McRae az új rekorder

Vágólapra másolva!
2002.07.14. 22:38
Címkék
Colin McRae a Szafari-ralin aratott győzelmével rekorderré vált – vasárnaptól ő az egyetlen olyan raliversenyző, akinek a neve mögött 25 világbajnoki futamgyőzelem szerepel. A Ford skót pilótája majdnem háromperces előnnyel nyerte meg a vb egyetlen afrikai viadalát, amely egyben a sorozat legnehezebb megmérettetése is. Ezt támasztja alá, hogy a 48 indulóból mindössze 11 jutott el a Nairobi városközpontjában felállított céldobogóig.
Sem a természet, sem a technika nem tudta megakadályozni Colin McRae gyôzelmét
Sem a természet, sem a technika nem tudta megakadályozni Colin McRae gyôzelmét
Sem a természet, sem a technika nem tudta megakadályozni Colin McRae gyôzelmét
Sem a természet, sem a technika nem tudta megakadályozni Colin McRae gyôzelmét
Sem a természet, sem a technika nem tudta megakadályozni Colin McRae gyôzelmét
Sem a természet, sem a technika nem tudta megakadályozni Colin McRae gyôzelmét
De ne szaladjunk ennyire előre, hiszen szombat este még "csak” 29 kiesőnél tartottunk. Csakhogy az éjszaka folyamán tovább fogyatkozott a mezőny, úgyhogy a 19 helyett mindössze 14 páros vágott neki az utolsó napi távnak. Ráadásul a pontszerző helyeken is történt változás, mivel az esti szervizparkban a fordos Markko Martin autójával elszöszmötöltek a szerelők (ki akartak cserélni egy alkatrészt, amelylyel Sainznak is gondja volt, ám arról utóbb kiderült, hogy rossz), úgyhogy az észt versenyző húsz percet késett az időellenőrző állomásról. Ez pedig 11 és fél perces büntetést jelentett számára és azt, hogy a dobogós pozíció helyett csak az ötödik helyről várhatta a vasárnapra rendelt három szakaszt.
És ez még nem volt elég, a zárónap reggelén folytatódott Martin pechsorozata. A észt sofőr rutinos navigátora a nagy rohanásban a szervizparkban felejtette az itinert, úgyhogy anélkül, emlékezetből kellett teljesítenie a 106.56 kilométeres szakaszt. Dicséretére legyen mondva, hogy így is alig négy perccel kapott ki szakaszgyőztes csapattársától, Colin McRae-től.
A skót egyébként ezzel a szakaszgyőzelmével teljesítette is a kötelességét: a Harri Rovanperäval szembeni két és fél perces előnyét megtoldotta további 40 másodperccel, és ettől kezdve már csak arra kellett figyelnie, hogy ne hibázzon. És nem hibázott. Fittyet hányt a patakokra, vízmosásokra, sziklás utakra, nem zavarták sem a zebrák, sem a zsiráfok, sem a por, ő csak autózott nyugodtan – a két fennmaradó részsikert átengedte Panizzinek és Loebnek –, és minden megtett méterrel közelebb került a futamgyőzelemhez.

50. Szafari-rali, a 14 futamos vb
8. versenye, Nairobi

Az élcsoport 11 gyorsasági szakasz után (egyet töröltek szombaton): 1. C. McRae, Grist (brit, Ford Focus WRC) 7:58:28.0, 2. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 206 WRC) 2:50.9 perc hátrány, 3. Radström, Giraudet (svéd, francia, Citroen Xsara WRC) 18:38.6 p h., 4. Martin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 21:28.0 p h., 5. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 21:48.1 p h., 6. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 34:41.0 p h.
A vb állása. Pilóták: 1. Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC) 37 pont, 2. C. McRae 30, 3. Sainz (spanyol, Ford Focus WRC) 23, 4. G. Panizzi 21, 5. Burns (brit, Peugeot 206 WRC) 19, 6. Rovanperä 18. Gyártók: 1. Peugeot 83, 2. Ford 69, 3. Subaru 35, 4. Skoda 8, 5. Mitsubishi 7, 6. Hyundai 6
Következik (augusztus 9–11.): Finn-rali, a vb 9. futama
"Abszolút elégedett vagyok – fújta ki magát a célban a 33 éves skót. – Hosszú nap volt, de túlvagyunk rajta, és én a győzelem minden pillanatát élvezem. Kenyában türelemjátékot kell játszani, mert általában nem az örül a végén, aki a leggyorsabb volt. Nem volt komoly technikai gondom a hét végén, és a Focus megbízhatóságát mutatja, hogy Ciprus után a Szafari-ralin is sikerült nyernem.”
McRae-t a finn Rovanperä és a svéd Radström kísérhette fel a dobogóra – előbbi egy Peugeot 206-ossal, utóbbi a Kenyában az idén bemutatkozó Xsarával.
A francia gyártóknak egyébként nem lehetett panaszuk ezen a hét végén: a Peugeot kilenc pontot gyűjtött Rovanperä és Panizzi révén, és bár a Citroen Radström harmadik és Loeb negyedik helyéért nem kapott pontot (ennek oka, hogy a Xsarák mindössze hét versenyen vesznek részt az idén), biztosan így is elégedett volt. És ha már a franciáknál tartunk, a Michelin-csapatnak sem kell szégyenkeznie, annak ellenére sem, hogy a győzelem McRae révén a Pirellié. Ám nem a francia gyár abroncsain múlt a siker: mindössze egyetlen versenyző (Roman Kresta) veszített időt kerékcsere miatt, a többieknek jó szolgálatot tett a mousse-technológia, amelynek köszönhetően defekt esetén egy speciális "hab” tölti ki az abroncsot, így a versenyzőnek nem kell megállnia.
A zárónapra rendelt három gyorsaságin amúgy már senki sem kockáztatott, mindenki próbálta megtartani a pozícióját. Kivéve talán Martint, aki a szombat esti és a vasárnap reggeli kálváriája ellenére felzárkózott a negyedik helyre, megelőzve a törött lengéscsillapítóval csak szenvedő Loeböt.
Ahogy az már a viadal előtt is nyilvánvaló volt: a gyártók pontverse-nyében továbbra is a Peugeot vezet – bár a Ford faragott valamicskét a hátrányából –, a pilóták küzdelmében pedig a Szafari-raliról az első gyorsaságin motorhiba miatt búcsúzó Marcus Grönholm áll az élen. A tavalyelőtti világbajnok finn mögött azonban változott a helyzet: Colin McRae pályafutása 25. vb-futamgyőzelmének köszönhetően felzárkózott az összetett pontverseny második helyére.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik