Az FIA elégedetlen az Ausztrál Nagydíjon látottakkal, már Kína előtt szigorít a szárnyteszteken – hivatalos

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.03.17. 14:07
A Red Bull Ausztrália előtt a McLarent és a Ferrarit is gyanúba keverte (Fotó: AFP)
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) nem volt elégedett a Formula–1-es idénynyitó Ausztrál Nagydíjon tapasztaltakkal, és már a soron következő Kínai Nagydíj előtt szigorít a hátsó szárnyak ellenőrzésén.

Mint ismert, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) hiába szigorított az idei évre a hátsó szárnyakat érintő szabályokon, már az előszezoni teszten látottak arra sarkallták, hogy még inkább górcső alá vegye megoldásokat, és ennek érdekében arra kötelezte a csapatokat, hogy tegyék lehetővé az új, nagy felbontású kamerák, valamint a kijelöltöt pontokra ragasztott matricák felhelyezését. 

Noha valamennyi hátsó szárny átment az új teszteken, és így szabályosnak minősült, sajtóértesülések szerint a szövetség egyáltalán nem volt elégedett az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon tapasztaltakkal, és hétfőn délelőtt arról értesítette az istállókat, hogy már a soron következő kínai versenyhétvégétől új technikai direktívát léptet érvénybe, miután úgy érzi, a résztvevők már most kijátsszák az idéntől bevezetett statikus ellenőrzéseket. 

Először az Autoracer számolt be róla, majd később az FIA is megerősítette, végleg le akar számolni az először a McLaren által használt mini-DRS-sel, aminek érdekében még szigorúbb terheléses teszteknek fogja alávetni a kérdéses elemeket. Mostantól a két szárnylap között maximum 0.5 milliméter lehet a rés az eddig megengedett 2 milliméter helyett, amikor a 750 Newton terhelés éri az elemeket az autó álló helyzetében, igaz, Sanghajban még valamivel elnézőbb lesz a szövetség, és 0.25 milliméter tűréshatárt engedélyez a rövid időhatár miatt. 

A melbourne-i évindító előtt egyébként a Red Bull technikai igazgatója, Pierre Waché egyenesen kijelentette, hogy a McLaren és a Ferrari továbbra is alkalmazza a megoldást, de gyanúba keveredett a Mercedes is, mint ahogyan több jelentés érkezett arról, hogy számos alakulat feszegeti a határokat a hátsó szárnyakkal, így mindenképpen érdekes lesz látni, bekövetkezik-e jelentősebb teljesítmény-visszaesés valamelyik csapatnál. 

F1
2025.03.13. 11:55

Hajlékony szárnyak, monacói dupla kiállás, eltörölt pluszpont – így változnak a szabályok a 2025-ös idényre

Számos ponton változott a szabálykönyv a hétvégén rajtoló F1-es idény előtt.
39. AUSZTRÁL NAGYDÍJ
MÁRCIUS 14., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Norris 1:17.252
2. szabadedzés1. Leclerc 1:16.439
MÁRCIUS 15., SZOMBAT
3. szabadedzés1. Piastri 1:15.921
Időmérő1. Norris 1:15.096
MÁRCIUS 16., VASÁRNAP
A verseny 1. Norris, 2. Verstappen, 3. Russell
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Kínai Nagydíj, Sanghajmárcius 23., 8.00
Japán Nagydíj, Szuzukaáprilis 6., 7.00
Bahreini Nagydíj, Szahíráprilis 13., 17.00

 

Legfrissebb hírek

Leclerc az elpuskázott pole pozíció miatt bosszankodott; Hamilton szerint az első sor is elérhetetlen volt

F1
3 órája

„Teljes időpazarlás, nagyon gyerekes!” – Verstappent felbosszantották az időmérő után

F1
6 órája

Hadjar rajtbüntetést kapott Sainz feltartásáért – hivatalos

F1
17 órája

Russell szárnyalt a Mercedesszel, és megismételte a tavalyi pole pozícióját Kanadában

F1
19 órája

Norris vette át a vezetést; Leclerc a második helyről várja az izgalmasnak ígérkező kanadai időmérőt

F1
22 órája

„Így nem lehet bajnokságot nyerni” – Vasseur kifakadt az olasz sajtóra

F1
Tegnap, 15:05

„Mindenképpen ott kell lennem a Q3-ban” – Cunoda is megkapja a fejlesztéseket Kanadában

F1
Tegnap, 13:13

A McLaren a legrosszabb péntekjén van túl – a Mercedes meglepetést okoz Kanadában?

F1
Tegnap, 11:08
Ezek is érdekelhetik