Salakmotor
Egyéni vb: 1. Rickardsson (svéd) 181 pont, 2. Crump (ausztrál) 162, 3. Sullivan (ausztrál) 158, 4. Adams (ausztrál) 122, 5. Gollob (lengyel) 109, 6. M. Karlsson (svéd) 109. Csapat vb: 1. Ausztrália (Wiltshire, Lyons, Adams, Crump, Sullivan) 64, 2. Dánia 58, 3. Svédország 54
Jégmotor
Egyéni vb: 1. Serenius (svéd) 145, 2. Nyikulin (orosz) 141, 3. Polikarpov (orosz) 134. Csapat vb: 1. Svédország (Serenius, Svensson, Westlund) 56, 2. Oroszország 49, 3. Európa 45
Hosszú- és füves pályás vb
Vb: 1. Barth (német) 113, 2. Tatum (brit) 96, 3. Riss (német) 89
Tony Rickardsson: ötös!
Az idén az összes pályamotoros szakág, azaz a salakmotoros, a jégmotoros valamint a hosszú- és füves pályás vb-sorozat is szolgált meglepetéssel. Az 1971 óta létező hosszú- és füves pályás vb-n a tavalyi bronzérmes, a német Robert Barth lett a világ legjobbja. Ebben még nem is lenne semmi különös, ám ő úgy szerezte meg karrierje első vb-aranyérmét, hogy megelőzte a háromszoros világbajnok brit Kelvin Tatumot és a négyszeres világelső német Gerd Risst. Tehát Rissnek még várni kell, hogy beállítsa Simon Wegg csúcsát, aki öt címével a vb történetének a legeredményesebbje.

A svéd Tony Rickardssonnal az idén nem bírtak az ellenfelek a salakmotorpályákon (Fotó: Afp)

A svéd Tony Rickardssonnal az idén nem bírtak az ellenfelek a salakmotorpályákon (Fotó: Afp)
Az ausztrálok mégis keserűséggel tekintenek vissza az idei salakos szezonra, hiszen tudják, hogy hatalmas lehetőséget szalasztottak el. Megszakíthattak volna egy 40 éves átkot – legutóbb 1952-ben nyertek az auszik egyéni vb-aranyat –, ami végül nem sikerült, mert mindhárom esélyesük elkövetett valami hibát. A tavalyi ezüstérmes Jason Crump a tízfutamos vb második felében ébredt csak fel: az egy-egy arany-, ezüst- és bronzérme, amelyet az utolsó öt versenyen szerzett, csak egy újabb összetettbeli második helyre volt elegendő.
Leigh Adams, aki a Skandináv GP-n megkaparintotta pályafutása első győzelmét, az aranyérme után egyszerűen elfáradt, hiszen csak egy nyolcadik, egy 11. és egy 15. helyre volt képes. A legnagyobb ausztrál vesztes azonban a 25 éves Ryan Sullivan. Ő már az idénynyitó Norvég GP-n megcsillantotta tudását (Rickardsson mögött a 2. lett), a harmadik, Brit GP-től pedig már az új ausztrál világbajnokként kezdték emlegetni. A brit és a szlovén viadalt megnyerve ugyanis az összetett élére állt. Az utolsó négy futamon azonban összeroppant Sullivan, aki a szlovéniai Krskóban olyan elszánt volt, hogy a döntőben, ha öt (!) centiméterrel is, de meg tudta előzni a lengyel Gollobot. A fiatal vaspapucsos a lehetőség kapujában idegessé vált, az Európa GP-n azért nem jutott be a döntőbe, mert az elődöntőben néhány méterre a céltól elesett.
Tony Rickardsson viszont szokásához híven maga volt a nyugalom szobra. Pedig neki is voltak hullámvölgyei. Amikor a Brit és a Szlovén GP-n Sullivan szárnyalt, a svéd még a döntőbe sem tudott bekerülni. Az olasz GM motorral versenyző pilóta azonban pont azért ötszörös világbajnok, mert mindig fel tud állni a padlóról, mindig képes a megújulásra.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik








