Már a Jaguart is leleplezték

Vágólapra másolva!
2004.01.18. 21:45
Címkék
Nincs megállás: tegnap a Jaguar is bemutatta új, 2004-es évadra "szóló" autóját. A Milton Keynes-iek a McLaren, a Williams, a Sauber és a Toyota után ötödikként folyamodtak a leleplezéshez.
Ugrásra készen a Jaguar: az R5-ös járgány és ausztrál, osztrák pilótakettôse, Mark Webber (balra) és Christian Klien
Ugrásra készen a Jaguar: az R5-ös járgány és ausztrál, osztrák pilótakettôse, Mark Webber (balra) és Christian Klien
Ugrásra készen a Jaguar: az R5-ös járgány és ausztrál, osztrák pilótakettôse, Mark Webber (balra) és Christian Klien
Ugrásra készen a Jaguar: az R5-ös járgány és ausztrál, osztrák pilótakettôse, Mark Webber (balra) és Christian Klien
Ugrásra készen a Jaguar: az R5-ös járgány és ausztrál, osztrák pilótakettôse, Mark Webber (balra) és Christian Klien
Ugrásra készen a Jaguar: az R5-ös járgány és ausztrál, osztrák pilótakettôse, Mark Webber (balra) és Christian Klien
"Tudom, hogy az R5-ös aerodinamikailag jobb, mint az elődje, mégsem értük még utol a menőket. Bizakodó vagyok azonban: feltétlenül hiszek abban, hogy faragunk a hátrányunkból, és előbb vagy utóbb a legjobbak nyomába érünk majd" – fogalmazott Ben Agathangelou, a team aerodinamikai főnöke a Barcelonában tartott prezentáción. Agathangelou hozzátette: a biztonságra törekedve, a hagyományos "divatot" követve versenyezték végig az elmúlt évet, így roppant sokat megtudtak az R4-es autó aerodinamikai sajátosságairól. "Most az a cél – így a szakember –, hogy összerakjuk a csapatunkat, hogy az istálló részlegei összehangolt munkát végezzenek annak érdekében, hogy az R5-ös járgány minél versenyképesebb legyen."
David Pitchforth csapatmenedzser elárulta, hogy "a Jaguar Racing F1 korábbi modelljeivel ellentétben az R5-ös már december közepére elkészült, január közepéig mégsem ment egyetlen kilométert sem", ami fölöttébb luxus, tekintve, hogy egy teljes teszthónapot elvesztegetett. A szokásos, fűzöld-fehér színösszetételben pompázó négykerekűt a Cosworth vadiúj, CR6-V10-es erőműve hajtja a 2004-es idényben, amelynek a Mark Webber, Christian Klien ausztrál, osztrák pilótakettőssel vágnak majd neki a Milton Keynes-iek.
Webber bő egy hete, a belgiumi Lommelben tesztelte először az új modellt, és nagyon elégedett volt az eredményekkel: "Mondhatom, kedvező tapasztalatokat szereztem, úgy vélem, remek az autó. Mindazonáltal nem dőlhetünk hátra, nagyon sokat kell majd dolgoznunk ebben az esztendőben. Az edzéseken tavaly remekül helytálltunk, a versenyeredményeinken azonban bőven van mit javítanunk."
Más téma. Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnöke a minap megerősítette, hogy a 2004-es idényben módosulni fognak a versenyzőkre vonatkozó büntetési szabályok. A boxutcán át letöltendő ún. keresztülhajtásos büntetés (drive-through penalty), valamint a boxban letöltendő stop-and-go büntetés megszűnik, helyettük egy merőben más – de a világbajnoki pontverseny kimenetelét akár döntően befolyásoló – szankcionálási forma lép életbe. E szerint a viadalon súlyos szabálytalanságot elkövető sofőr a futam után büntetőpontot (post-race penalty) kap, amelyből ha összegyűjt hármat, könnyen egyversenyes eltiltással bűnhődhet.
A hangsúly a mondat utolsó, feltételes módban álló szaván van, a három büntetőpont elkönyvelése ugyanis nem jelent automatikusan eltiltást. "Ha egy idényen belül összejön a három figyelmeztetés, a szövetség fegyelmi bizottsága dönti el: felfüggeszti-e a vétkes szuperlicencét. Nem feltétlenül kell felfüggesztenie, mindenesetre ígérhetem, nagyon szigorúan fog eljárni e kérdésben" – "fenyegetőzött" Mosley a Reutersen keresztül.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik