„Haragszol rám?” – kérdezte Hamilton a versenymérnökétől, de válasz már nem érkezett

Lewis Hamilton eredetileg a negyedik helyre kvalifikálta magát a Monacói Nagydíj időmérőjén, de utólag három rajthelyes büntetést kapott csapata, a Ferrari hibájából, hiszen versenymérnöke, Ricciardo Adami félretájékoztatta őt, aminek következtében a brit a mögötte gyors körön érkező Max Verstappen útját állta. A hátrasorolás kétségkívül megpecsételte a hétszeres világbajnok sorsát, aki noha az első kerékcseréjével át tudta ugrani két pilótatársát, ezt követőn a senki földjén autózott, és tetemes lemaradással az ötödik pozícióban szelte át a célvonalat.
A győzelmet arató Lando Norris mögött több mint 50 másodperc lemaradással célba érő brit már a leintést követő interjújában megjegyezte, hogy nem igazán értette versenymérnöke azon kijelentését, hogy „ez a mi versenyünk”, és megjegyezte, nem tudta, hogy pontosan miért küzd a futam során, de utólag kiderült, hogy több furcsa üzenetváltás is volt a felek között.

„Akár banánokat is dobálhatnánk” – nem aratott sikert a Monaco-szabály
Hamilton többször is kifogásolta, hogy Adami nem az általa feltett kérdésre válaszol, helyette teljesen más információkat oszt meg vele, s a párbeszéd abban csúcsosodott ki, hogy a versenyző a verseny után megkérdezte a versenymérnökét, hogy haragszik-e rá, de erre már nem kapott választ, csend honolt a rádióban.
HAMILTON ÉS ADAMI EGYES ÜZENETVÁLTÁSAI |
Hamilton a verseny egy pontján azt szerette volna megtudni, mekkora a lemaradása az élen haladókhoz képest.
A leintés után már nem kapott választ a brit versenyző. |
A Scuderia csapatfőnöke, Frédéric Vasseur igyekezett csillapítani a kedélyeket, és elárulta, Adami Hamilton pályapozíciója miatt nem felelt már a kérdésre, és hozzátette, versenyzője egyáltalán nem volt feldúlt a leintés után. „Amikor a versenyző kérdez valamit az 1-es és a 3-as kanyar között, akkor egészen az alagútig kell várnunk a válaszadással annak érdekében, hogy elkerüljük, hogy akkor beszéljünk vele, amikor a kanyarokban van. Nem azért történt, mert elaludtunk, vagy éppen a bokszfalon söröztünk, hanem ezért, mert előzetesen megbeszéltük, hogy van olyan rész a pályán, ahol nem beszélünk hozzá. Őszintén szólva, nem a feszültségről árulkodik az, ha kérdez valamit. Ott van a falak között, nyomás van rajta, harcol. Beszéltem vele a verseny után, és egyáltalán nem volt ideges.”
Noha a brit szombaton még védelmébe vette a kollégáját, és megosztotta, a gyanúja szerint nem a versenymérnöke hibázott, hanem a csapata időmérős rendszerével lehetett probléma, miközben hangsúlyozta, hogy Adami az időmérőn végig tökéletes kommunikált vele, a verseny után már kétséges, hogy hasonló véleménnyel volt az üzenetváltásokról.
Az, hogy pontosan mi játszódhatott le a színfalak mögött kérdéses, de az biztos, hogy a jelek szerint Hamilton és Adami továbbra sem találja a közös hangot egymással, és a versenymérnök nem feltétlenül érti, mire van szüksége a versenyzőjének, ami okoz furcsa és kellemetlen pillanatokat, s most Monacóban nagy valószínűség szerint a végeredményre is hatással volt
MONACÓI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | - | |
| 2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 3.131 mp h. | |
| 3. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 3.658 mp h. | |
| 4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 20.572 mp h. | |
| 5. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 51.387 mp h. | |
| 6. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1 kör h. | |
| 7. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
| 8. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1 kör h. | |
| 9. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
| 10. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
| 11. | George Russell | brit | Mercedes | 2 kör h. | |
| 12. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
| 13. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 2 kör h. | |
| 14. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 2 kör h. | |
| 15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 2 kör h. | |
| 16. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 2 kör h. | |
| 17. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 2 kör h. | |
| 18. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 3 kör h. | |
| FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
| Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 36 | feladta | |
| Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 7 | feladta | |
| 71. MONACÓI NAGYDÍJ | |
| MÁJUS 23., PÉNTEK | |
| 1. szabadedzés | 1. Leclerc 1:11.964 |
| 2. szabadedzés | 1. Leclerc 1:11.355 |
| MÁJUS 24., SZOMBAT | |
| 3. szabadedzés | 1. Leclerc 1:10.953 |
| Időmérő | 1. Norris 1:09.954 |
| MÁJUS 25., VASÁRNAP | |
| A verseny | 1. Norris, 2. Leclerc, 3. Piastri |
| KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
| Spanyol Nagydíj, Barcelona | június 1., 15.00 |
| Kanadai Nagydíj, Montreal | június 15., 20.00 |
| Osztrák Nagydíj, Spielberg | június 29., 15.00 |










