Vannak, akik télen nyaralnak

Vágólapra másolva!
2002.12.10. 20:57
Címkék
A hétköznapi emberekkel ellentétben a magyar labdarúgóknak nyáron rövidebb, télen pedig hosszabb a szabadsága. Az idén például egy hónapos pihenő vár a Borsodi Ligában szereplő csapatok játékosaira. Nem meglepő, hogy sokan éppen ezért ilyenkor kénytelenek beiktatni a nyáron elmaradt pihenést, és külföldre utaznak vagy idehaza pótolják be a mérkőzések miatt elmaradt hét végi túrákat, kirándulásokat. Gondolhatnánk, hogy a jóval a magyar átlag felett kereső futballisták egytől egyig méregdrága egzotikus külföldi utazásokra fizetnek be, vagy a Karib-tengerre mennek luxushajóútra, ám ez nem így van. Az élvonal mai legjobbjai ennél sokkal racionálisabban osztják be a szabadságukat: idejük nagy részét idehaza, családi környezetben töltik, s csak rövidebb külföldi, európai utakra fizetnek be. Ilyenkor szokásos körképünkben a hazai élvonal legjobbjai közül kérdeztünk néhány játékost: hol pihennek majd?
Az immár majd egy évtizede a magyar élvonal egyik legjobb labdarúgójának tartott Illés Béla jelenleg is egyhetes spanyolországi pihenőjét tölti felesége társaságában: "Mivel az ikrek még kicsik egy ilyen utazáshoz, ezért most a nagyszülők vigyáznak rájuk, mi pedig kettesben derítjük fel Madridot a feleségemmel – jelentkezett az MTK csapatkapitánya Spanyolországból. – Az egy hét alatt, amit itt töltünk, megnézünk minden történelmi nevezetességet, és bejárjuk az egész várost. Ennyi idő külföldön, távol a gyerekektől számunkra éppen elég, amint lejár az idő, örömmel sietünk haza hozzájuk. A szabadságból hátralévő időt már otthon töltjük együtt, míg az ünnepek alatt Szombathelyre utazunk, és ott nagy családi körben ajándékozunk. Szeretünk utazgatni a feleségemmel, de ennél hosszabb időre legközelebb akkor megyünk külföldre, ha a gyerekek már idősebbek lesznek.” Az őszi ezüstérmes MTK középpályássorában Illés mellett Zavadszky Gábor játszik a legjobban, és őt ősszel kétszer is a hónap labdarúgójának választották. A Moldova ellen a válogatottba is visszakerült támadónak szintén két kisgyereke van, ám őt nem fiai, hanem a Pázmány Péter Katolikus Egyetem jogi karán folytatott tanulmányai gátolják a vad utazgatásban:"Sajnos éppen úgy jön ki az idén a vizsgaidőszak, hogy nem lesz módunk külföldre utazni – szomorkodott a kék-fehérek hetese. – A tanulás roppant fontos a számomra, sokkal fontosabb, mint a nyaralás, amelyre lesz még bőven időm a diplomaosztó után. Ami időm a vizsgázás és a készülés mellett marad, azt a gyerekekkel töltöm el, és a tengerparti úszás és kocogás helyett kispályás futballal próbálom megőrizni a formám az alapozás kezdetéig.”Túrázás Alsópáhok környékén

Az újpesti Kovács Zoltánnak jól jön a hosszabb pihenô, hiszen az ôsz folyamán nem sok kíméletet kapott az ellenfelek hátvédjeitôl
Az Újpest első számú gólfelelőse, Kovács Zoltán szinte egy percet sem tölt otthon a téli vakáció alatt, idehaza és külföldön is rövidebb utazgatásokat tervez családjával:
"Most érkeztünk vissza feleségemmel és a kisfiammal Alsópáhokról, ahol a családi hotelkomplexumból indulva három napot túráztunk Hévíz környékén – mesélte a lila-fehérek "Kokója”. – Sok időt azonban nem töltünk itthon, mert csütörtökön már utazunk is Hollandiába, ahol jó barátom, Fehér Csaba vendégei leszünk négy napig. Bredában a városnézés és a karácsonyi ajándékok beszerzése mellett a »szakmáról« is szól a történet, mert szombaton kimegyek Csabiék hazai meccsére. Izgalmasnak ígérkezik a találkozó, mert a hetedik NAC a negyedik helyen álló RKC Waalwijkot fogadja, és ha nyernek, akkor helyet cserélnek a csapatok a táblázaton. Ezt követően szerepel a terveinkben még néhány napos ausztriai túra. Nagyobb utazásba nem vágunk bele, mert a kisfiam még nem elég idős ahhoz, hogy ezt megtegyük. Pedig már nagyon vágyunk valami távoli, egzotikus útra. Sebaj, hamarosan ennek is eljön majd az ideje.”
A Megyeri úti gárda sikereinek másik letéteményese, Vlaszák Géza is fárasztó őszt tudhat a háta mögött. Az MTK-tól igazolt kapus így semmi másra nem vágyik, mint lehetőleg minél több pihenésre, no és egy kis teremfocira:
"Szabadidőm nagy részét Magyarországon töltöm majd, részben új lakóhelyemen, Dunakeszin, ahol még van tengernyi dolog a ház körül, no és persze a családdal Zala megyében – mondta a Fabian Barthez "frizurás” kapus. – Mindössze rövidebb olaszországi kiruccanást tervezünk a barátokkal, kedvenc városomat, Velencét barangoljuk be. Természetesen próbáljuk úgy időzíteni az utat, hogy közben egy olasz rangadót is megnézhessünk élőben. Ennél nagyobb útra nem is kívánkozom, számomra sokkal inkább kielégítő, ha otthon vagyok, és a tévén megnézek minden olyan közvetítést, amelyben angol csapatok lépnek pályára. A nagy kényelemben, persze, ellustulni azért nem fogok, hiszen szinte mindennap kispályázom majd a barátokkal. Ám ilyenkor – a hétköznapokkal ellentétben – kizárólag a mezőnyben vagyok hajlandó játszani.“

A tengerpart helyett Skócia

Dragóner Attila, a Ferencváros térdsérüléssel bajlódó, tizenötszörös válogatott játékosa az ugyancsak sérült Mátyus Jánost látogatja meg Skóciában.
"Télen az ember inkább tengerpartra, a melegbe kívánkozik, mi ezúttal mégsem arra utazunk – újságolta Dragóner. – Egy hetet leszünk majd Skóciában, előreláthatóan megnézzük Edinbourgh-t, és Angliában is eltöltünk kis időt. December huszonharmadikán érkezünk vissza, és azt várom az úttól, hogy feltöltődve jöjjön haza. Kissé megviselt a kihagyás, bízom benne, a két sérült fölvidítja majd egymást. Az ünnepek után aztán hamarosan edzeni kezdek – társaimnál legalább tíz nappal korábban nekikezdek a felkészülésnek –, hogy a bajnokság tavaszi folytatására teljesen egészséges legyek.”
Dragóner Attila csapattársa, Tököli Attila viszon itthon marad.
"Azért nem terveztünk külföldi utat, mert kicsik a gyermekeim, a téli szünetet így arra használom, hogy annyit legyek velük, amennyit csak lehet – indokolta itthonmaradását a tizenhatszoros válogatott futballista. – A kisebbik tizenkilenc hónapos, vele még nem tudnánk bevállalni a hosszú, fárasztó utazást. Szóval itthon, a családdal töltöm majd az ünnepeket.”
Hasonlóan családi ok miatt marad el a Ferencváros nyolcszoros válogatott labdarúgójának, Gyepes Gábornak az külföldi utazása is. A zöld-fehérek fiatal védőjátékosa elmondta, nagyon nem szereti a hideget, ezért szívesen elment volna például Spanyolországba. Ám nem teheti, mert menyasszonya (Póth Diana) műkorcsolyázik, s kezdődik számára a szezon. Előbb országos bajnokság, majd Eb, márciusban meg világbajnokság – a csinos hölgynek keményen kell dolgoznia, közben pedig Gyepes Gábor pihen.
"Talán egy hétvégét vidéken tölthetünk, a téli szünetben mindössze ennyit víkendezünk – mesélte a Ferencváros tehetsége. – Talán majd nyáron több lehetőségünk lesz. Bár az is igaz, hogy mivel a menyasszonyom egyetemre jár, legutóbb is elhúzódtak a vizsgái, így maradtunk itthon. Remélem, legközelebb már nyugodtan nyaralhatunk.”
Itthon marad Lengyel Ferenc is, a Dunaferr harminchat éves középpályása is.
"Két okból sem utazunk el – indokolt Lengyel Ferenc. – Egyrészt az első osztályos lányom december közepéig iskolába jár, másrészt pedig nemrégiben költöztünk be az új házunkba, és ott még jócskán akad teendő.”
A Debrecen őszi menetelésének meghatározó játékosa a korábban Olaszországban, Törökországban és Izraelben is légióskodó Sándor Tamás volt. A középpályás még erre az esztendőre külföldi túrát tervez, ám az utazókeret még nem állt össze teljesen, így még az is lehet, Sándor Tamás itthon pihen a télen.
"Hamar Istvánnal és Szanyó Károllyal megbeszéltük, hogy a szünetben Izraelbe utazunk, meglátogatjuk az ott futballozó magyarokat – közölte Sándor Tamás. – Arrafelé ilyenkor is jó idő van, ha szerencsénk lesz, napozhatunk a tengerparton. Azt tervezzük egyébként, hogy december tizenötödikén indulunk, és valószínűleg egy hetet töltünk majd odakint. Ilyenkor körbejárjuk a családokat, felidézzük az együtt átélt emlékeket. Ahogy mondtam, az is megeshet, hogy elmarad az utazás. Más túrát pedig nem tervezek.”

Hódeszkázás a hegyekben

Ha már szó esett róla, megkerestük Szanyó Károlyt, aki szintén beszámolt a Sándor Tamás által megpedzett közös útról is, ám a Győr huszonkilenc éves középpályása nem bíz semmit a véletlenre
"Nemrég jöttem haza Milánóból – mesélte az ETO játékmestere. – Egy barátommal voltam kint, és az ott eltöltött öt nap alatt a család számára vásárolgattunk, körülnéztünk a városban. Tizenöt Celsius-fokos meleg volt, jól éreztük magunkat, főleg azért, mert a San Siróban volt szerencsénk látni a Milan–Roma meccset. Igaz, a találkozó nem volt különösebben élvezetes, ám még egy kevésbé változatos kilencven perc is hihetetlen hangulatú ebben a stadionban. Aztán jön a karácsony és az újév. A szilvesztert alighanem a hegyekben töltjük, ugyanis a párommal elmegyünk Olaszországba vagy Ausztriába snowboardozni. Síelni már síeltem, most kipróbálom ezt a sportot is, és remélem, nem töröm össze-vissza magam.”
Arra a felvetésre, miszerint nem unatkozik ebben a hónapban, Szanyó Károly úgy reagált, hogy ezekkel az utakkal régi vágya teljesül, merthogy az utóbbi időben nem volt lehetősége így kikapcsolódni.
Most – sok társával együtt – bepótolja a lemaradást: télen megy "nyaralni”…