Baumgartner: váratlan esély

Vágólapra másolva!
2003.07.08. 20:45
Címkék
Közeledik a nagy nap  pontosabban az egyik nagy nap. Amint arról korábban beszámoltunk, a Formula3000-es mezőny egyetlen magyar pilótája lehetőséget kapott arra, hogy három alkalommal tesztelje a Jordan-istálló Formula1-es versenygépét.
Baumgartner Zsolt a három helyett négyszer ülhet be a Jordanbe (Fotó: Árvai Károly)
Baumgartner Zsolt a három helyett négyszer ülhet be a Jordanbe (Fotó: Árvai Károly)
Baumgartner Zsolt a három helyett négyszer ülhet be a Jordanbe (Fotó: Árvai Károly)
Baumgartner Zsolt a három helyett négyszer ülhet be a Jordanbe (Fotó: Árvai Károly)
Baumgartner Zsolt a három helyett négyszer ülhet be a Jordanbe (Fotó: Árvai Károly)
Baumgartner Zsolt a három helyett négyszer ülhet be a Jordanbe (Fotó: Árvai Károly)
A legújabb fejlemények szerint azonban lesz még egy lehetőség, méghozzá nem is olyan sokára, a jövő hét elején egy angliai reptéren. Baumgartner Zsolt versenyülését Magny-Cours-ban elkészítették, a szükséges beállításokat is elvégezték, minden készen áll tehát az első igazi próbára. Mert bár Baumgartner tavaly néhány kör erejéig már kipróbálhatta a Jordant, az csak afféle bemutató volt, az igazi tesztek most következnek.
– A tervezettnél eggyel többször ülhetek be a Jordanbe – újságolta Baumgartner. – Ez azért is nagy szó, mert nem én erőltettem, hanem a csapat kérdezte, hogy részt tudnék-e venni a jövő hét elején egy aerodinamikai teszten. Természetesen nem tiltakoztam, sőt, örömmel igent mondtam a felkérésre, szombaton este Magny-Cours-ban már az ülésemet is megcsinálták.
– Nem volt jó az, amelyet a tavalyi Magyar Nagydíj előtti próbakörök alkalmával használt?
– Nem, mert az idei autó egy kicsit nagyobb, így az ülésen is változtatni kellett.
– Melyik pilóta beállításai állnak közelebb az önéihez?
– Fisichella alapbeállítását használom majd, mert az övé hatvan-hetven százalékban hasonlít az enyémre. De például a pedál- és ülésbeállításon változtatni kellett, mert én magasabb vagyok nála, ami azt jelenti, hogy nem ülnék megfelelő mélységben. Márpedig az nagyon fontos, hogy a versenyző feje ne takarja el a légbeömlő nyílást. Az övbeállítás teljesen jó volt, a Formula–1-es nyakvédő rendszer azonban egészen más, mint az, amit mi a Formula–3000-ben használunk. Azt még meg kell szoknom.
– Nem lesz nehéz átállni egyik autóról a másikra? Hiszen a péntek délelőtti teszt után délután már következnek Formula–3000-es edzések?
– Nem hiszem, hogy gondot okozhat az átállás, mivel a két versenygép legfeljebb annyiban hasonlít egymásra, hogy mind a kettő nagyon gyors. A többi tulajdonságuk viszont teljesen különböző, úgyhogy nem okozhat zavart bennem az átállás. Különben is, az időmérés előtt még van egy szabadedzés, amelyen simán vissza tudok rázódni a megszokott kerékvágásba.
– Először tehát aerodinamikai teszt következik. Mit takar ez pontosan?
– Különböző szárnybeállításokat próbálunk ki háromszáz fölötti tempónál egy angol reptéren, miközben a mérnökök vizsgálják a leszorítóerőt, a földhöz való szívóerőt. Az így kapott adatokat a teszt után kiértékelik, ami nagy segítség a csapat számára a silverstone-i viadal előtt, hiszen a brit pályán is sok a gyors szakasz. Számomra pedig azért fontos ez a tréning, mert a silverstone-i teszt előtt legalább megismerem egy kicsit az autó vezérlését, és már nem lesz teljesen idegen a számomra.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik