Az idén eddig három időmérő edzést is csúnyán elrontó, még mindig a tavalyi autó módosított verziójával versenyző Kimi Räikkönen szerezte meg a pole pozíciót az Európai Nagydíjon.
Räikkönen megtartotta pénteki helyezését, de jól tudja, hogy a neheze még hátravan
Räikkönen megtartotta pénteki helyezését, de jól tudja, hogy a neheze még hátravan
A rajtelsőségről már többször is ezredekkel lemaradó mclarenes ezúttal 32 ezredmásodpercet vert Michael Schumacherre, és pályafutása során először éppen a Schumacher fivérek otthona mellett, a Nürburgringen foglalhatja el az első rajtkockát. A német szurkolók Michael második és Ralf harmadik helyével vigasztalódhattak, de azok, akik Nick Heidfeld miatt látogattak ki a pályára, csalódottan távoztak, mert a sauberes egy kicsúszás miatt idő nélkül zárta az edzést, és az utolsó rajtkockából – vagy a boxutcából – indul a délután két órakor kezdődő viadalon. Szombaton délelőtt a Toyota és Michael Schumacher volt a fő beszédtéma a Nürburgringen: a japán csapat kijelentette, hogy minden bizonnyal jövőre is a szabadedzéseken remeklő Olivier Panis és az eddig hárompontos Cristiano da Matta lesz a pilótája, míg a német kis híján esőtáncot járt az Eifel-hegységben. Ove Andersson, a Toyota csapatfőnöke elárulta, 95 százalék az esélye, hogy a jelenlegi duóval kezdik el a következő évadot. A második F1-es évében járó team állandóságra törekszik, és vélhetően elhallgattatja azokat a spekulációkat, melyek szerint Jacques Villeneuve vagy Heidfeld hozzá szerződik. Anderssonék döntését megerősítette Panis délelőtti teljesítménye, a pénteki szabadedzést megnyerő francia a két szombati tréningen is az első lett, és bizakodva várta a délutánt. A világbajnoki címvédő Michael Schumacher is lelkes volt, ő abban reménykedett, hogy ugyanúgy esni fog, mint pénteken az első időmérő második felében. "Ha olyan lesz az idő, mint az első hivatalos edzésen, akkor nem leszünk csalódottak” – mondta a német.
Rajtsorrend:
1. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:31.523 (átlag: 202.493 km/óra) (20.) 2. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:31.555 (19.) 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:31.619 (17.) 4. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:31.765 (18.) 5. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:31.780 (16.) 6. Trulli (olasz, Renault, M) 1:31.976 (14.) 7. Panis (francia, Toyota, M) 1:32.350 (4.) 8. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:32.424 (13.) 9. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:32.742 (15.) 10. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:32.949 (2.) 11. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:33.066 (9.) 12. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:33.395 (10.) 13. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:33.553 (12.) 14. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:33.827 (7.) 15. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:34.000 (11.) 16. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:34.259 (3.) 17. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:34.596 (1.) 18. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:36.318 (5.) 19. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 1:36.485 (6.) 20. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) idô nélkül (8.)
Az eső elmaradt, de Schumi így sem lehet csalódott, hiszen a második legjobb időt érte el Räikkönen mögött. Az edzés elején a pénteken pórul jártak hajtottak a pályára, és a szabadedzéseken remeklő Toyotáknak nem akadt vetélytársuk. Panis egészen Jarno Trulli megjelenéséig az élen állt, csak a Renault olasz edzésmenője taszította le a lista tetejéről. Ezután megelőzte őt Rubens Barrichello, Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya is, de nem panaszkodhat, hiszen Fernando Alonsót és David Coulthardot sikerült maga mögött tartania. Ám a pole sorsába nem szólhatott bele, Trulli és az utolsó szektorig nem túl meggyőző Rubinho után az elmúlt két futamon rajtelső Ralf, valamint Michael Schumacher állt az élre, majd jött a pénteki legjobb Räikkönen, aki szinte tökéletes kört autózott. Ez nemcsak a finn első pole-ja, hanem a 26. versenyén szereplő McLaren MP4-17-esé is. Előtte a két Williams-BMW és Michael Schumacher is elfékezte magát, és a blokkolás megbosszulta magát. A legjobb öt pilótát kevesebb mint 25 századmásodperc választja el egymástól, ami azért különösen érdekes, mert másfél percen kívüli időeredményeket produkáltak a versenyzők. Michael Schumacher roppant magabiztos a versenyt illetően, és annak ellenére, hogy nem számított ilyen szoros versenyre, eléggé nyugodtan nyilatkozott. Talán a Ferrari boxtaktikája egygyel kevesebb kiállást tartalmaz, mint a vetélytársaké – legalábbis erre utal a megkönnyebbülése, hogy nem a harmadik pozíció lett az övé. Persze, ebben nem lehet biztosat mondani, a lényeg vasárnap derül ki.