Oscar Piastri az egész versenyét azzal töltötte, hogy csapattársát, Lando Norrist üldözte a győzelemért, a páros többször is összecsapott egymással, s tette mindezt úgy, hogy a célvonalnál közel húsz másodperccel előzte meg a legközelebbi üldözőjét, Charles Leclerc-t, ami a rövid, spielbergi pályán elég nagy különbségnek számít. Az ausztrál versenyző szinte végig turbulens levegőben autózott, ami a meleg hőmérsékleti viszonyok mellett igencsak nagy terhet rótt a gumikra, ám látszólag a McLaren teljesítményére ez nem volt különösebb hatással.
A 77 verseny után pont nélkül maradó Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elképedve figyelte a rivális tempóját és gumikezelését. „Ami igazán lenyűgöző számomra, és úgy látom, erre más csapatok nem képesek, hogy Oscar olyan közel tudott maradni Landóhoz teli tankkal a futam elején. Gyakorlatilag a kib.szott kipufogójával szeretkezik körről körre, és nem halnak meg a gumijai. Ez az, ahol előnyben vannak. Olyan autót építettek, amelyik nagyon jól bánik az abroncsokkal, és nyilvánvalóan remek egyensúllyal rendelkezik.”
„Nem látok másik olyan kocsit, amelyik képes lenne ilyen szorosan követni az előtte haladót anélkül, hogy ne szemcsésedjenek az első vagy a hátsó gumijai. Nem igazán értem – fejezte ki értetlenkedését, majd kitért a saját versenyükre is. – Felejthető hazai futam volt. Nem volt szerencsénk az időmérőn, ami miatt olyan helyzetbe kerültünk, hogy a sűrűjéből kellett indulnunk, és (Andrea Kimi) Antonelli egyszerűen látványosan elveszítette az irányítást a hármas kanyarnál” – utalt az esetre, ami már az első körben véget vetett a hetedik rajthelyről induló Max Verstappen versenyének.
„Max alapvetően benne volt a kanyarban, már emelte a tempót, és lesöpörték a pályáról. Szerencsétlen hiba volt Kimitől, elnézést kért Maxtól, de ezzel megölte a vasárnap délutánunkat – tette hozzá Horner, aki kitért a sokat emlegetett bajnoki esélyekre. is. Noha Verstappen már jó ideje arról beszél, hogy nincs reális sansza, a Red Bull eddig többnyire azt közvetítette, hogy a hollanddal harcban van a végső sikerért. Ez azonban múlt hétvégén megváltozott. – Nem is gondolunk a bajnokságra. Most már csak az adott futamhétvégére összpontosítunk. A McLaren nagyon messze van. Versenyről versenyre haladunk.”
Hornerhez hasonlóan a „vörös bikák” tanácsadója, Helmut Marko is lemondóan nyilatkozott az ORF-nek. „A következő két nagydíjon még érkeznek fejlesztések, de ez olyan teljesítmény volt, amire azt mondanám... arra kényszerít minket, hogy lemondjunk a világbajnoki címről. Ha a McLaren teljesítményét nézzük, egyedül Kanadában volt egy hullámvölgye, amikor új alkatrészekre volt szüksége. Nem támaszkodhatunk arra, hogy ez újra megtörténik. Szóval nem, nem néz ki jól a helyzet. A rendelkezésre álló idő, és a 60 pontos lemaradás, ami majdnem három futamgyőzelemnek felel meg, hihetetlenül nehézzé teszi, hogy visszahozzuk. ”
Az Osztrák Nagydíj után Verstappen hátránya 61 pontra nőtt a vb-éllovas Piastri mögött, míg a második Norris 46 ponttal előzi meg a hollandot, amikor még 13 nagydíj van hátra.
38. OSZTRÁK NAGYDÍJ | |
JÚNIUS 27., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Russell 1:05.542 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:04.580 |
JÚNIUS 28., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Norris 1:04.324 |
Időmérő | 1. Norris 1:03.971 |
JÚNIUS 29., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Norris, 2. Piastri, 3. Leclerc |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Brit Nagydíj, Silverstone | július 6., 16.00 |
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | július 27., 15.00 |
Magyar Nagydíj, Mogyoród | augusztus 3., 15.00 |