Az Aston Martin legutóbb az Emilia-romagnai időmérőn képviseltette magát mindkét autójával az utolsó szakaszban, miközben a múlt hétvégi Belga GP-n Fernando Alonso és Lance Stroll is kiesett már az első fázisban. Ehhez képest egy héttel később a spanyol, kanadai kettős az ötödik-hatodik helyet szerezte meg, aminek révén a harmadik rajtsorból vághat neki a 40. Magyar Nagydíj versenyének a Hungaroringen.
Ami azonban még ennél is figyelemreméltóbb volt, az az, hogy a pénteki első szabadedzést hátprobléma miatt kihagyni kényszerülő kétszeres világbajnok mindössze egyetlen tizedmásodperccel maradt el a váratlanul pole pozíciót szerző Charles Leclerc-től. „Őszintén szólva ez a pálya sajátosságai miatt volt. Nem hajtottunk végre lényegi változtatást az autón Spa-Francorchamps óta. Egyikünk sem kapott új elemeket erre a futamhétvégére. Ez kizárólag a nyomvonal, a pálya karakterisztikája, ami látszólag fekszik a kocsinknak. Jó lenne, ha megértenénk, miért működik ennyire jó tartományban a gép, mert ha sikerül megértenünk, akkor azt felhasználhatnánk a következő néhány nagydíjon is.”
„Úgy gondolom, nehéz versenyünk lesz. Örülnék neki, ha sikerülne ugyanabban a pozícióban zárnunk, mint ahonnan rajtolunk, az ötödik és a hatodik hely nagyszerű lenne a pontok tekintetében a csapat számára még a nyári szünet előtt, és ezt is tűztük ki célul magunk elé. Ugyanakkor hátulról lesz fenyegetés, van mögöttünk néhány gyors autó. Max (Verstappen, 8. rajthely) és Lewis (Hamilton, 12. rajthely) is mögülünk indul, szóval nem lesz könnyű” – mondta a pályafutása első sikerét annak idején Mogyoródon elkönyvelő Alonso, aki azt is megosztotta, hogy a bevetett fejlesztések azt hozták, amit vártak tőlük, s ezt rendkívül lelkesítőnek találja.
„Talán ez az első alkalom, hogy megfelelően használjuk az első szárnyunkat, megadja az extra tapadást a kanyarokban, és a Hungaroringen ez nyilvánvalóan sokat számít. Emellett igyekszünk megérteni a gyárban rendelkezésünkre álló eszközöket is, így a szélcsatornát, a CFD-t, és az összes újonnan csatlakozott szakembert is. Először az imolai csomag, aztán Silverstone-ban a padlólemez, és az első szárny is, mindhárom fejlesztés pontosan azt hozta, amit vártunk tőle, ami nagyon biztató a jövőre nézve.”
MAGYAR NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE | ||||
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:15.372 |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:15.398 |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.413 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:15.425 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:15.481 |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:15.498 |
7. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:15.725 |
8. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:15.728 |
9. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:15.821 |
10. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:15.915 |
11. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:15.694 |
12. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:15.702 |
13. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:15.781 |
14. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1:16.159 |
15. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1:16.386 |
16. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1:15.899 |
17. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:15.966 |
18. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:16.023 |
19. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:16.081 |
20. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:16.223 |
40. MAGYAR NAGYDÍJ | |
AUGUSZTUS 1., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:16.052 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:15.624 |
AUGUSZTUS 2., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Piastri 1:14.916 |
Időmérő | 1. Leclerc 1:15.372 |
AUGUSZTUS 3., VASÁRNAP | |
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja | 15.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Holland Nagydíj, Zandvoort | augusztus 31., 15.00 |
Olasz Nagydíj, Monza | szeptember 7., 15.00 |
Azeri Nagydíj, Baki | szeptember 21., 13.00 |