Az első lépéstől kezdve más volt, mint a többi versenyhétvége. Attól a pillanattól, hogy betette a lábát a boxutcába. Soha akkora érdeklődés nem kísérte még a megjelenését, mint csütörtök délután.
Tükrözôdött az arcán az elszántság
Tükrözôdött az arcán az elszántság
Tükrözôdött az arcán az elszántság
Tükrözôdött az arcán az elszántság
Baumgartner Zsolt egy kicsit furcsán érezte magát, ahogy sétált a Jordan-box felé, mivel néhány méterrel előtte szapora léptekkel hátráló fotósok kattogtatták a gépeiket. Majdnem akkora feltűnést keltett, mintha maga Michael Schumacher vagy éppen Juan Pablo Montoya érkezett volna. Üdítő színfolt a megszokott arcok között. Új fiú az aszfalton. Milyen furcsa az élet! Egy évvel ezelőtt ugyanezen a viadalon kezdett el beszélgetni arról Frank Tamás, a Hungaroring Sport Rt. alelnöke és Baumgartner Antal, versenyzőnk édesapja, hogy esetleg együttműködhetnének. Akkor Frank, latba vetve minden kapcsolatát, néhány hét alatt elintézte, hogy a magyar fiú a hazai versenyen futhasson néhány bemutató kört a Jordannel. Azok voltak az első szárnypróbálgatások. Baumgartner jóformán azt sem tudta, hogyan működik a gép, eleinte arra kellett összpontosítania, nehogy lefulladjon alatta a motor. Istenem, milyen messze vagyunk már azoktól a kezdeti lépésektől! Pedig még egy év sem telt el azóta. Ám időközben a magyar Formula–1-es reménység tesztpilótai szerződést kötött a Jordan-istállóval, túl volt két tréningen (ráadásul az egyiket bónuszként kapta), és élete első, verseny előtti tesztjére készült. Pénteken két órája volt arra, hogy bebizonyítsa, érdemes a bizalomra. Hogy meggyőzze a csapatfőnököt, a mérnököket, a nézőket és jóformán az egész világot a tehetségéről. A helyszínen szurkoló magyarokban azonban meghűlt a vér, amikor Baumgartner autója négy kör megtétele után egyszerűen megállt a boxutcából kifelé menet. Az nem lehet, hogy csak ennyi legyen! Hiszen olyan régen várt erre az esélyre, és nemcsak ő, hanem vele együtt az összes magyar autósport-rajongó. "Valami elektromos hiba volt, meg is ijedtem egy kicsit, de szerencsére hamar kijavították – mondta Baumgartner, aki végül 44 kört teljesített a Jordan-Forddal. – Tovább tudtam menni, és ami a legfontosabb, állandóan jó köridőket autóztam. Az eltérő keménységű gumikat teszteltem, és különböző
Formula–1-es teszt, péntek, Hockenheim A végeredmény: 1. Jarno Trulli (olasz, Renault, Michelin) 1:16.074, 2. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:16.190, 3. McNish (brit, Renault, M) 1:16.304, 4. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:16.887, 5. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, Bridgestone) 1:16.983, 6. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:17.518, 7. Wilson (brit, Jaguar-Cosworth, M) 1:17.742, 8. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:18.518, 9. Baumgartner Zsolt (magyar, Jordan-Ford, B) 1:18.912, 10. Kiesa (dán, Minardi Cosworth, B) 1:19.413, 11. Bruni (olasz, Minardi-Cosworth, B) 1:19.865
szimulációkat végeztem, amelyek adatai hasznosak lesznek a verseny szempontjából. Nagyon örülök annak, hogy egyetlen hibát sem követtem el, nem tettem kárt az autóban, még csak meg sem pördültem.” A csapatok kamionjai között azonban annál nagyobb volt a pörgés. Baumgartner ugyanis az újoncok közül a legjobb köridőt autózta, lepipálva a másik két bemutatkozót, Nicolas Kiesát és Gianmaria Brunit. Sokáig a csapattársát, Ralph Firmant is maga mögött tartotta – az északírnek nem is volt túl széles a mosolya, amikor megkérdezte tőle, milyen élmény volt a Jordant vezetni. Egyébként boldog-boldogtalan veregette a vállát, a csapat főmérnöke elhaladtában megcsillantotta fogsorát, majd közölte: "Jó munkát végeztél!” De nem csak a csapaton belüliek és a Baumgartnerhez közel állók tömörültek a Jordan-kamion körül. Bernie Ecclestone közvetlen munkatársai is érdeklődtek. Hiába no, a magyar fiú nagy elismerést vívott ki magának a külföldi szakemberek körében. "A mérnökökkel elemeztük a tesztemet, és elmondták, hol veszítek tizedeket – árulta el Baumgartner. – A kanyarokat jóformán ugyanazokon az íveken teljesítem, amelyen a többiek, viszont a fékeket még nem szoktam meg teljesen. Nem mindig hiszem el, hogy tényleg ilyen rövid úton megáll a kocsi. Most először teszteltem úgy, hogy rajtam kívül más is körözött a pályán, de ez egyáltalán nem zavart. Tulajdonképpen még jól is jött, mert így legalább volt viszonyítási alapom.” Alap, amelyre lehet
Baumgartner Zsolt pénteki teljesítménye olyannyira meggyôzô volt, hogy még Bernie Ecclestone közvetlen munkatársai is gratuláltak a Jordan tesztpilótájának
Baumgartner Zsolt pénteki teljesítménye olyannyira meggyôzô volt, hogy még Bernie Ecclestone közvetlen munkatársai is gratuláltak a Jordan tesztpilótájának
építkezni. Persze tudjuk, hogy ebben a sportágban sok minden múlik a pénzen, de azért az rengeteget számít, hogy Baumgartner pénteken jól bírta a kiképzést. Még csak el sem fáradt, pedig a 44 kör már majdnem egy egész versenytáv. Igaz, a teszten nem egyvégtében kellett teljesíteni. "Volt egy időszak, nem is olyan régen, amikor én sem hittem abban, hogy Formula–1-es autót fogok vezetni – vallotta be Baumgartner. – A sok sikertelenség elbizonytalanított, de fel tudtam állni a padlóról. Ráadásul most nem is volt miért izgulnom, hiszen a hét eleji silverstone-i teszten már láttam, hogy nem lehet baj. Éreztem az autót. Persze azért volt bennem némi feszültség, hiszen az újonnan jött versenyzőt mindig jobban figyelik, ám szerencsére nem hoztam szégyent senkire, aki bízott bennem.” Ezután felvetődik a kérdés: hogyan tovább? Nos, Baumgartneren nem múlik, ha lehetne, ő már akár holnap újra Formula–1-es autóba ülne. Nem is kellett, hogy mondja, tükröződött csillogó szemében, a boldogságtól ragyogó arcán. Manapság nem túl gyakran látni igazán boldog embert, ez a 23 éves autóversenyző azonban szinte szárnyalt péntek délután. Az újabb "fellépésre” azonban sajnos a Magyar Nagydíj péntekjéig várni kell. A szerződésben foglaltak szerint az lesz az utolsó tesztlehetőség a szezon során. Persze sosem lehet tudni! A hungaroringi tréning talán megnyit majd néhány újabb kaput…
Jordan éppen ilyen tesztpilótát keresett
Eddie Jordan rendkívül elégedett volt azzal, amit a délelőtti teszt során látott. Csupa mosoly volt az arca, amikor Baumgartner Zsoltról beszélt. – Mi a véleménye a magyar versenyzőről? – Éppen ilyen tesztpilótát kerestem, mint ő – jelentette ki a Jordan-istálló főnöke. – Olyat, aki jól tud kommunikálni a csapattal, és pontról pontra le tudja írni a mérnököknek az autóval kapcsolatos érzéseit. A tesztek során kiderült: Zsolt ilyen versenyző. – Volt Baumgartnernek valami külön feladata a teszten? – A különböző összetételű gumikat próbálgatta, és remekül ráérzett a finomságokra. Kemény munkát végzett, mindeközben kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott, konstans időket futott. – Ez azt jelenti, hogy csapatfőnökként elégedett vele? – Tökéletesen.