A három év után újjáéledő szuperkrosszbajnokság első futama előtt kevesen fogadtak volna a 17 éves Bórka János sikerére.
Több okból kifolyólag sem számított első számú esélyesnek az ifjú tehetség. A pilóta 125-ös KTM-je az utolsó pillanatban tönkrement, így Bórkának életében először fel kellett ülnie egy ismeretlen 250-es Hondára, mi több, a fiatalember a szuperkrosszban sem számít igazán gyakorlott motorosnak. Ennek ellenére mindenkit elkápráztatott az Ajkához közeli Kolontáron: roppant taktikus versenyzéssel mindkét viadalt megnyerte.Az első rajtnál Bórka egyből kilőtt, ám nagyon hamar megfizetett túlzott hevességéért. A negyedik körben bukott, és az élről visszaesett az 5. helyre. Az esés következtében megütötte a fejét, de vérző orral sem adta fel a versenyt. Egyre-másra előzte meg ellenfeleit, és az utolsó előtti körben visszavette az első helyet is. A második start is Bórkának sikerült a legjobban, ám ekkor már más taktikát választott. Nem törekedett arra, hogy nagyon elhúzzon üldözőitől, és csak akkor erősített bele, amikor ellenfelei vészesen közel kerültek hozzá."Engem is meglepett, hogy kettős győzelemre voltam képes az erős mezőnyben. A 250-es motor teljesen ismeretlen volt a számomra, és csak az edzésen tudtam összebarátkozni vele. A szuperkrossz ugyan nem volt teljesen ismeretlen, hiszen pár viadal erejéig már belekóstoltam a német bajnokságba, az ugratókkal teli pályát azonban nem volt könnyű megszoknom” – nyilatkozta Bórka, aki az idén akár három aranyat is besöpörhet. Jelenleg ugyanis vezeti a 125-ös motokrosszbajnokságot és a Köztársaság Kupát, míg – a kolontári teljesítményét látva – nagyon nehéz lesz elvenni tőle a szuperkrosszbajnoki címet is.Szuperkrossz ob, 1. futam, Kolontár 1. verseny (12 kör): 1. verseny (12 kör): 1. Bórka János (Honda), 2. Lackner (osztrák, KTM), 3. Adamek (Honda) 2. verseny (12 kör): 1. Bórka János, 2. Lackner, 3. Grillmayer (Kawasaki). Az állás: 1. Bórka 50 pont, 2. Grillmayer 37, 3. Déczi (Kawasaki) és Rauscher (Suzuki) 30-30