Kocsmár-Tóth István – utanpotlassport.huTassi Attila a TCR Európa-kupa idei szezonjában a legeredményesebb magyarként 153 ponttal összesítésben a negyedik helyen zárt. A Hell Energy Racing pilótájának az utolsó futamig volt matematikai esélye a bajnoki címre, amely végül a spanyol Mikel Azconához került. Tassia csapatbajnoki címmel vigasztalódhatott.Kocsmár-Tóth István – utanpotlassport.huTassi Attila a TCR Európa-kupa idei szezonjában a legeredményesebb magyarként 153 ponttal összesítésben a negyedik helyen zárt. A Hell Energy Racing pilótájának az utolsó futamig volt matematikai esélye a bajnoki címre, amely végül a spanyol Mikel Azconához került. Tassia csapatbajnoki címmel vigasztalódhatott.
– Mi történt az utolsó futamon?
– Jean-Karl Vernay és én pontegyenlőséggel vágtunk neki az összetett harmadik helyén, így azt tűztem ki célul, hogy összesítésben meglegyen a dobogós helyezés. Csapattársammal Josh Filesszal együtt Dusan Borkovicsot támadtuk. Ő el is ment mellette, és én is megpróbáltam beférni, amikor egyszerűen rám húzta az autót. A hírek szerint már ott eltört a hátsó tengelye, nem is nagyon bírta pályán tartani a Hyundait, de azért a következő kanyarban még egyszer sikerült összeérnünk, kiforgatott, és itt véget is ért a verseny. Bosszantó, mert Vernay ekkor már mögöttem volt.
– Ugorjunk a kellemesebb részhez, merthogy szenzációsan indult a barcelonai hétvégéd. Végig a leggyorsabbak között voltál, az időmérőn össze is jött az első TCR-es pole-pozíciód, aztán az első versenyen egy hihetetlenül magabiztos győzelem.
– A legjobb az egészben, hogy belülről is azt éreztem, sosem voltam még ilyen magabiztos. Minden jól működött, én voltam a leggyorsabb, megvolt a jó rajt, s végig kontroll alatt tudtam tartani a mezőnyt. Talán a legjobb versenyem volt – nemcsak az idén, hanem egész TCR-karrieremet tekintve.
– Két győzelem, két másik dobogós helyezés, életed első nemzetközi pole-ja és összesítésben a negyedik hely – úgy, ahogy… A szezon felénél aláírtad volna ezt a végére?
– Nem tudom. Tény, hogy az idény elején semmi sem akart összeállni. Franciaországban betegséggel küszködtem, aztán ott volt Belgium, ahol két járatot is töröltek, és ki sem értem az első szabadedzésre, aztán mindkét futamon nulláztunk. Az évad második fele viszont már olyan volt, amilyet reméltünk. Azt hiszem, sikerült kihozni belőle közel a maximumot. Ha van is bennem némi hiányérzet, akkor az a már említett utolsó verseny miatt lehet. Szóval nem vagyok elégedetlen. Annál is inkább, mert a csapattal kitűzött célt elértük. A szezon felénél, épp a Hungaroringen fogadtuk meg Josh-sal, hogy a csapatbajnoki címet meg fogjuk szerezni. Ez sikerült.
– Az egész idényt tekintve, mi a legjobb emléked?
– Egyértelműen az első barcelonai futam.
– És mi a legrosszabb?
– Sajnos a Hungaroring. Az első versenyen minden esélyem meglett volna egy jó eredményre, de a félig nedves, felszáradó pályánJulien Brichémeglökött, és a kavicságyban végeztem. Nagyon jó lett volna hazai közönség előtt dobogóra állni, de sajnos nem jött össze, és még pontot sem tudtam szerezni.
– Éppen csak véget ért a szezon, s ilyenkor még nem feltétlen tudnia következő idényre szóló terveket.Folytatjátok ebben a formációban?
– Még nagyon korai erről beszélni, én mindenesetre jól éreztem magam így. Fantasztikus embereket ismertem meg, remek volt a csapat, kiválóan tudtunk együtt dolgozni, és szerintem Josh-sal is jó párost alkottunk. De hogy mit hoz a következő év, még nem tudni.
– Ezért is mertem rákérdezni. Mert kívülről az látszott, főleg a szezon második felében, hogy nagyon összeállt a csapat.
– Ezt éreztem én is, és nem bánnám, ha jövőre is folytatnánk a munkát. De a KCMG-nek még véget sem ért a versenyidény, pár csapattag a WTCR-ben is érdekelt, így nem volt időnk erről beszélni. Nem is akarok kapkodni. Most a pihenésé a főszerep.
– Mi lesz a tárgyalási alap? A TCR Europe vagy egy WTCR-ülés?
– Előbb-utóbb jó lenne egy szintet lépni fölfelé, de tényleg korai még bármit mondani erről.
– Mi a következő cél?
– Egy jó mozi a barátaimmal. Igazából szezon közben nagyon kevés a szabadidőnk, hiába csak havonta rendeznek futamokat, azokra nem elég csak két-három napot készülni. Rengeteg idő megy el edzéssel, gyakorlással. És végig tartanom kell a szigorú diétát. Sajnos rengeteg finom kaja van, amit nem ehetünk idény közben. Ilyenkor viszont van két-három szabadabb hónap.
– Akkor úgy képzeljük el, hogy Barcelonából hazafelé már a reptéren írtál egy SMS-t, hogy lehet készíteni a töltött káposztát, mert két óra múlva otthon vagy?
– Valami ilyesmi. Meg a barátaimnak, hogy melyik filmet lenne jó megnézni.
– Mi a kedvenc ételed?
– Ó, sok van, és a legtöbb közülük tiltólistás a versenyszezon alatt. De legjobban ilyenkor a citromos tea hiányzik. Úgyhogy most semmi másra nem is vágyom, csak hogy beüljek egy jó filmre, egy nagyadag kukoricával és egy még nagyobb pohár teával.
További korosztályos hírekAUTÓSPORTBANa sportági aloldalunkon.