ralin vezeti először versenykörülmények között a Skodát.)A pénteken kezdődő Monte-Carlo-rali mindig az egyik legnehezebb viadal az idény során, a versenyzők mégis kedvelik, mert ez az a verseny, amelyen a legtöbb kihívásnak kell megfelelniük. Van itt száraz aszfalt, jég, hó, sőt, néha még eső is – és előfordul, hogy az összes fenti körülménnyel egy gyorsasági szakasz során találja szembe magát az ember. Nézzük akkor a résztvevőket! A konstruktőr-világbajnok Citroen a háromból két pilótáját megtartotta, ráadásul mindketten kedvelik a hercegségbeli pályákat: Sebastien Loeb tavaly győzött az idénynyitón, és mellette csapattársa, Carlos Sainz is a dobogón állt. A Xsara kiforrott autó, amellyel a most már nemcsak a konstruktőri, hanem az egyéni vb-címre is pályázik a csapat.Az idény talán legnagyobb kakukktojása a Peugeot újszülöttje, a 307 WRC, amelyet a szünetben rengeteget tesztelt a két pilóta, Marcus Grönholm és Freddy Loix. Egyelőre nem tudni, mire lesz képes a világverő 206-os utódja, az azonban jelzés értékű, hogy a csütörtöki teszten Grönholm a legjobb időeredményt érte el vele. Loix újonc a csapatnál, korábban nem nagyon voltak kiemelkedő eredményei – igaz, ennyire ütőképes alakulattal se dolgozott korábban.Az egyes rajtszámot viselő Subaruban Petter Solbergnek nincs túl fényes eredménylistája Monte-Carlóban – tavaly például az ötödik gyorsasági szakaszon kiesett a versenyből. Most azonban világbajnokként érkezik, úgy is kell viselkednie. A betegség miatt távol maradó Richard Burns helyett (a pilótánál agytumort állapítottak meg tavaly év végén) a fiatal tehetség, Mikko Hirvonen lesz a csapattársa a Subarunál. A Ford az utóbbi évad felénél mutatta be az új fejlesztésű Focust, amely sokkal ütőképesebbnek bizonyult elődjénél. A "kék ovál" márka továbbra is két fiatal, ambiciózus pilótával, Markko Märtinnal és Francosi Duvallal dolgozik együtt. A Mitsubishi egy év kihagyás után tér vissza a világbajnoki mezőnybe, méghozzá egy brutális kinézetű Lancer WRC-vel és egy egészen furcsa felállással. Gilles Panizzi az egyetlen, akinek biztos ülése van minden versenyen, a többiek (Gianluigi Galli, Kristian Sohlberg és Daniel Sola) váltják egymást a második számú autóban. A hét végén Gallinak jut a megtiszteltetés. 72. Monte-Carlo-rali, a 16 futamos vb 1. versenye
A program. Össztáv: 1413.97 (ebből a gyorsasági szakaszok hossza: 389.32 km). Péntek: 6 gyorsasági szakasz (144.13 km). Szombat: 5 (140.79). Vasárnap: 4 (104.79)
A vb további menetrendje. Február 6–8.: Svéd Rali; március 12–14.: Mexikó Rali; április 16–18.: Új-Zéland Rali; május 14–16.: Ciprus Rali; június 4–6.: Akropolisz-rali; június 25–27.: Török Rali; július 16–18.: Argentin Rali; augusztus 6–8.: Finn Rali, augusztus 20–22.: Német Rali; szeptember 3–5.: Japán Rali; szeptember 17–19.: Brit Rali; október 1–3.: Olasz Rali; október 15–17.: Korzika Rali; október 29–31.: Katalán Rali; november 12–14.: Ausztrál Rali
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik