Talmácsi újfent kilencedik lett

Vágólapra másolva!
2003.06.28. 23:06
Címkék
A két száraz edzésnap után mindhárom kategóriában esős versenyt rendeztek meg az 55. Holland Nagydíjon. Az esőben pedig a tréningeken tapasztalt erőviszonyok felborultak: a 125-ös német Steve Jenkner a harmadik, a 250-es ausztrál Anthony West a kilencedik, míg a MotoGP-ben motorozó spanyol Sete Gibernau a hetedik rajtkockából nyert a világ leghíresebb motorkerékpár-pályáján.
Sete Gibernau az idén harmadszor gyôzött, ráadásul az esôs asseni futamon fikarcnyi esélyt sem adott Valentino Rossinak
Sete Gibernau az idén harmadszor gyôzött, ráadásul az esôs asseni futamon fikarcnyi esélyt sem adott Valentino Rossinak
Sete Gibernau az idén harmadszor gyôzött, ráadásul az esôs asseni futamon fikarcnyi esélyt sem adott Valentino Rossinak
Sete Gibernau az idén harmadszor gyôzött, ráadásul az esôs asseni futamon fikarcnyi esélyt sem adott Valentino Rossinak
Sete Gibernau az idén harmadszor gyôzött, ráadásul az esôs asseni futamon fikarcnyi esélyt sem adott Valentino Rossinak
Sete Gibernau az idén harmadszor gyôzött, ráadásul az esôs asseni futamon fikarcnyi esélyt sem adott Valentino Rossinak
Az asseni győzelem mindhárom pilóta számára különleges jelentőségű. A 27 éves Jenkner a 98. nagydíján, a 22 éves West az 54. GP-jén nyert először, míg Gibernaunak köszönhetően 11 év után győzött ismét spanyol bukósisakos a sportág "szentélyének” nevezett aszfaltcsíkon. Honfitársunk, Talmácsi Gábor is nagyon örülhetett, elvégre a Katalán Nagydíj után ismét kilencedik lett, ezzel az összetettben feljött a 17. helyre.
Jenkner 1996-ban mutatkozott be a vb-n, és Assenig összesen tíz érmet gyűjtött be – de egy aranyat sem. A szakadó esőben egy pillanatra sem hibázott Talmácsi csapattársa. Az apriliás már a rajt után átvette az irányítást, a 2. körben már 3.7, míg a 6. körben már 14.4 másodperccel vezetett a második helyezett Pablo Nieto előtt, aki a verseny felénél megpróbálta utolérni. Ez képtelen ötlet volt: Nieto ugyan pár másodpercet faragott a hátrányából, ám a német csak épp annyira lassult le, hogy közte és a spanyol között megmaradjon a tíz másodperc távolság. Jenkner fölényes győzelmével többéves szünet után újra egy német pilóta került reflektorfénybe! A vb-n legutóbb három éve nyert német, mégpedig Ralf Waldmann, aki a 2000-es Brit GP-n volt első a 250-ben. Jenknert nemcsak a németek, hanem az olaszok is ünnepelték, az itáliai Aprilia ugyanis 150. Grand Prix-győzelmét aratta. Jenkner mellett a harmadik helyezett, Hector Barbera is majd’ kiugrott a bőréből: a spanyol a 23. GP-jén megkaparintotta az első érmét.
A 250-es viadal is az Aprilia fölényében telt el. A 125-höz hasonlóan az összes érmet a noalei gyári motorosai szerezték meg, míg Jenknerhez hasonlóan West is fölényes győzelemmel örülhetett az első nagydíjsikerének. Az első körben még a vb éllovasa, Manuel Poggiali vezetett, a 2. körtől kezdve azonban West elhúzott, és pár kör alatt több mint öt másodperces előnyre tett szert. Az olasz Franco Battaini a cél előtt négy körrel még veszélyesen megközelítette az auszit, de mivel elvesztette a jobb oldali térdkoptatóját, a kanyarokban már nem tudott megfelelő tempót diktálni. A Michael Doohan által felfedezett West diadalának köszönhetően három év után hangozhatott fel újra az ausztrál himnusz a vb-n (Garry McCoy a 2000-es Valenciai GP-n nyert). Sylvain Guintoli is nagyon boldog volt: a francia 25. nagydíján lett dobogós első alkalommal.
A MotoGP versenye nagyon nehézkesen indult, hiszen a versenybíróság csak hosszas tanácskozás után döntötte el, hogy a viadalt esős megmérettetésként rajtoltatja el. A start utáni hercehurca után az első körökben csak fokozódtak az izgalmak. Egy hetes boly csatázott egymással, amelynek Gibernau, Max Biaggi, Olivier Jacque, Troy Bayliss, Alex Barros, Valentino Rossi és Colin Edwards volt a tagja. A hetes csapat a 6. körre duóvá olvadt, mert a riválisok nem bírták tartani Gibernau és Biaggi tempóját. A két hondás közti párviadal a 11. körben dőlt el. Gibernau és Biaggi elkezdte a lekörözéseket, de amíg a spanyol könnyedén előzte meg az ellenfeleit, addig Mad Maxet feltartották az utolsók. Gibernau ellépett a négyszeres világbajnoktól, és gond nélkül nyert. A szintén négyszeres vb-első Rossinak viszont az idén először egy pillanatra sem volt esélyese a győzelemre – csak bronzot vihetett haza.

Holland Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros vb 7. futama, Assen
125 kcm (17 kör, 102.459 km): 1. Jenkner (német, Aprilia) 42:25.609 (144.897 km/óra), 2. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 11.189 mp h., 3. Barbera (spanyol, Aprilia) 24.683 mp h., 4. Ui (japán, Aprilia) 30.420 mp h., 5. Perugini (olasz, Aprilia) 46.439 mp h., 6. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:01.726 mp h., …9. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 1:05.176 mp h., …23. Tóth Imre (magyar, Honda) 1 kör h.
250 kcm (18 kör, 108.486 km): 1. West (ausztrál, Aprilia) 41:57.413 (155.139 km/óra), 2. Battaini (olasz, Aprilia) 2.987 mp h., 3. Guintoli (francia, Aprilia) 10.661 mp h., 4. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 14.160 mp h., 5. Porto (argentin, Honda) 26.617 mp h., 6. Rolfo (olasz, Honda) 31.948 mp h.
MotoGP (19 kör, 114.513 km): 1. Gibernau (spanyol, Honda) 42:39.006 (161.096 km/óra), 2. Biaggi (olasz, Honda) 10.111 mp h., 3. Rossi (olasz, Honda) 13.875 mp h., 4. Checa (spanyol, Yamaha) 36.976 mp h., 5. Jacque (francia, Yamaha) 40.345 mp h., 6. Capirossi (olasz, Ducati) 42.177 mp h.

Az állás
125 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 124 pont, 2. Jenkner 98, 3. Cecchinello (olasz, Aprilia) 91, 4. Perugini 76, 5. Dovizioso (olasz, Honda) 73, 6. P. Nieto 67, …17. Talmácsi 16. 250 kcm: 1. Poggiali 101, 2. Rolfo 86, 3. Elias (spanyol, Aprilia) 84, 4. De Puniet (francia, Aprilia) és F. Nieto (spanyol, Aprilia) 81-81, 6. West és Battaini 78-78. MotoGP: 1. Rossi 151, 2. Gibernau 113, 3. Biaggi 105, 4. Capirossi 71, 5. Barros (brazil, Yamaha) 62, 6. Ukava (japán, Honda) 56
Következik (július 13.): Brit Nagydíj, Donington Park
Talmácsi Gábor varázsolt az utolsó körben

Talmácsi Gábor (Aprilia, 9. hely):
– Végig a legjobb tízben motoroztam azután, hogy a rajtot követően csillapodott az eső. A verseny közepén, amikor a hatodik-hetedik helyért csatáztam, azonban újból elég erősen elkezdett esni, amiért visszaestem a tizenegyedik helyre. Nem tudtam megfelelően lehasalni a motoromon az egyenesekben, mivel az előttem haladók felverték a bukósisakomra a vizet, és teljesen bepárásodott a plexim. Az utolsó körökben viszont megint elállt az eső, újra feljöttem a bolyra, és az utolsó körben sikerült megelőznöm három pilótát, Doviziósót, Kalliót és Corsit.
Tóth Imre (Honda, 23. hely): – Csalódott vagyok, sokkal jobb eredményt vártam magamtól. Én is hibáztam, számos kanyarban lassú voltam, ráadásul technikai gondjaim is voltak. Hiába kezdtem el fékezni, a fékeim túl későn kezdtek fogni, így rengeteg időt veszítettem.
Lénárt Péter (Honda, kiesett): – Kétszeresen sem volt szerencsém Assenben. Előbb tíz másodperces büntetést kaptam az állítólagos korai rajtom miatt, majd fékhiba miatt csapattársamhoz, Camierhez hasonlóan fel kellett adnom a viadalt. A fékproblémám azért bosszantó, mert már a Katalán Nagydíjon, Barcelonában is ez volt a gondom, úgy tűnik, a csapat képtelen úrrá lenni a technikai problémákon.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik