A július 28-i Német Nagydíjra teljesen átépítették a hockenheimi pályát. A 4574 méteresre lerövidített és szinte teljesen átalakított aszfaltcsíkot először az egykori Formula–1-es sztár, a francia Jean Alesi járta be, aki szerint tökéletesen sikerültek a módosítások. "Az új hockenheimi pálya igazi mestermű, mind a versenyzőknek, mind a nézőknek nagyon fog tetszeni”– mondta az egykori ferraris. A 4005 méteres, 45 fokos hőmérsékletűre felmelegedett valenciai pályán tarolt a spanyol Fernando Alonso, aki a legutóbbi tesztnapon majdnem másfél másodpercet vert a második leggyorsabbra, a francia Sebastien Bourdais-ra. A nagy időkülönbség ellenére nemcsak a Renault pilótája lehetett elégedett, hanem az F3000-es sorozat jelenlegi listavezetője is, aki ezúttal az Arrows volánjánál tüsténkedett. "Nagyon jól sikerültek a tesztek, remek eredményeket értünk el. Remélem, az idén megnyerem a Formula–3000-es szériát, és jövőre bebocsátást nyerek a Formula–1-be” – mondta optimistán a fiatal Bourdais, aki pályafutása első Formula–1-es tesztjén vett részt a spanyol aszfaltcsíkon.Valenciai tesztek: 1. Alonso (Renault) 1:11.872 (47 kör), 2. Bourdais (Arrows) 1:13.217 (71), 3. Gené (Williams) 1:13.352 (108) Allan McNishnek elegendő volt 21 kör is arra, hogy a legjobb időt autózza az olaszországi Monzában, ahol az előzetes tervekkel ellentétben tovább tartott a tesztelés. A skót csak azért hajtott ilyen keveset, mert Toyotájában felrobbant a motor. Miután az ír Eddie Irvine befejezte a tesztelést Monzában, azonnal elkezdte kritizálni a Milánóhoz közeli pályát. "Monzát azonnal át kell építeni, mivel életveszélyes. Ezt bizonyítja a márkatársam, az ausztrál James Courtney csütörtöki balesete is. Hihetetlen szerencséjének köszönheti, hogy nem szenvedett súlyosabb sérüléseket a túl kicsi kavicságyban”– mondta a jaguáros Irvine, aki azt is közölte, hogy örömmel visszatérne a Ferrarihoz. "Nagyon szívesen otthagynám a Jaguart a Ferrari kedvéért, de bevallom, nem sok esélyt látok a visszatérésre. Lehet, hogy pár éven belül abba is hagyom a versenyzést, mert ha nem lesz versenyképes a Jaguarom, feleslegesnek tartanám a további erőlködést” – fejezte be nyilatkozatát az egykori világbajnoki második ír.Monzai tesztek: 1. McNish (Toyota) 1:23.012 (21 kör), 2. Pizzonia (Williams) 1:23.121 (77), 3. Irvine (Jaguar) 1:23.580 (65), 4. Salo (Toyota) 1:23.720 (65), 5. Panis (BAR) 1:24.035 (62), 6. Davidson (BAR) 1:24.624 (76) Monzához képest "egy házzal arrébb”, Fioranóban tovább folytatta, egyben befejezte e heti tesztelését a Ferrari. A maranellói istálló ezúttal is két sofőrrel képviseltette magát a nem hivatalos gyakorláson: a világbajnoki listavezető Michael Schumacher mellett Luca Badoer, az olasz tesztpilóta rótta a köröket. A Ferrari elsősorban az aerodinamikai mutatókra, valamint a Bridgestone-gumik "állóképességére” volt kíváncsi szombaton. Badoer hétfőn visszatér Fioranóba, Schumacher és Rubens Barrichello viszont már nem tesztel a Francia Nagydíj előtt.Fioranói tesztek: 1. Schumacher (Ferrari) 57.538 (132 kör), 2. Badoer (Ferrari) 57.774 (50)