Kocsmár-Tóth István – utanpotlassport.hu „Nem vagyok elégedett az eredménnyel, de holnap új nap, új esély” – írta nem sokkal a monzai futam leintése után Tassi Attila (19). A Hell Energy Racing pilótája hiába rajtolhatott a 3. helyről, sőt, vette az első kanyart a második pozícióból, a verseny alatt fokozatosan visszacsúszva végül hatodikként ért célba.
Még így is sokkal jobban járt, mint a mezőny másik magyar pilótája, a M1RA-s Nagy Dániel (21), aki noha már a hétvége előtt figyelmeztette rajongóit, hogy a teljesítménykiegyenlítő rendszer (BoP) miatt nehéz futamok várnak majd a Hyundaiokra. Az első Európa–kupa-győzelmét az előző, asseni versenyhétvégén megszerzett Nagy végig arról beszélt: már azzal is boldog lenne, ha az első tízben tudna végezni az időmérőn, egy vezetői hiba miatt viszont ez sem sikerült neki, csak a 16. lett a kvalifikáción.
A versenyben aztán egyetlen kört sem tudott megtenni. A rajt utáni tumultusban néhány kanyar után kisodródott, és bár a kavicságyból még vissza tudott térni, az autó sérülései miatt végül inkább félreállt.
Mivel a futamot a francia Jean-Karl Vernay nyerte, a győzelemért járó 25 ponttal átugrotta az összetettben eddig előtte álló mindkét magyar versenyzőt. Ami viszont még ennél is bosszantóbb lehet – főleg Nagy Dániel számára, aki két versennyel ezelőtt még alig öt pontra volt az első helytől – a hétvégét megelőzően is élen álló spanyol, Mikel Azcona lett a második, ezzel 40 pontra növelve előnyét Nagy, és 48-ra Tassi Attila előtt.
Bár a hátralévő három futamon (győzelmenként 25) és a barcelonai záróhétvége időmérőjén (5) még 80 pontot lehet maximálisan gyűjteni, innen már óriási bravúr lenne, ha akár a M1RA, akár a Hell Energy Racing versenyzője bele tudna szólni az aranyérem sorsába.
Folytatás vasárnap, az olaszországi forduló második versenyével, 12 óra 10 perctől.
További korosztályos hírekAUTÓSPORTBANa sportági aloldalunkon.