Max Verstappen már a pénteki szabadedzéseken is szenvedett a Red Bull volánja mögött, és noha a holland versenyző hangsúlyozta, hogy semmi sem működik az autóján, ekkor még nem lehetett leírni a „vörös bikákat”, hiszen a rossz kezdés után több ízben feltámadtak már szombatra, és különösen az időmérőre, ezzel nemegyszer meglepetést okozva. A várt előrelépés azonban ezúttal elmaradt, és Verstappen számára már az megkönnyebbülést jelentett, hogy egyáltalán bejutott a kvalifikáció utolsó szakaszába.
A Red Bull-lal a 200. nagydíjrajtjára készülő holland a nyolcadik rajtkockát szerezte meg. „Figyelembe véve az egész hétvége alakulását, szerintem örülhetünk neki, hogy bejutottunk a Q3-ba, hiszen eddig több időt töltöttem el a top 10-en kívül, mint azon belül. Lehetnék ideges miatta, de attól nem lesz gyorsabb az autóm. Egyáltalán nincs tapadásom, sem elől, sem hátul, és ez az időmérőre sem változott. Így nem igazán sokkolt az eredmény, csak az volt, mint amit már az egész hétvégén éreztem.”
„Már a legelső körtől fogva hátrányban volt. Feje tetejére állítottuk az autót, és egyik irány sem volt jó. És ez a legnagyobb probléma, mert amikor sokat változtatsz a beállításokon, akkor annak lesznek pozitív vagy negatív hozadékai, de nálunk semmi sem működött. Egyszerűen csak körbe-körbe járkáltunk, és semmi sem adott ötletet arra, mit is tehetnénk. Nem volt egyetlen kör, sőt egyetlen kanyar sem, amikor jónak éreztem volna. Egész végig csúszkáltam. Nem volt tapadásom. Azzal tisztában voltam, hogy nem ez lesz a legerősebb hétvégénk, de arra nem számítottam, hogy ennyire kemény lesz.”
„Már egyébként sem küzdünk a világbajnoki címért, szóval egyszerűen csak igyekszem jó hétvégéket futni. Ez a mostani egyértelműen rossz eddig. Van pár kocsi előttem, amelyikkel talán felvehetem a versenyt, de Lewis (Hamilton) például hátrébb van, és nem kellene ott lennie. Szóval ő előrébb fog jönni.”
„Elég nehéz megmagyarázni, hogy miért pont ezen a hétvégén jelentek meg hirtelen ezek a problémáink. Elöl és hátul sem volt tapadás, nagyon nehéz volt kiegyensúlyozni. Ez kisebb rejtély most. Az egész hétvégén hátrányban vagyunk – tette hozzá, majd elég borús képet festett az idei esélyeikről, amikor arról kérdezték, hogy normális körülmények között nyerhet-e még futamot az idén. – Nem, jelenleg nem. Ez így van, nem igaz? Ez elég egyértelmű.”
MAGYAR NAGYDÍJ, RAJTSORREND | ||||
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:15.372 |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:15.398 |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.413 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:15.425 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:15.481 |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:15.498 |
7. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:15.725 |
8. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:15.728 |
9. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:15.821 |
10. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:15.915 |
11. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:15.694 |
12. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:15.702 |
13. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:15.781 |
14. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1:16.159 |
15. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1:16.386 |
16. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1:15.899 |
17. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:15.966 |
18. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:16.023 |
19. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:16.081 |
20. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:16.223 |
40. MAGYAR NAGYDÍJ | |
AUGUSZTUS 1., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:16.052 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:15.624 |
AUGUSZTUS 2., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Piastri 1:14.916 |
Időmérő | 1. Leclerc 1:15.372 |
AUGUSZTUS 3., VASÁRNAP | |
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja | 15.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Holland Nagydíj, Zandvoort | augusztus 31., 15.00 |
Olasz Nagydíj, Monza | szeptember 7., 15.00 |
Azeri Nagydíj, Baki | szeptember 21., 13.00 |