5. Malajziai Nagydíj, Sepang
Az elsô hivatalos idômérô edzés végeredménye: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:34.980 (4.), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:35.681 (20.), 3. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 1:35.939 (2.), 4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:36.038 (3.), 5. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:36.297 (1.), 6. Trulli (olasz, Renault, M) 1:36.301 (5.), 7. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:36.409 (15.), 8. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:36.615 (6.), 9. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:36.632 (10.), 10. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:36.693 (7.), 11. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:36.706 (18.), 12. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:36.759 (12.), 13. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:36.805 (8.), 14. Panis (francia, Toyota, M) 1:36.995 (14.), 15. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:37.585 (9.), 16. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:37.669 (17.), 17. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:38.240 (19.), 18. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:38.904 (11.), 19. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 1:39.354 (16.), 20. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) idô nélkül (13.)
Az idôeredmény után zárójelben azt jelöltük, hogy a pilóta hanyadikként futotta (volna) a körét.
A szombati, második hivatalos idômérô indulási sorrendje: 1. Pizzonia, 2. Wilson, 3. Verstappen, 4. Firman, 5. Webber; 6. Villeneuve, 7. Panis, 8. R. Schumacher, 9. Fisichella, 10. Da Matta; 11. Alonso, 12. Button, 13. Frentzen, 14. Heidfeld, 15. Trulli; 16. Coulthard, 17. Räikkönen, 18. Montoya, 19. Barrichello, 20. M. Schumacher
Yoong Cart-futamon indul
MONTERREY. Alex Yoong, a Formula–1 elsô és eddig egyetlen malajziai pilótája nem Sepangban, hanem Mexikóban tölti a hétvégét. A Minardi-csapatnál 2001-ben és 2002-ben versenyzô Yoong a Cart-világsorozat monterreyi viadalán kap lehetôséget a Dale Coyne-istállótól, amelynél a pénzszűkében lévô Roberto Gonzálezt váltja. A 26 éves malajziai sofôr az egész telet Cart-szerzôdés keresésével töltötte, és az idény második futamára sikerült bevásárolnia magát a csapatba, amelyben a svájci Joel Camathias lesz a társa.
5. Malajziai Nagydíj, Sepang
Az elsô hivatalos idômérô edzés végeredménye: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:34.980 (4.), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:35.681 (20.), 3. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 1:35.939 (2.), 4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:36.038 (3.), 5. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:36.297 (1.), 6. Trulli (olasz, Renault, M) 1:36.301 (5.), 7. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:36.409 (15.), 8. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:36.615 (6.), 9. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:36.632 (10.), 10. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:36.693 (7.), 11. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:36.706 (18.), 12. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:36.759 (12.), 13. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:36.805 (8.), 14. Panis (francia, Toyota, M) 1:36.995 (14.), 15. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:37.585 (9.), 16. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:37.669 (17.), 17. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:38.240 (19.), 18. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:38.904 (11.), 19. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 1:39.354 (16.), 20. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) idô nélkül (13.)
Az idôeredmény után zárójelben azt jelöltük, hogy a pilóta hanyadikként futotta (volna) a körét.
A szombati, második hivatalos idômérô indulási sorrendje: 1. Pizzonia, 2. Wilson, 3. Verstappen, 4. Firman, 5. Webber; 6. Villeneuve, 7. Panis, 8. R. Schumacher, 9. Fisichella, 10. Da Matta; 11. Alonso, 12. Button, 13. Frentzen, 14. Heidfeld, 15. Trulli; 16. Coulthard, 17. Räikkönen, 18. Montoya, 19. Barrichello, 20. M. Schumacher
Yoong Cart-futamon indul
MONTERREY. Alex Yoong, a Formula–1 elsô és eddig egyetlen malajziai pilótája nem Sepangban, hanem Mexikóban tölti a hétvégét. A Minardi-csapatnál 2001-ben és 2002-ben versenyzô Yoong a Cart-világsorozat monterreyi viadalán kap lehetôséget a Dale Coyne-istállótól, amelynél a pénzszűkében lévô Roberto Gonzálezt váltja. A 26 éves malajziai sofôr az egész telet Cart-szerzôdés keresésével töltötte, és az idény második futamára sikerült bevásárolnia magát a csapatba, amelyben a svájci Joel Camathias lesz a társa.
Michael Schumacher volt a leggyorsabb a pénteki hivatalos tréningen, így ő kezdheti utolsónak a mért körét szombaton, a Malajziai Nagydíj második kvalifikációs edzésén, amely eldönti a rajtsorrendet. A vb állásának megfelelően negyedikként a pályára hajtó Schumi mögött a melbourne-i korai kiesése miatt Sepangban utolsóként körbeszáguldó Rubens Barrichello lett a második, Juan Pablo Montoya pedig a harmadik.
