A McLaren hiába uralta mindhárom szabadedzést Mogyoródon, és zárt a két pénteki tréningen Lando Norris, majd szombaton Oscar Piastri vezérletével az első két helyen, az időmérőn nem a wokingi csapat valamelyik versenyzője szerezte meg a pole pozíciót, és nem is az egész hétvégén meglepően jó tempót mutató Aston Martin, vagy a végén egészen közel kerülő George Russell okozott meglepetést.
A hétvége korábbi részéhez képest eléggé eltérő körülmények között Charles Leclerc sajátította ki a pole pozíciót, ráadásul azt követően, hogy a csütörtöki sajtónapon még arról beszélt, messze a Hungaroring a legrosszabb pályája, és nem érti, miért nem megy neki Magyarországon. A monacói pilóta most idei első, míg pályafutása 27. elsőségét könyvelhette el, és várhatja Mogyoródon először az élről a piros lámpák kialvását.
„Ma semmit sem értettem az egész Formula–1-ből. Őszintén szólva az egész időmérő rendkívül nehéz volt, és amikor ezt mondom, egyáltalán nem túlzok. Nagyon-nagyon nehéz volt. Már az kihívást okozott, hogy bejussunk a második szakaszba, majd küzdelmes volt továbbmenni a harmadik etapba is. A Q3-ra aztán valamelyest változtak a körülmények, minden még nehezebbé vált, és tudtam, hogy egy tiszta kört kell összeraknom ahhoz, hogy megcélozhassam a harmadik helyet. Végül pole pozíció lett belőle. Határozottan nem számoltam ezzel.”
„Éreztem, hogy sokat változtak a tapadási viszonyok, és én inkább kisebb leszorítóerővel mentem, szóval amikor az eső elkezdett esni a Q2-ben, csak abban reménykedtem, hogy abbamarad. Továbbment az eső, és eléggé megváltoztak a körülmények, ami csak még nehezebbé tett mindent, és most itt vagyunk a pole pozícióban. Nem is találom a szavakat. Valószínűleg ez a valaha volt egyik legjobb rajtelsőségem, és biztos, hogy ez a legváratlanabb.”
Leclerc nem tudja, hogy győzelemre válthatja-e az elsőségét vasárnap, amikor a legfrissebb időjárás-előrejelzések szerint jó esély van rá, hogy még több csapadék éri el a pályát. „A rajt és az első kanyar kulcsfontosságú lesz. Fogalmam sincs, mi fog történni, egy dolog biztos, hogy mindent meg teszek majd annak érdekében, hogy megőrizzem az első helyet. Ha az sikerül, mindenképpen megkönnyítené az életünket a verseny fennmaradó részét nézve.”
A mindhárom tréningen taroló McLaren házon belüli csatájában változás állt be szombatra péntekhez képest, hiszen már az utolsó gyakorláson átvette a vezetést Piastri, majd a kvalifikáció első és harmadik szakaszában is gyorsabbnak bizonyult a pénteken még abszolút legjobb időt futó csapattársánál, Lando Norrisnál. Az ausztrál és a brit a változó körülmények számlájára írta a kudarcot, hiszen a lehűlő pálya és a Q2-ben szemerkélő eső mellett még a szélirány megváltozása is nehezítette a versenyzők dolgát a mogyoródi délutánon.
„Sokat változott a szél. Mindig nagyon szánalmasan hangzik, amikor a szélre fogjuk, de gyakorlatilag 180 fokos fordulatot vett a második és a harmadik szakasz között, és igen, ez sokat számított, mert sok kanyar teljesen másképp érződött – kezdte az értékelést az egyéni vb-összetettet 16 pontos előnnyel vezető ausztrál. – Az első Q3-as köröm elég pocséknak érződött, mert még nem szoktam hozzá, aztán azt gondoltam, a második már sokkal jobban sikerült, erre még lassabb is voltam.”
Piastri nem számolt azzal, hogy egy Ferrari mögött fogja találni magát. „Charles egész hétvégén gyors volt, és már a harmadik szabadedzésen is közelebb került hozzánk, mint amire számítottunk. Aztán kissé megváltoztak a dolgok, és gondolom, nagyon jó munkát végzett, így aztán minden elismerésem neki. Nem számítottam rá, hogy egy Ferrari mögött leszek a második ezen a hétvégén, szóval remek munkát végzett. Ez tehát egy szórakoztató futam lesz plusz izgalmakkal. A második hely még mindig jó kiindulópont, meglátjuk, hogy mire leszünk képesek innen” – tette hozzá, majd reagált arra a felvetésre, hogy össze fog-e játszani a márkatársával annak érdekében, hogy elkapják Leclerc-t.
„Szerintem mindketten meg szeretnénk nyerni a futamot. Ez a célunk. Meg kell várnunk, hogy lássuk, miként alakul az időjárás, és ezen a pályán a stratégia is meghatározó faktort jelent. Sok minden van, ahol nyerhetsz vagy épp veszíthetsz, és nincs kétségem afelől, hogy a magunk módján mindketten megpróbáljuk megnyerni a versenyt. Valószínűleg eltérő taktikát kell követnünk, ez függ attól, milyen pozícióban leszünk a rajt után, és hogy milyen tempót diktálunk. Ha korábban állsz ki cserélni, akkor összejöhet az elévágás, de mindezért megfizethetsz az etap végén. Ha viszont később mész ki, akkor a pályán kell előznöd, szóval vannak érvek és ellenérvek.”
Bár Norris kezdett jobban Mogyoródon, szombaton már csak a második szakaszban sikerült a márkatársa elé kerülnie, és végül meg kellett elégednie a harmadik rajthellyel. Már a brit első Q3-as köre sem volt tiszta, aztán hiába rakott össze egy jobbat, összességében lassabb volt, mint a korábbi próbálkozása alkalmával.
„Figyelembe véve, hogy milyen a formánk, természetesen csalódást keltő az eredmény, de úgy gondolom, Charles jó munkát végzett az utolsó gyors körén. Valószínűleg kissé több kockázatot vállalt ilyen körülmények között. A szél nagyon sokat változott, és úgy fest, ez jobban megbüntetett minket. Nem lehet túl sok panaszra okom, mindketten úgy éreztük, hogy jó kört raktunk össze a végén, ám egyszerűen lassabbak voltunk. Azaz nem lehet panaszom, és Charles remekül dolgozott.”
„Ez egy hosszú kör, sok kanyarral, nehéz, de a második szegmensben megmutattuk, milyen gyorsak tudunk lenni, és hogy mekkora a fölényünk. Azonban amint megváltozott a szél, minden elszállt, és az utolsó szektor még trükkösebbé vált – magyarázta, majd arra a kérdésre is felelt, hogy vasárnap elsődlegesen a győzelemre vagy Piastri legyőzésére fog-e összpontosítani. – Mindkettőre. Előrébb szeretnék kerülni, nyerni akarok. Ha ez sikerül, akkor lesznek pontjaim. Szerintem izgalmas futam vár ránk, arra számítok, hogy jobb tempónk lesz, mint Charles-nak, szóval már alig várom.”
MAGYAR NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE | ||||
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:15.372 |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:15.398 |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:15.413 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:15.425 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:15.481 |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:15.498 |
7. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:15.725 |
8. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:15.728 |
9. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:15.821 |
10. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:15.915 |
11. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:15.694 |
12. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:15.702 |
13. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:15.781 |
14. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1:16.159 |
15. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1:16.386 |
16. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1:15.899 |
17. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:15.966 |
18. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:16.023 |
19. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:16.081 |
20. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:16.223 |
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE | |||||
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Piastri | 1:15.211 | 1. | Norris | 1:14.890 |
2. | Alonso | 1:15.281 | 2. | Piastri | 1:14.941 |
3. | Hadjar | 1:15.516 | 3. | Stroll | 1:15.129 |
4. | Norris | 1:15.523 | 4. | Russell | 1:15.201 |
5. | Leclerc | 1:15.582 | 5. | Alonso | 1:15.395 |
6. | Bortoleto | 1:15.586 | 6. | Leclerc | 1:15.455 |
7. | Russell | 1:15.627 | 7. | Hadjar | 1:15.469 |
8. | Sainz | 1:15.652 | 8. | Verstappen | 1:15.547 |
9. | Stroll | 1:15.673 | 9. | Lawson | 1:15.630 |
10. | Hamilton | 1:15.733 | 10. | Bortoleto | 1:15.687 |
11. | Verstappen | 1:15.736 | 11. | Bearman | 1:15.694 |
12. | Bearman | 1:15.750 | 12. | Hamilton | 1:15.702 |
13. | Antonelli | 1:15.782 | 13. | Sainz | 1:15.781 |
14. | Lawson | 1:15.849 | 14. | Colapinto | 1:16.159 |
15. | Colapinto | 1:15.875 | 15. | Antonelli | 1:16.386 |
16. | Cunoda | 1:15.899 | |||
17. | Gasly | 1:15.966 | |||
18. | Ocon | 1:16.023 | |||
19. | Hülkenberg | 1:16.081 | |||
20. | Albon | 1:16.223 |
40. MAGYAR NAGYDÍJ | |
AUGUSZTUS 1., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:16.052 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:15.624 |
AUGUSZTUS 2., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Piastri 1:14.916 |
Időmérő | 1. Leclerc 1:15.372 |
AUGUSZTUS 3., VASÁRNAP | |
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja | 15.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Holland Nagydíj, Zandvoort | augusztus 31., 15.00 |
Olasz Nagydíj, Monza | szeptember 7., 15.00 |
Azeri Nagydíj, Baki | szeptember 21., 13.00 |