A Ferrarik az első sorban

HEGYI TAMÁS, TÓTH ANITAHEGYI TAMÁS, TÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.05.03. 22:08
Címkék
Michael Schumacher a Barcelonában debütáló új Ferrarival megszerezte pályafutása 53. pole pozícióját, és 88. alkalommal kvalifikálta magát az első sorba, ami korábban még senkinek sem sikerült. Az ötszörös világbajnok német mellől csapattársa, Rubens Barrichello várhatja a lámpa szabad jelzését, a két vörös autó mögött pedig a második sorban a két Renault következik Fernando Alonso, Jarno Trulli sorrendben. Az edzés egyik nagy meglepetése volt, hogy az öszszetett pontversenyben vezető Kimi Räikkönen a kavicságyba csúszott, és a boxutcában fejezte be a mért körét, így a mezőny végéről, a rajtrács utolsó kockájából kénytelen nekivágni a vasárnapi Spanyol Nagydíjnak.
Michael Schumacher 88. alkalommal kvalifikálta magát az elsô rajtsorba, ami korábban még egyetlen pilótának sem sikerült
Michael Schumacher 88. alkalommal kvalifikálta magát az elsô rajtsorba, ami korábban még egyetlen pilótának sem sikerült
Michael Schumacher 88. alkalommal kvalifikálta magát az elsô rajtsorba, ami korábban még egyetlen pilótának sem sikerült
Michael Schumacher 88. alkalommal kvalifikálta magát az elsô rajtsorba, ami korábban még egyetlen pilótának sem sikerült
Michael Schumacher 88. alkalommal kvalifikálta magát az elsô rajtsorba, ami korábban még egyetlen pilótának sem sikerült
Michael Schumacher 88. alkalommal kvalifikálta magát az elsô rajtsorba, ami korábban még egyetlen pilótának sem sikerült
A délelőtti szabadedzések közül az elsőn Räikkönen, a másodikon Alonso volt a leggyorsabb, és Montoya kisebb kicsúszásán kívül érdekesebb esemény nem történt. Ha csak az nem, hogy a Renault fiatal spanyolja már ekkor jelezte, hogy helyet követel az első rajtsorok valamelyikében, és utóbb kiderült: a délelőtti időeredményével a pole pozícióból indulhatott volna.
Csakhogy az időmérésen másként alakultak az események. A tűző napsütésben megtartott tréningen mindenki rontott a pénteki időeredményén (ez természetesen annak is betudható, hogy több üzemanyagot töltöttek a kocsikba), az első sor "legénysége” azonban nem változott: Michael Schumacher és Rubens Barrichello indulhat az élről a vasárnapi viadalon. A két F2003-GA tehát ismét verhetetlen volt, a német ráadásul majdnem öt tizeddel volt gyorsabb, mint a harmadik helyezett Alonso. Ehhez jön még, hogy a számítógépek tanúsága szerint a Ferrari csúcssebessége nagyjából tíz kilométer/órával nagyobb a legjobb ellenfélénél, és máris megállapíthatjuk, hogy nem lesz könnyű dolga annak, aki egyenesben megpróbálja előzni a vörösöket. Főleg úgy, hogy M. Schumi a legeredményesebb versenyző a katalán ringen: eddig már négyszer győzött Barcelonában.

A vb-pontverseny állása
Pilóták: 1. Räikkönen 32, 2. Coulthard 19, 3. M. Schumacher 18, 4. Alonso 17, 5. Barrichello 14, 6. R. Schumacher 13, 7. Fisichella és Montoya 10-10, 8. Trulli 9, 9. Frentzen 7, 10. Villeneuve és Button 3-3, 12. Heidfeld 1. Konstruktôrök: 1. McLaren 51, 2. Ferrari 32, 3. Renault 26, 4. Williams 23, 5. Jordan 10, 6. Sauber 8, 7. BAR 6
A verseny (65 kör, 307.324 km) rajtja: 14.00 (tv: RTL, ORF1, RTL Klub)
A tréning során ketten használtak tartalék autót: Fisichella (17. hely) versenymotorjával gondok voltak, ezért át kellett ülnie a Firmanra szabott Jordanbe, Villeneuve pedig egy kicsúszás miatt volt kénytelen az autócserére.
A bajnokságot vezető Räikkönen volt az egyetlen, aki az időmérésen akkorát hibázott, hogy a kavicságyba csúszott. A "Jégember” emiatt a mezőny végéről kénytelen nekivágni a 65 körös viadalnak, az az előnye viszont meglesz, hogy ő teli tankkal és új gumikkal kezdheti meg a körözést.

