A Red Bullnak borzalmasan alakult a hazai versenyhétvégéje, az Osztrák Nagydíj. Max Verstappent már az első körben kiütötte – az eset miatt a soron következő brit futamra három rajthelyes büntetést kapó – Andrea Kimi Antonelli, míg Cunoda Juki az újabb csalódást keltő időmérő után a mezőny végén zárt, miközben egy időbüntetést is összeszedett.
A csapat 77, a holland versenyző 43 Grand Prix után maradt először pont nélkül, ami az egyéni címvédésre összpontosító „vörös bikák” számára különösen fájó volt, mivel eközben a Verstappent megelőző McLaren-páros kettős győzelmet aratott. A négyszeres világbajnok lemaradása a kieséssel 61 pontra nőtt a vb-összetettet továbbra is vezető Oscar Piastri mögött, így inkább már csak elméleti esélye van rá, hogy sorozatban ötödször is felüljön a sportág trónjára.
Noha a holland 2028 végéig írt alá szerződést a csapattal, fel-felerősödő pletyka, hogy idő előtt távozhat. Az Aston Martinnal és a Mercedesszel is szóba hozták már, utóbbi alakulat ráadásul pont Spielbergben fejezte ki újra az érdeklődését Verstappen kegyei iránt. A Red Bull idei formája miatt ráadásul egyre több szó esik a teljesítményhez kötött kilépési záradékról is, ám a Red Bull-tanácsadó, Helmut Marko szerint nincs ok az aggodalomra, Verstappen maradni fog az osztrák istállónál.
„Gyanítom, az emberek ezt a mostani futamot arra fognak felhasználni, hogy felkavarják a kedélyeket. De megismétlem: Verstappen szerződése 2028-ig szól. Ahogyan minden egyes topversenyző esetében, nála is vannak teljesítményalapú kilépési záradékok, de a dolgok jelenlegi állás szerint abszolút nincs semmi ok arra, hogy ne töltse ki ezt a kontraktust – jelentette ki az ORF-nek nyilatkozva, majd jelezte, az említett záradékok aktiválásától sem kell félnie a csapatnak. – Fejből nem tudom a feltételeket, de pillanatnyilag nem kell tartanunk semmiféle távozástól.”
Nemcsak Verstappennel kapcsolatban állandóak a pletykák, a csapattárs, Cunoda jövőjét is bizonytalanság övezi. A Red Bull két nagydíj után léptette előre az első számú csapatába a japánt, aki elég ingadozó teljesítmény nyújt, amellett ugyanis, hogy szerzett már pontot, több ízben is kiesett az időmérő első szakaszában, nemegyszer hiányzik nála a tempó, és már autót is tört.
Egyesek szerint nincs kizárva, hogy a „vörös bikák” Cunoda eredménytelenségét látva újabb pilótacserére szánják el magukat, ám Marko hangsúlyozta, hogy továbbra is kitartanak mellette. „Nem lenne semmi értelme a pilótacserének” – mondta a Sky DE-nek, majd kiemelte, a mostani helyzet tükrében is jó döntés volt Liam Lawson leváltása.
„Teljes mértékben, Lawson teljesen kimerült. Szüksége volt néhány futamra, hogy regenerálódjon, és most egykiállásos versenyt teljesítve briliánsan védte meg a hatodik helyét Fernando Alonsóval szemben. Szerintem Max mellett ő sem maradt volna talpon.”
Cunodának önbizalmat kell nyernie. „Jukiból hiányzik az önbizalom. El kell gondolkoznunk, hogyan stabilizálhatjuk őt, hogy egész hétvégén úgy teljesítsen, amit részben az edzéseken is mutat. Imolában volt egy veszélyes balesete. Ez most a negatív események összessége, de a sebessége adva van. Ezt látjuk a gyakorlásokon is, de amikor nagy a nyomás, megváltozik a helyzet.”
38. OSZTRÁK NAGYDÍJ | |
JÚNIUS 27., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Russell 1:05.542 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:04.580 |
JÚNIUS 28., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Norris 1:04.324 |
Időmérő | 1. Norris 1:03.971 |
JÚNIUS 29., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Norris, 2. Piastri, 3. Leclerc |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Brit Nagydíj, Silverstone | július 6., 16.00 |
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | július 27., 15.00 |
Magyar Nagydíj, Mogyoród | augusztus 3., 15.00 |