Gyorsasági autó: négy autó és neves versenyzők – ez a Zengő Motorsport terve

– Csapatfőnökből néhány napra újra autóversenyző lett, élvezi,  hogy immár hagyományosan a dubai huszonnégy óráson kezdte a szezont.  Milyen volt?
– Sorozatban harmadszor kezdjük Dubaiban a szezont, ráadásul ugyanazzal  a csapattal: Kismarty-Lechner Gáborral, Horváth Tomival, Tóth Csabival  és Gál Szabolccsal. Két évvel ezelőtt hat órával a vége előtt felrobbant a  motorunk pirkadatkor, a tavalyit elmosta az eső – térdig állt a pályán a  víz, motorcsónakozni lehetett volna a boxutcában –, most azonban végre  célba értünk.
– Voltak különleges szabályok?
– Négy helyett csak két szerelő jöhetett velünk, folyamatosan maszkot  kellett hordanunk, a boxban egyáltalán nem lehetett étkezni, és a  boxutca falához is tilos volt kimenni. Korlátozták tehát az emberek  mozgását, ami csökkentette az élvezeti értéket, de maga a verseny jól  sikerült, úgyhogy a terveinknek megfelelően itt maradtunk az abu-dzabi  hatórásra is, amit ezen a hétvégén tartanak meg  
– Mennyire viselte meg az autót a huszonnégy órás erőltetett menet?
– Egyetlen biztosítéktábla-gondunk volt, meg három kisebb baleset. Az  egyiknél két Porsche közrefogta az autónkat, úgyhogy a jobb és a bal  első kereket is megütötték – a huszonegyedik órában így féltengelyt  cseréltünk, de a lényeg, hogy be tudtunk érni a célba, mert ez volt a fő  cél. 
– És mi a célja csapatfőnökként, a túraautó-világkupában? Ez  mindennél jobban érdekli a szurkolókat a tavalyi remek szereplésük után.
– Nagyot álmodtunk, és ha az álmok megvalósulnak, biztosan tátva marad a szája mindenkinek. Ennél többet most nem árulhatok el… 
– A célokról sem?
– Harcba akarunk szállni az egyéni és a csapatvilágbajnoki címért is. 
– Húha! Hány autóval? Milyen pilótákkal?
– Négy autóval. Ám ami a versenyzőket illeti, egyelőre folynak a  tárgyalások, úgyhogy kérnék még egy kis türelmet, de ígérem, nem okozunk  csalódást. Nemcsak rajtunk múlik a felállás, attól is függ, hogy a  Cupra mit szeretne, mert bár tavaly egy forintot sem kaptunk a gyártól,  úgy tűnik, az idén ez másként lesz. Tavaly bizonyítottuk, hogy a  Zengő-csapatra akár gyári szinten is számíthat a Cupra, amelynek vezetői  annak rendje és módja szerint le is ültek velem tárgyalni. Amikor  elmondtam, hogy mit szeretnék, csak néztek tágra nyílt szemekkel, azután  azt mondták: próbáljuk meg. Én is javasoltam két versenyzőt, ők is  egyet, aztán meglátjuk, merre megyünk tovább… 
– Árulja el, az elmúlt szezon felülmúlta a várakozásait?
– Aki ismer, tudja, hogy a vert helyzetekből tudom a lehető legtöbbet  kihozni, most sem volt másként. Nem is tizenkilencre, hanem húszra  húztam lapot, és bejött. A tavalyi teljesítményünket látva nagyon sok  versenyző keresett meg minket, hogy szeretne a Zengő-alakulat színeiben  száguldani. Egyrészt nyilván látják, hogy van az autóban és a csapatban  potenciál, másrészt fontos, hogy tényleg ott áll mögöttünk a Cupra. 
– A magyar tehetségkutatás is folytatódik?
– Bízom benne, hogy igen. Boldizs Bence teljesítményére és fejlődésére  nagyon büszke vagyok, nyilván dolgozunk rajta, hogy Bence beférjen a  csapatba. Már csak azért is, mert évek óta küldetésemnek érzem a magyar  tehetségek támogatását. 
– A tavalyi autókkal indulnak?
– Nem. Bár nem futottak túl sok kilométert, és nagyobb bajuk sincs,  szeretnénk őket eladni, hogy vadonatúj Cuprákkal állhassunk oda a  rajthoz. Nyilván sok mindennek kell összeállnia, úgyhogy ha bárkinek  tetszenek a nagyratörő terveink, a kapunk nyitva áll az új támogatók  előtt. (Mosolyog.) 
– Mennyi a bizonytalanság ebben szezonban?
– Van némi bizonytalanság, ugyanúgy, ahogyan minden más sportágban. De  azok után, hogy tavaly végigizgultam a szezont májustól szeptemberig,  majd jóformán két hónap alatt teljesítettünk hat versenyhétvégét, én már  nem ijedek meg semmitől, csak menjünk már! És lehetőleg szeretett  közönségünk előtt, mert a szurkolók is ki vannak éhezve, hogy velünk  találkozzanak, és mi is a legjobban előttük szeretünk versenyezni. Főleg  itthon, ahol a leghangosabbak és a legtöbben vannak – lehet eső, lehet  szél. Úgyhogy ha lehet egy kívánságom, azt kívánom, hogy a Hungaroringen  nézők előtt mutathassa meg a csapatom, hogy mit tud!








