A hatodik elsőségen túl

Vágólapra másolva!
2002.12.16. 21:46
Címkék
Közeleg az esztendő vége, itt a mérlegkészítések ideje: a december végéig tartó sorozatunkban felidézzük az egyes sportágak örömteli és szomorú pillanatait, s  hagyományainkhoz híven  megválasztjuk az esztendő legjobbjait. E címet az autósportban a hatodik abszolút ralibajnoki címét begyűjtő ifjabb Tóth János érdemelte ki.
Ifjabb Tóth János és Tóth Imre a hatodik bajnoki címét szerezte az ezüst Peugeot-val
Ifjabb Tóth János és Tóth Imre a hatodik bajnoki címét szerezte az ezüst Peugeot-val
Ifjabb Tóth János és Tóth Imre a hatodik bajnoki címét szerezte az ezüst Peugeot-val
Ifjabb Tóth János és Tóth Imre a hatodik bajnoki címét szerezte az ezüst Peugeot-val
Ifjabb Tóth János és Tóth Imre a hatodik bajnoki címét szerezte az ezüst Peugeot-val
Ifjabb Tóth János és Tóth Imre a hatodik bajnoki címét szerezte az ezüst Peugeot-val
Ifjabb Tóth János hatszoros abszolút ralibajnok, és Tóth Imrével közösen a harmadik győzelmét aratta az idén. Nem volt olyan könnyű, mint a korábbi esztendőkben, de nehéz sem volt, hiszen nem maradt a végére a döntés, az utolsó előtti viadalon már egy ezüstérem is elég volt ahhoz, hogy "Janikától” már senki se vehesse el a végső győzelmet.

– Az idei volt sorozatban a harmadik bajnoki címe a Peugeot-val. Miben volt más ez, mint az előzőek?

– A mezőny nagyon megerősödött, úgyhogy sokkal jobban oda kellett figyelni a felkészülésekre és a versenyekre. De ez nem ért minket meglepetésként, már az év elején tudtuk, hogy szoros lesz a küzdelem.

Névjegy

IFJABB TÓTH JÁNOS

Született: 1968. augusztus 22., Siófok
Navigátorai: Faludi László, Gergely Ferenc, Papp György, Gergely Ferenc, Tóth Imre
Klubja: Bomba Rallye Team
Elsô versenye: 1987: Szombathely (ralikrossz), 1988: Mecsek-rali
Versenyautója: Peugeot 206 WRC
Legjobb eredményei: háromszoros ralikrosszbajnok (1988, 1991, 1992), hatszoros abszolút ralibajnok (1995–1997, 2000–2002)
–Hiába voltak azonban szorosak a versenyek, mégis, mintha simán nyert volna...

– A jó szereplés sok mindentől függ. Az autótól, a gumitól, az autóban uralkodó hangulattól, és természetesen a szervizcsapattól, amely évről évre mindent megtesz a sikerekért.

– Jól ismeri az autóját?

– Évente nyolc versenyhétvégén ülök benne, és ennyi idő alatt nem lehet maximálisan megismerni. Persze, jól tudom, hogy a WRC-s mezőnyből nagyon keveseknek van csak lehetőségük a tesztelésre, pedig szerintem kellene, hiszen ezek az autók sokszor furcsa dolgokat művelnek az emberrel. Ennyi év versenyzés után engem még mindig érnek meglepetések.

–Miben változott élete első raliversenye óta?

– Higgadtabb lettem, tapasztaltabb, és nyugodtabban viselem a kiélezett küzdelmeket.

– Az idén nem vezetett végig a bajnokságban, mert a navigátora gerincbántalmai miatt kihagyta a Fehérvár-ralit. Meg sem fordult a fejében, hogy valaki mással elrajtoljon a versenyen?

– Megmondom őszintén, hogy nem.

– Nem hiányzott az életéből az a kihívás, amit egy külföldi futam jelent?

– Persze, nagyon szeretnénk magunkat megméretni a világbajnokságon, izgatja a fantáziámat, hogy mire lennénk képesek a világ legjobbjai között. Ugyanakkor azonban óvatos is vagyok. Korábban már kétszer indultam világbajnoki futamon, és egyik sem úgy sikerült, ahogy szerettem volna. A mezőny nagyon erős, és itthon nagyok az elvárások, ha egy magyar páros külföldre megy.

– Aki egy kicsit is benne van a raliban, az tudja, hogy a gyári csapatokat legyőzni lehetetlen, és hogy az ön WRC-je, bármennyire jó is, nagyon messze van a világbajnok Peugeot-tól.

– Igen, aki ismeri a raliban a viszonyokat, az tudja ezt. Azonban az emberek többsége csak azt látja, hogy a legjobb tízen kívül van az ember, és azt nem tekinti jó eredménynek. Ennek ellenére van olyan verseny a jövő évi világbajnoki programban, amit szívesen bevállalnék.

– Elárulja, hogy melyik futamról van szó?

– Egyelőre elégedjünk meg annyival, hogy az egyik murvás viadalról. Az aszfaltot már próbáltam, és ennyi év távlatából úgy gondolom, hogy ismeretlen pályákon, idegenben talán nagyobb sansza van az embernek murván. Konkrét elképzelésünk is van arról, hogy melyik futam lenne ez, de az anyagi háttér egyelőre nincs meg...

– De az már biztos, hogy jövőre is egy Peugeot 206 WRC volánja mögött láthatjuk?

– Igen, maradunk a győztes márkánál.

A rali ob végeredménye
Bajnok: ifj. Tóth János, Tóth Imre (Bomba Rally Team, Peugeot 206 WRC) 125, 2. Benik, Somogyi (OMV Best Racing Team, Ford Focus) 117, 3. Érdi, Varga (Castrol Érdi Rally Team, Subaru Impreza WRC) 113, 4. Turi, Papp (TP-2K AMSE, Toyota Corolla WRC) 62, 5. Tagai T., Tagai R. (Intermédia Motorsport, Subaru Impreza WRC) 47, 6. Aschenbrenner, Koronczai (V-Max Laky Club, Mitsubishi Lancer Evo6) 33

A rali-vb végeredménye
Pilóták. Világbajnok: 1. Marcus Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC) 77 pont, 2. Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) 37, 3. Sainz (spanyol, Ford Focus WRC) 36, 4. C. McRae (brit, Ford Focus WRC) 35, 5. Burns (brit, Ford Focus WRC) 34, 6. G. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 31. Gyártók. Vb: 1. Peugeot 165, 2. Ford 104, 3. Subaru 67, 4. Hyundai 10, 5. Mitsubishi 9, 6. Skoda 9

A gyorsasági autós ob végeredménye
Kis túraautók. N-csoport. B: Gáspár István (Ventile Rallye SE, Honda Civic) 109, 2. Nagy Gy. (Homimpex AMSE, Honda Civic) 83, 3. Németh Zsolt (Aquincum Racing Team, Honda Civic) 66. A-csoport. B: 1. Németh Péter (Ventile Rallye SE, Citroen Saxo Kit-car) 135, 2. Kulcsár (DNS Motorsport, Honda Civic) 108, 3. Wágner (MSH Computer AMSE, Suzuki Swift) 97. H-F csoport. B: Tóth László (Ventile Rallye SE, BMW 316i) 162, 2. Kincses (Kincses Turbó Team, Mazda) 155, 3. Jeney (EL-TON VGSE, Peugeot Gti) 105. Nagy túraautók. N-csoport. B: Gáspár István (Ventile Rallye SE, Ford Escort Cosworth) 117, 2. Ollé (Ollé Rallye Team, Mitsubishi Lancer Evo5) 106, 3. Kavecz (Főnix Motorsport, BMW M3) 87. A-csoport. B: Klink János (ICO SE, Ford Escort RS) 115, 2. Keszler (Alba Rallye Team, Ford Escort RS) 91, 3. Novák (Ollé Motorsport, Ford Escort RS) 90. H-F csoport. B: Rácz István (BOVI Motorsport, Porsche) 147, 2. Zengő (Zengő Motorsport, Audi A4 Quattro) 120, 3. Bódis (BOVI Motorsport, Porsche) 103. Formulaautók. B: Eszenyi László (Volán ASC, Dallara VW) 74, 2. Chanoch (Szász Motorsport, Coloni) 72, 3. Balatincz (Ventile Rallye SE, Forma MTX) 71