Számításaink szerint

Ez az esztendő sem múlik majd el Schumacher-csúcs nélkül, merthogy az ötszörös világbajnok szombaton újabb rekordot írt át a gyorsasági autósport elitkategóriájában. Az 53. alkalommal edzéselső Michael jeles karrierje során 88-adszor került az első sorba – utóbbira rajta kívül senki sem volt képes a sportágban. A hoszszú ideig az örökranglista élén álló Ayrton Senna 87-szer, míg az őt követő Alain Prost 86-szor verekedte be magát a legjobb két rajtoló közé.

Rajtlista

1. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:17.762 (20.) (átlag: 218.975 km/óra)
2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:18.020 (18.)
3. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:18.233 (11.)
4. Trulli (olasz, Renault, M) 1:18.615 (19.)
5. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:18.704 (16.)
6. Panis (francia, Toyota, M) 1:18.811 (15.)
7. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:19.006 (10.)
8. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:19.128 (12.)
9. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:19.377 (7.)
10. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:19.427 (5.)
11. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:19.563 (9.)
12. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:19.615 (14.)
13. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:19.623 (17.)
14. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:19.646 (4.)
15. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:20.215 (3.)
16. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:20.308 (8.)
17. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:20.976 (6.)
18. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 1:22.104 (1.)
19. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:22.237 (2.)
20. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:31.900 (13.)

M: Michelin, B: Bridgestone
Schumi először az 1992-es Spanyol Nagydíjon indulhatott az első sorból, akkor az idényben összesen 14-szer pole-ozó Nigel Mansell mellől, a második helyről várta a rajtjelet. Abban a szezonban az volt az egyetlen első soros indulása, és a következő évadban is éppen ennyivel büszkélkedhetett. 1994-ben, első világbajnokságának megnyerésekor azonban gyakorlatilag egyeduralkodó volt a hivatalos edzéseken: 12-szer kvalifikálta magát az első két pozíció valamelyikébe. A folytatásban így fest a német első soros eredménylistája: 1995 – 10, 1996 – 5, 1997 – 7, 1998 – 6, 1999 – 5, 2000 – 12, 2001 – 13, 2002 – 13, 2003 (a Spanyol Nagydíjig bezárólag) – 3.

Fernando Alonso ebben az idényben még nem rajtolt a tizedik helynél hátrábbról, ezúttal a harmadik pozícióból veselkedhet majd neki. A spanyol számára eddig nagyszerűen alakul a csapattársa, Jarno Trulli elleni párharc, hiszen 4–1-re vezet az olasszal szemben. A McLarennél hasonló a helyzet, ott David Coulthard vezet 4–1-re Kimi Räikkönen ellenében.

A legjobbak mondták

Michael Schumacher:
– Nem futottam tökéletes kört – a pálya közepe táján és a tizenegyes kanyarban is veszítettem néhány tizedet –, ezért az is megfordult a fejemben, hogy Rubens előttem végez. Az új autó bevetése rengeteg különmunkát igényelt az egész csapattól, de megérte, hiszen az F2003-GA minden ízében jobb, mint az elődje volt. Ám a kocsi igazi ereje csak vasárnap, a versenyen mutatkozik majd meg.

Rubens Barrichello: – Kompromisszumot kellett kötnöm az időmérésen: egyszerre kellett gyorsnak és óvatosnak lennem, hiszen tudtam, ha egy kicsit is lecsúszok a pályáról a porra, abból nagy baj lehet. Az autó nagyszerűen működött, örülök, hogy Michaellel mindketten az első sorból rajtolhatunk. Az időjárás, az iszonyú meleg biztosan megnehezíti majd a dolgunkat.

Fernando Alonso: – Különleges érzés, a legnagyobb pilótákkal és csapatokkal küzdeni a hazai pályámon. Remélem, sikerül jó versenyt futnom Barcelonában és több pontot szereznem. Nem hajtok feltétlenül a győzelemre, de mindennél jobban szeretnék itthon bizonyítani. A hétvége tanulsága, hogy pénteken is jobban kell hajtani, mert szerintem ha nem a tizenegyedikként indulok, hanem egy kicsit később, akkor még jobb lehetett volna az időeredményem.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik