Sajtóvisszhang
Németország
Wiesbadener Kurier: „Ha valaki még nem lett volna meggyôzôdve Michael Schumacher nagyságáról, azt húsvét vasárnapján meggyôzte a világbajnok.”
Ruhr Nachrichten: „Senkinek sincs joga megítélni, hogy a Schumacher fivérek helyesen cselekedtek-e azzal, hogy rajthoz álltak Imolában. A gyász mindenkinek a legbensôbb magánügye.”
Westdeutsche Zeitung: „Gyenge idény elsô csúcspontja – Michael Schumacher ezúttal nem mondhatott nemet, Ralf pedig kiállt bátyja döntése mellett. Ilyen egyszerű a valóság a száguldó cirkuszban.”
Badisches Tagblatt: „A két Schumi viselkedését tarthatjuk profinak, teljesítményét pedig hôsiesnek. De az indulásuk a sztárvilágra jellemzô eltompultság jele is lehet.”
Olaszország
Gazzetta dello Sport: „A nagy fájdalom napján Michael Schumacher megajándékozta a Ferrarit a rég áhított gyôzelemmel. Schumi csendes drámája.”
La Repubblica: „A bajnok drámája: egy nagy pilóta könnyei a tökéletes futam után. Michael Schumacher édesanyja emlékével versenyzett, gyôzött és sírt.”
Anglia
The Guardian: „A néma gyôzelem. Schumacher édesanyját gyászolta a dobogó tetején.”
The Times: „A diadal és a bánat könnyei keveredtek Imolában. A gyász sem tudta megállítani a Schumacher fivéreket.”
Daily Express: „Schumacher felülemelkedett a családi gyászon. Élete egyik legsötétebb órájában egyik legszebb gyôzelmét aratta.”
The Sun: „Schumacher gyôzelmét beárnyékolta anyja halála.”
Spanyolország
As: „Utolsó tiszteletadás a halott édesanyának. Megismerhettük Schumacher emberi oldalát.
Alkalmi ajánlat Stuttgartból
A Formula1 világa osztozik a Schumacher testvérek gyászában, a paddock összes résztvevője méltatja a San Marinó-i Nagydíjat megnyerő Michaelt és a futamon negyedikként záró Ralfot, akiknek vasárnap délelőtt meghalt az édesanyjuk. A verseny után a szerelők csak csendben bosszankodtak egy-egy kiesés után, és a pontszerzők sem örültek annyira az eredményüknek, mint egyébként. Még a szurkolók is visszafogottan figyelték az eredményhirdetést, ezúttal elmaradt a Ferrari hazai győzelmét követő ünneplés.

A McLaren-Mercedesekben dübörgô motorokat jövôre már a kiscsapatok is használhatják, ráadásul fölöttébb jutányos áron

A McLaren-Mercedesekben dübörgô motorokat jövôre már a kiscsapatok is használhatják, ráadásul fölöttébb jutányos áron
Gerhard Berger 1997 nyarán napokkal édesapja halála után szerezte meg pályafutása tizedik, egyben utolsó futamgyőzelmét. "Nagyon sajnálom, ami Michaellel és Ralffal történt. Nagyon nehéz rajthoz állni ilyen körülmények között, és saját tapasztalatomból tudom, hogy aki célba ér, és meg is nyeri a versenyt, élete egyik legmélyebb érzelmi pillanatát éli át” – mondta az osztrák szakember.
Imolában a Schumacher család tragédiája elhomályosította az egyéb eseményeket, amelyek közül a legfontosabb Norbert Haugnak, a Mercedes-gyár sportigazgatójának bejelentése volt. A stuttgartiak a 2004-es idényben a McLaren-csapat mellett másokat is hajlandóak ellátni a 2003-as erőforrásaikkal – jóval olcsóbban, mint a McLarent.
"Jelenleg huszonötmillió dollár az egyéves motorszállítási szerződés, de jövőre mi tízmillióra csökkentjük ezt az árat. Így mi is jól járunk és a kiscsapatok is – már várjuk az érdeklődőket” – nyilatkozta Haug, aki hozzátette, más gyártókat is megpróbál rávenni arra, hogy kövessék a Mercedes példáját. A Ferrari és a Ford jelenleg is árulja régi motorjait, de előbbinél felvetődött, hogy jövőre már ugyanazt adja a Saubernek, mint amelyet a saját autóiba tesz, hiszen egy versenyhétvégén csak egyet lehet használni, és ez további fejlesztéseket kíván. Persze, a Mercedes szerint a jelenlegi motorok minimális ráfordítással megbízhatóbbá tehetők, és az idei konstrukciók is végigbírják a versenyhétvégét.
A Mercedes nemcsak az üzletben nagy taktikus, a McLaren oldalán Imolában is kiválóan tervezte meg pilótái versenystratégiáját. A két boxkiállást tervező Kimi Räikkönen a hatodik helyről rajtolt, és eggyel kevesebb szervizelésének köszönhetően megelőzte a két Williams-BMW-t és Rubens Barrichellót is. "Nagyon köszönöm a csapatvezetőségnek, hogy ilyen kiváló versenytaktikát dolgozott ki számomra. Örültem, amikor megláttam a Ferrarikat és a Williams-BMW-ket a boxutca felé haladni, akkor már tudtam, hogy előreléphetek. A verseny vége felé Rubens keményen támadott, de meg tudtam tartani a második helyemet” – mondta Räikkönen.
A negyedik helyről rajtoló Juan Pablo Montoya balszerencsés versenyen van túl, sebességben még csak-csak tartotta csapattársa, Ralf tempóját, de az első és a második szervizelésénél is gondok támadtak az üzemanyagtömlővel, utóbb nem is sikerült elsőre a tankolás, a kolumbiainak még egyszer a boxba kellett hajtania. "A versenyem a második szervizelésnél dőlt el, utána azonnal be kellett hajtanom a garázs elé, és sok időt veszítettem. Utóbb hiába hajtottam, a lekörözések miatt nem tudtam feljönni” – fogalmazott Montoya, aki Giancarlo Fisichellával holtversenyben a vb-pontverseny hetedik helyén áll.
| A 2003-as menetrend | ||
| Ausztrál Nagydíj, Melbourne | Coulthard | Coulthard (10, 2) |
| Malajziai Nagydíj, Sepang | Räikkönen | Räikkönen (16, 6) |
| Brazil Nagydíj, Interlagos | Fisichella | Räikkönen (24, 9) |
| San Marinó-i Nagydíj, Imola | M. Schumacher | Räikkönen (32, 13) |
| Spanyol Nagydíj, Barcelona | május 4. | |
| Osztrák Nagydíj, A1-Ring | május 18. | |
| Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | június 1. | |
| Kanadai Nagydíj, Montreal | június 15. | |
| Európai Nagydíj, Nürburgring | június 29. | |
| Francia Nagydíj, Magny-Cours | július 6. | |
| Brit Nagydíj, Silverstone | július 20. | |
| Német Nagydíj, Hockenheim | augusztus 3. | |
| Magyar Nagydíj, Hungaroring | augusztus 24. | |
| Olasz Nagydíj, Monza | szeptember 14. | |
| Egyesült Államok Nagydíja, Indianapolis | szeptember 28. | |
| Japán Nagydíj, Szuzuka | október 12. | |
| A már megrendezett verseny után a győztes, illetve a vb-pontverseny éllovasa (pontjainak száma, illetve előnye) áll, a még hátralévő futamok esetében a dátumot tüntettük fel. | ||
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik








