Néhány éve, ha egy fiatal el szeretett volna jutni az autósport valamelyik szakágának a csúcsára, akkor számára a klasszikus ranglétra első foka a gokart volt. Az utóbbi időben azonban a versenyzői pályafutásról álmodozó tizenévesek – a sportág drágulásának, no meg a szimulátoros technológia fejlődésének köszönhetően – úgy gondolják, inkább a virtuális világon keresztül érhetnek el a valódi versenypályáig. Nagy Norbert, korábbi túraautó-világkupa-dobogós versenyző a klasszikus útban látja a biztosabb fejlődési lehetőséget, így az év elején új projektbe kezdett. Megalapította a saját nevével fémjelzett csapatot, amelynek színeiben az utánpótláskorú versenyzők először gokartban tehetik próbára tudásukat.
„A gokart sokkal jobb alapot ad, mint a szimulátor, hiszen nemcsak a virtuális térben mozognak a versenyzők, hanem olyan szituációkat élhetnek meg, olyan kondícióra tehetnek szert a pályán, amely elengedhetetlen a versenyzéshez. Erre szeretnék jobban rávilágítani azzal, hogy felkarolom a tehetséges gokartosokat.”
A karrierjük elején járó gyerekeknek fontos lehet az olyan hiteles mentor jelenléte, aki már belekóstolhatott szakága profi világába.
„Szerencsés voltam, hogy komoly nemzetközi sorozatokban versenyezhettem, ezért kutyakötelességemnek érzem, hogy segítsem a nálam fiatalabbakat. Emlékszem, nekem is mennyit jelentett, hogy az akkori szakágvezető, Gáspár István, valamint a későbbi Európa-bajnok kamionos, Kiss Norbert egyaránt tanácsokkal látott el a korai éveimben.”
A jelenleg is aktív versenyző első mentoráltja a Lantos-testvérpár, Szabolcs és öccse, Balázs. A fivérek közül az idősebb, Szabolcs már tavaly bizonyított az országos bajnokságban: az összetett pontverseny második helyén végzett a juniorok között. Az idén pedig még többre vágyik.
„Nagyon jól sikerült az előző évem, és ebben a szezonban már szeretném megnyerni a bajnokságot” – mondja a 14 éves pilóta, akinek három forduló után egyetlen pont a hátránya az összetettben. Nagy Norbert nem titkolt célja, hogy az év végén a hazai túraautósok között is bemutatkozhasson ifjú versenyzője, aki a hazai márkakupa-sorozat, a Swift-kupa autóját is kipróbálhatta már mentora társaságában.
„Kicsit lassabban fordult a gokartnál, és nehezebb is, de élveztem. Örülök, hogy Norbi csapatában vezethetek, minden szakmai támogatást megkapok tőle.”
A külföldi túraautós kalandra azonban még várnia kell fiatalnak, mert a legtöbb sorozatban 16 év az alsó korhatár.
„Három-négy európai márkakupa is lehetőséget adhat neki a fejlődésre és a tanulásra – mondja Nagy. – Addig viszont minél több kilométert szeretnénk vele teljesíttetni a hazai mezőnyben. A kupás autó elsőkerék meghajtású, így nagyon fontos a tapasztalatszerzés, hiszen a gokartosoknak mindig nagy kihívás átállni erre a típusra. Ezeknél az autóknál az elsőkerékhajtás mellett oda kell figyelni a váltásra, és hozzá kell szokni ahhoz is, hogy a pálya méretéhez kepést kisebbnek érződik a sebesség.”
További korosztályos hírekAUTÓSPORTBANa sportági aloldalunkon.