KOVÁCS NIKOLETT 2020.09.20 16:01 Frissítve: 2020.09.20 17:37

MotoGP: nem az elsőt nyerte, de ismét új győztes 2020-ban

A MotoGP-hullámvasút maximális sebességgel robog tovább, továbbra is minden verseny ezernyi meglepetést és csavart tartogat. Az egész futam alatt biztos volt (már amennyire bármit is biztosnak lehet venni...), hogy új győztes iratkozik fel az idei listára, a kérdés csak az volt, hogy az illető először éli-e át ezt az élményt vagy sem.

Maverick Vinales nyerte meg az Emilia Romagna Nagydíjat (Fotó: AFP)

 

Az őrület már az első körökben elkezdődött, Aleix Espargaró rögtön a 6-os kanyarban bukott, miközben a múlt heti futamgyőztes, Franco Morbidelli épphogy csak motoron tudott maradni, és vissza is esett az utolsó helyre.

A második körben Valentino Rossi eldobta a motort a négyes fordulóban, gyorsan véget vetve 250. yamahás futamának, ugyanebben a körben pedig Brad Binder is elesett. Mindketten visszaálltak ugyan, de Binder két körrel később ismét oldalára fektette a motort, Rossi pedig a 16. körben kiállt, és a bokszban parkolt le.

A nyolcadik körben Jack Miller feladta a versenyt, valószínűleg motorhiba miatt, de erről ma nem tudunk meg többet tőle, az ausztrál ugyanis lemondta a sajtótájékoztatóját.

A teljes kronológia felsorolása nélkül – végül 13-an értek célba...

De mi történt közben az élmezőnyben? Maverick Vinales egész jól kapta el a rajtot, nála jobban csak Miller, de a spanyol hamar átvette a vezetést.

Pecco Bagnaia szorosan ott volt a nyomában, és kihasználva Vinales hibáját a hatodik körben az élre állt. Sőt, nemcsak az élre állt, gyorsan ki is épített másfél másodpercnyi előnyt. Minden rendben is volt úgy a 19. körig, amikor fogyni kezdtek a puha hátsó keverékek, amelyeket Bagnaia és az akkor még harmadik helyen motorozó Pol Espargaró is használt, de utóbbiról egy kicsit később.

Bagnaia előnye olvadni kezdett, de sajnos azt már nem láthattuk meg, hogy milyen lett volna a harc közte és Vinales között, a ducatis ugyanis hat körrel a vége előtt a kavicságyban kötött ki a 6-os kanyarban. Egy körrel később Fabio Quartararót figyelmeztették a folyamatos pályaelhagyások miatt, miközben ő már Espargaró nyakán volt. A francia azonban nem tudta megelőzni a KTM-est, ráadásul Joan Mir is megérkezett a nyakukra a semmiből.

Két körrel a vége előtt Mir megtette, amit Quartararo nem tudott, előzött. Először a yamahást a harmadik helyért, az utolsó előtti körben pedig a KTM-est, így feljött a második helyre. Quartararo ezután még átrágta magát Espargarón, de amit akkor még nem tudott, hosszú körös büntetést kapott a már említett pályaelhagyások miatt. Teljesíteni már nem tudta, így a leintés után három másodpercet hozzáadtak az idejéhez, azaz leszorult a dobogóról.

Vinales pedig megnyerte az Emilia Romagna Nagydíjat, ami még az eddiginél is jobban összerázta a mezőnyt a bajnokságban. Hihetetlen, de a mai nyolcadik helye után még mindig Andrea Dovizioso áll az élen, akit egyformán három ponttal követ Quartararo és Vinales, négy egységgel mögötte pedig Joan Mir várja a jövő heti folytatást Barcelonában.

Egy említést pedig mindenképp megérdemel Álex Márquez ezen beszámoló végén, a spanyol hetedikként zárt – csupán nyolc tizeddel Nakagami Takaaki mögött.

Bestiális sprintverseny

Az a szép a motorversenyzésben, ami az életben magában, hogy mindig tartogat valami váratlant. Ez a váratlan ezúttal eső volt! Igen, jól olvasták, az eső, amiről szó nem volt egészen a mai napig. De hát ilyen, ha az, ha a tengerpart mellett van a versenypálya, gyorsan megfordulhat a széljárás.

A Moto2-es futam előtt éppen ez történt, feltámadt a szél és befelhősödött, majd a hetedik körben esni kezdett, így a versenyigazgatóság megszakítást rendelt el.

Az új, 10 körös futam a hatodik kör állása alapján indult újra, azaz Enea Bastianini, Luca Marini és Xavi Vierge állhatott fel az első sorba. Az újraindítás azonban elsőre elmaradt, mert a bemelegítő kör pillanatában a korábbinál is erősebb pár perces zivatar jött.

Újabb 20 perc várakozás után végre elrajtolhattak, Bastianini már az első körben az élre állt és meg is próbált ellépni a többiektől. Fél távnál már 1.4 mp volt az előnye, ami aztán drasztikusan fogyni kezdett, de a győzelmét senki sem tudta végül veszélyeztetni.

A győzelem kulcsa az agresszív, de teljesen szabályos előzés volt Luca Marinivel szemben, aki akkor több pozíciót is veszített, ami fontos lehet még az év végi elszámolásban. A múlt heti futam győztese ráadásul szinte egyedüliként nem cserélt gumit és maradt a közepes hátsó keveréken, ami valószínűleg nem volt jó választás. Marini negyedik lett, így Bestia öt ponttal megközelítette az összetettben.

A VR46 Akadémiának így ma „csak” Marco Bezzechi tudott újabb dobogós helyezést hozni, hét napon belül másodszor lett második. A leggyorsabb kört, ami egyben új körrekord Sam Lowes jegyzi mától, tempója egy harmadik helyre volt elég, ami a tabellán is a harmadik helyre hozta őt fel.

Fenati feltámadása és az első Husquarna-siker

Nincs két egyforma futam, de még hasonló se, akkor sem, ha hét napon belül kétszer ugyanazon a pályán kell egymásnak feszülni. Ezt ma a legkisebbek is bebizonyították, akik egy sokkal nyugodtabb versenyt futottak ma. Izgalomban persze most sem volt hiány, de főként az utolsó körök voltak őrültek.

Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy 19 másodperccel gyorsabb volt a mostani 23 kör, mint múlt vasárnap.

Raúl Fernandez után Albert Arenas vezetett néhány körig, majd Celestino Vietti állt az élre. Az utolsó előtti körben Jaime Masia támadta először, majd néhány pillanatig még Arenas is előre tört, de az ütközésekkel, összeérésekkel teli küzdelemben egy pillanat alatt lehetett két pozíciót nyerni vagy akár veszíteni.

Éppen így, kettesével lépkedett előre Romano Fenati is, aki szinte a semmiből nyerte meg a Moto3-asok Emilia Romagna Nagydíját.

„Különleges érzés itt győzni Olaszországban. A startom nem sikerült túl jól, de nagyon jól dolgoztunk a hétvégén. A cél az volt, hogy az első fék kapcsán nagyobb önbizalmam legyen, és tudjak előzni. Mert a többiek nagyon gyorsak idén, túl gyorsak is. Remélem, a következő futamra kicsit lelassulnak, mert én már túl öreg vagyok ehhez. Két futammal ezelőtt huszadik voltam, most első. Fontos, hogy elöl tudjunk maradni, és még egyet előbbre lépjünk, de most nagyon boldog vagyok” – nyilatkozta Fenati.

GYORSASÁGIMOTOROS-VB, EMILIA ROMAGNA NAGYDÍJ
MOTOGP (27 kör, 114.102 km)

1. Maverick Vinales (spanyol, Yamaha) 41:55.846 perc
2. Joan Mir (spanyol, Suzuki) 2.425 másodperc hátrány
3. Pol Espargaró (spanyol, KTM) 4.528 mp h.
Az állás 7 futam után (még 7 van hátra): 1. Andrea Dovizioso (olasz, Ducati) 84 pont, 2. Fabio Quartararo (francia, Yamaha) 83, 3. Vinales 83

MOTO2 (6 kör, 25.356 km)
1. Enea Bastianini (olasz, Kalex) 9:50.709 perc
2. Luca Marini (olasz, Kalex) 0.509 másodperc hátrány
3. Xavi Vierge (spanyol, Kalex) 0.775 mp h
Az állás (8 futam után): 1. Marini 132 pont, 2. Bastianini 120, 3. Marco Bezzecchi (olasz, Kalex) 98

MOTO3 (23 kör, 97.198 km)
1. Romano Fenati (olasz, Husqvarna) 39:30.124 perc
2. Celestino Vietti (olasz, KTM) 0.036 mp h.
3. Ogura Aj (Japán, Honda) 0.121 mp h.
Az állás 8 futam után (még 7 van hátra): 1. Albert Arenas (spanyol, KTM) 119 pont, 2. Ogura 117, 3. John McPhee (brit, Honda) 98

2020.10.16 16:53:52

Egyéb autó-motor TÓTH ANITA

„Az, hogy ebből a kis faluból kilépve értem el sikert, még inkább felértékeli az egész történetet.”

2020.10.09 09:40:30

Egyéb autó-motor HOLMÁR ZOLTÁN

Kállay Miklós miniszterelnökként és túraautó-versenyzőként is biztos kézzel fogta a kormányt.

2020.10.09 11:29:56

Egyéb autó-motor TÓTH ANITA

A magyar versenyző Szlovákiában visszatér a rajtrácsra, és címvédőként a dobogós helyekért akar küzdeni.

2020.09.01 16:31:29

Egyéb autó-motor nemzetisport.hu

2020.08.17 19:59:32

Egyéb autó-motor MALONYAI PÉTER

ALAPVONAL. Az úszás példát mutatott arra, hogy talpra lehet állni, nem önmegvalósításra törekvő klasszis edzőkkel és klasszis versenyzőkkel. … Úgy jó, ha a múlt nem nosztalgiát szül, hanem tanulságot.