Az Ausztrál Nagydíjon győztes és az első malajziai szabadedzésen is éllovas David Coulthard nyitotta a sort, de hiába ment szinte tökéletes kört, nem tudott javítani délelőtti idején. Így a soron következő Montoya átvette a vezetést, és még Kimi Räikkönen kísérlete után is megtartotta. Ám jött az ötszörös világbajnok, aki nemcsak egy másodperccel jobbat ment Montoyánál, hanem tavalyi pole-idejét (1:35.266) is megdöntötte – új pályacsúcsa volt az első köridő Sepangban 1:35 percen belül. A sorban ötödikként Jarno Trulli következett, a pénteki napot ismét hasznosan kezdő Renault (a franciák három autóval összesen 117 kört tettek meg a kétórás tesztelésen) olasz pilótája csak az ötödik lett.
A pénteki edzéseken azért indulnak a vb állásának megfelelő sorrendben a pilóták, mert elméletileg a pálya az edzés során egyre jobb állapotba kerül, és az FIA szerint ezzel a rendszerrel a később indulók előnybe kerülnek a vb-menőkkel szemben. Ám ez a tétel megdőlt Sepangban, az utolsóként pályára guruló Barrichellón kívül senki sem tudott az első ötbe férkőzni, és Rubinho sem volt olyan gyors, mint Ausztráliában, hiszen ideje közelebb volt Montoyáéhoz, mint Michael Schumacheréhez.
A Ferrari így kettős részsikernek örülhetett, és ha ez így megy tovább, vasárnap is teljes lehet a maranellói öröm. Persze korántsem biztos, hogy minden ugyanígy folytatódik, hiszen az ellenfeleken kívül külső tényezők is beleavatkozhatnak a sorrendbe. Michael Schumacher attól tart, hogy az időjárás keresztbe tehet neki és csapattársának, ami miatt ugyanúgy alakulhatnak az események, mint Melbourne-ben. "Csodálatos nap volt a mai, nem hibáztunk, és tiszta volt a pálya előttünk. A szabadedzés utáni szünetben kiválóan fel tudtuk készíteni az autót az edzésre, így minden tökéletesen alakult. Nagyon várom a szombati időmérő edzést, és remélem, nem fog esni az eső. Itt ugyanis bármikor jöhet egy zápor, és ez az új kvalifikációs rendszerben felboríthatja a sorrendet” – mondta Schumacher.
Csapattársa, Barrichello délelőtt tönkretette autójának első légterelőjét, de ez nem zavarta különösebben a felkészülésben, ráadásul amiatt, hogy délután utolsóként indult, szerelőcsapatának rengeteg ideje volt a kocsija felkészítésére. Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója visszafogottan értékelte a csapat teljesítményét. "A pénteki eredményeket nem érdemes kiindulópontnak tekinteni, de azért még mindig jobb az első két helyet jegyezni, mint ha a problémák megoldásán kellene törnünk a fejünket” – fogalmazott Brawn.
A Williams felemás napot zárt, Montoya a tavalyi vb-helyezésének megfelelően a harmadik lett, ám Ralf Schumacher folytatta mélyrepülését, és ausztráliai gyengélkedését követően ezúttal a tizenharmadik lett. Montoyát nem keserítette el, hogy mindkét Ferrari előtte végzett, inkább annak örült, hogy megelőzte a McLaren-Mercedeseket. "Elégedett vagyok azt autóval, csak apróságokat kell finomítani rajta. A McLaren-Mercedesek mögöttem vannak, és ez biztató. Szombaton délelőtt fel kell készülnünk a második időmérőre és a versenyre, a forró időben nő meg az esélyünk” – mondta a kolumbiai.
Ralf nem leplezte, mennyire bosszús a történtek miatt. "Csalódott vagyok, és nem értem, miért kerültem ennyire hátra. A délelőtti tréningen minden remekül ment, de délután kezelhetetlenné vált az autó, küzdenem kellett, hogy a pályán tartsam. Persze ettől még sikerülhet jól a szombati időmérés, de az, hogy korán a pályára kell hajtanom, nem jelent előnyt” – elemezte helyzetét Ralf.
A McLaren pilótáit arra kérte Ron Dennis, hogy ne kockáztassanak, inkább menjenek lassabban, de fejezzék be mért körüket. Coulthard engedelmeskedett főnökének, de Räikkönent elkapta a hév, és az utolsó kanyarban kicsit kisodródott. Ráadásul a finn délelőtt sem tudott teljes értékű munkát végezni, mert a szabadedzésen kicsúszott, és az autója szerelésekor csak ücsörgött a boxban. "A hibák ellenére sem esem kétségbe, hiszen a fontos események szombaton délelőtt kezdődnek, remélem, akkor már össze tudok hozni egy tökéletes kört” – mondta a finn.
A többi csapat közül a Renault volt a legeredményesebb, Trulli hatodik helye mellé Fernando Alonso tizedik pozíciót ért el. A két francia gép közé a két Sauber-Petronas és Jenson Button férkőzött be, a BAR brit pilótája kényelmesen megelőzte csapattársát, Jacques Villeneuve-öt, aki nagyot hibázott a mért körében. A Toyotánál is borult a papírforma, az újonc Cristiano da Matta ugyanis élete első sepangi napján maga mögé utasította Olivier Panist.
A Jaguarnál csak Mark Webber teljesítette mért körét, Antonio Pizzonia gépe ugyanis egyszerűen nem indult el a boxból, így a brazilnak elsőként kell a pályára hajtania a szombati időmérőn.