A gyorsasági autós vb (Formula–1) végeredménye
Vb: Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 148, 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 73, 3. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 50, 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 42, 5. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 41, 6. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 24. Konstruktőrök. Vb: Ferrari 221, 2. Williams-BMW 92, 3. McLaren-Mercedes 65, 4. Renault 23, 5. Sauber 11, 6. Jordan 9

A Nissan tereprali ob végeredménye
B: Benyó Miklós, Maurer Péter (Premier Motorsport Klub, Hyundai Galoper) 80 pont, 2. Bártfai, Hujber/Greff (Premier Motorsport Klub, Renault Buggy) 49, 3. Liszi, Rack (4x4 Off Road Club, Mitsubishi Pajero) 46, 4. Murczin, Garamvölgyi (3.D. Racing, Mitsubishi Pajero) 45, 5. Varga, Pocseg (Cross Country Club, Audi-Range Rover) 45, 6. Gál, Oroszlán (Autó Eldorádó MSE, G. Baba Proto) 40

A tereprali Vk végeredménye
B: Jean-Louis Schlesser (francia, Schlesser Buggy) 150, 2. Peterhansel (francia, Mitsubishi Pajero) 90, 3. Krohl (orosz, Mitsubishi Pajero) 83, 4. Fontenay (francia, Mitsubishi Pajero) 60, 5. Servía (spanyol, Schlesser Buggy) 51, 6. Sousa (portugál, Mitsubishi L200) 48

A ralikrossz ob végeredménye
Divízió I. B: ifj. Rabócsi Tibor (Rabócsi-ring Kft., Mitsubishi Lancer) 120, 2. Révész (Révész SE, Toyota Corolla WRC) 115, 3. Harsányi (Fahrer Racing Club, Nissan Sunny) 109, 4. Simon (Topp Cars ASE, Lancia HF Integrale) 64, 5. Maruzsi (Maruzsi Team, Audi S2) 19, 6. Lukács (Fahrer Racing Club, Lada 21 083) 19. H-csoport. B: Adamecz Tamás (Adamecz Motorsport, Ford Escort) 115, 2. Móricz (Rabócsiring Kft., Ford Escort) 107, 3. Tóth M. (Topp Cars ASE, Lancia) 100, 4. Révész B. (Révész SE, Mazda 323) 82, 5. Végh E. (Fahrer Racing Club, Ford Escort) 69, 6. Mózer (Rabócsiring Kft. Ford Escort) 63. Euro2000. B: Répási Róbert (Zalaegerszegi AMSE, VW Golf) 119, 2. Határ (Határ Motorsport, Peugeot 306) 110, 3. Szente (Határ Motorsport, Peugeot 309) 100, 4. Fekete (Rabócsiring Kft., VW Golf) 81, 5. Kuminka (Paksi AMSE, VW Golf) 74, 6. Katona (Verseny MSE, VW Golf) 49

Az autókrossz ob végeredménye
Kiskategória (1600 kcm alatt). B: Ábrahám Károly (Pap Motorsport, VW) 132, 2. Nagy Gy. (Pap Motorsport, Honda) 105, 3. Winninger (Szegedi Roller SE, VW) 103, 4. Farkas (RoyalComp SE, Moto) 99, 5. Miklósi (Hór-völgye AMSE, VW) 85, 6. Böhm (RoyalComp SE, VW) 82. Nagykategória (4000 kcm alatt). B: Jelinek Zsolt (Orosházi TSE, BMW) 136, 2. Botka K. (Botka Team, Audi) 132, 3. Kriston (RoyalComp SE, Alfa Romeo) 108, 4. Darázs A. (Szegedi Roller SE, Porsche) 107, 5. Béki (Szent Lőrinc ASC, Honda) 85, 6. Szerezla (Cuplung SE, Lancia) 82. Karosszériás krosszautók. B: Botka Dávid (Botka Team, Proton) 142, 2. Kárai (Orosházi TSE, Audi S2) 139, 3. ifj. Somogyi (Orosházi TSE, Audi 80) 114, 4. Rácz J. (Orosházi TSE, VW Golf) 81. 5. Baráti (Plasticon ASC, Mazda 323) 66, 6. Váradi (ASC Dömsöd, Mercedes) 57. Juniorok. B: Hell Gergely (Szent Lőrinc ASC, Hollós Suzuki) 141, 2. Makovics (Pap Motorsport, Honda) 134, 3. Balta (Botka Team, Honda) 121, 4. Gombár (Szent Lőrinc ASC, Unix F4i02) 106, 5. Siroki (Szent Lőrinc ASC, Honda) 96, 6. Lind (Pap Motorsport, Honda) 89

A gokart ob végeredménye
Intercontinental-A. B: ifj. Magyar Miklós (Magyar ASE) 267, 2. Hargitai Gy. (Hargitai Racing) 188, 3. Bakoss (G-Kart Team) 174, 4. Pödör (Hargitai Racing) 129. Intercontinental-A Junior. B: Moczó Tamás (GU-Gokart Racing) 245, 2. Kiss-Pál (Speed Boksz AMSE) 152, 3. Matics (Kecskeméti Rapid SE) 137. Formula–C. B: Karl Firscher (F1 Kart Sport Hungary) 116, 2. Érdi (Kecskeméti Rapid SE) 110, 3. Nagy A. (F1 Kart Sport Hungary) 74. Nemzeti Top100. B: Móró Márk (Tribet Racing) 250, 2. Nagy Z. (Hargitai Racing) 157, 3. Kiss T. (G-Kart Team) 143. Kadet-A. B: Tóth Bence (L. Nagy ASE) 212, 2. Turán (L. Nagy ASE) 211, 3. Budiás (G-Kart Team) 210. Kadet-B. B: Magyar Tamás (Magyar ASE) 300, 2. Várhelyi (G-Kart Team) 207, 3. Királykuti (F1 Kart Sport Hungary) 147. K100. B: Baló András (Visual Motorsport) 224, 2. Attramini (Visual Motorsport) 157, 3. Martz (Visual Motorsport) 126

Autósport 2002 - Sztorik

Vigyázat, zebraveszély!
A Szafari-rali a világbajnoki sorozat egyik legkülönösebb futama. Ez az a verseny, amelyen az ősi kultúra jól megfér a modern technikával, amelyen a maszájok tapasztott sárkunyhói mellett több tízmilliós versenygépek suhannak el. Itt azon sem szabad meglepődni, ha különböző, eddig csak a természetfilmekből ismert állatokkal találkozik az ember. Erről talán az ifjabbik McRae-nek, Alisternek vannak a legfrissebb emlékei, hiszen az idei kenyai viadalon ő vesztegelt körülbelül fél percet az egyik gyorsasági szakaszon, mert áthaladt előtte egy zebracsorda. De itt még ez is megbocsátható. McRae is csak megvonta a vállát, és annyit mondott: "Szokatlan látvány volt, annyi szent!”

Zanardi rajtoltatott
A tavaly súlyos balesetben mindkét lábát elveszítő Alex Zanardi hihetetlen lelkierővel bír. A korábban a száguldó cirkuszban is megforduló fiatalember sorra gyűrte le az akadályokat, sorra vívta meg a csatáit, amelyek sokkal keményebbek voltak, mint amilyeneket a pályán valaha is átélt. Először mankóval tanult járni, majd protézist kapott, és a rengeteg munkának köszönhetően eldobhatta a botot is. És nem vonult el a világ szeme elől, ahogy azt talán sokan tették volna a helyében, hanem visszatért a versenypályára. Persze nem versenyzőként (bár arról sem mondott le teljesen), hanem új szerepkörben: az idény egyik viadalán ő intette le a vetélytársait a kockás zászlóval.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik