Autósport: a 18 éves Jedlóczky L. Márk már több szakágat is kipróbált

Vágólapra másolva!
2018.06.16. 09:12
Címkék
Lényegében a ralipályákon nőtt fel, így senkit sem lepett meg, hogy autóversenyző lett belőle. Az már valamivel meglepőbb talán, hogy a ralikrossz után jelenleg úgy fest a túraautózásban találja meg számításait az ifjú Jedlóczky L. Márk. A TCR Európa-kupa legfiatalabb magyar résztvevőjével a hungaroringi hétvége közeledtével ültünk le beszélgetni.

Kocsmár-Tóth István - utanpotlassport.hu „Mindig is biztos voltam benne, hogy szeretném magam kipróbálni autóversenyzőként” – meséli Jedlóczky L. Márk, a TCR Európa-kupa legfiatalabb magyar résztvevője a kezdetekről. A 18 éves pilóta a Zengő Motorsport technikai támogatásával a JLG Motorsport színeiben versenyez és egy SEAT Cuprát terelget versenyről versenyre.Kocsmár-Tóth István - utanpotlassport.hu „Mindig is biztos voltam benne, hogy szeretném magam kipróbálni autóversenyzőként” – meséli Jedlóczky L. Márk, a TCR Európa-kupa legfiatalabb magyar résztvevője a kezdetekről. A 18 éves pilóta a Zengő Motorsport technikai támogatásával a JLG Motorsport színeiben versenyez és egy SEAT Cuprát terelget versenyről versenyre.

Márk gyerekkora óta a benzingőz bűvöletében él, Apja,Jedlóczky László a magyar ralisport meghatározó alakja. Nem csoda, hogy első tapasztalatait Márk is ebben a világban szerezte.

A TCR Europe legfiatalabb magyar pilótája: Jedlóczky Márk Forrás: tcr-europe.com
A TCR Europe legfiatalabb magyar pilótája: Jedlóczky Márk Forrás: tcr-europe.com

A TCR Europe legfiatalabb magyar pilótája: Jedlóczky Márk  •  Forrás: tcr-europe.com

„Bonyolult volt, mert hivatalos versenyen nem próbálhattam ki magam, amíg nem volt jogsim, ezért előbb pályaversenyeken indultam. Mostanra pedig mondhatom, megszerettem mindkét szakágat.”

Márk Franciaországban, La Castellet-ben debütált az Európa-kupa mezőnyében. Első nekifutásra majdnem sikerült pontot is szereznie: az első futamban 15., a másodikban 11. lett 25 indulóból. Pedig ekkor még – állítása szerint –sem ő, sem a Cupra nyers erőből, nem tartott ott, hogy a legjobbakkal csatázzon.

„Korábban nem igazán szimulátoroztam, így pályaismeret terén van hátrányom a mezőny nagy részével szemben. Ez a Paul Ricardon ki is jött. Hiába néztem rengeteg belsőkamerás felvételt, az azért nem ugyanaz. Persze a legjobb, ha az embernek valódi rutinja, tapasztalata van egy-egy pályán, de a szimulátor is sokat segít.”

Zandvoortban aztán két újabb, stabil középmezőnyt jelentő helyezést, egy 12., majd egy 13. pozíciót szerzett a JLG versenyzője. Márk úgy érzi, egy tanulási folyamat kellős közepén tart, a most befektetett munka pedig talán a következő szezonban hozhat igazán jó eredményt.

„Néha előjönnek a ralikrosszos beidegződések, és a kelleténél agresszívebben megyek be a kanyarokba, ami aztán összességében időveszteséget jelent. Ugyanakkor úgy érzem, épp múltam miatt jobban alkalmazkodom a körülmények változásához, vagy ha kevésbé tapad egy pálya. Van előnye és hátránya is annak, hogy alapvetően más szakágból indultam” – magyarázza.

Márk a legutóbbi, belga hétvégén nem állhatott rajthoz.

„Nagy lehetőség számomra az Európa-kupa, és nem lehetek elég hálás a támogatásért, amit kapok, akár otthonról, akár a szponzoroktól, ugyanakkor az igazság az, hogy nem könnyű összehozni a költségvetést, ami a teljes idényhez kell. Emiatt, illetve az érettségi miatt úgy döntöttünk, kihagyjuk a spa-francorchamps-i futamot.”

„Az elmúlt években nem mindig vettem elég komolyan a tanulást, most itt volt az ideje, hogy kicsit erre is összpontosítsak” – teszi hozzá.

Az ETCR-ben Jedlóczky mellett két másik magyar pilóta, Tassi Attila (19) és Nagy Dániel (20) versenyez jelenleg.

Jedlóczky Márk a zandvoorti pályán küzd Forrás: tcr-europe.com
Jedlóczky Márk a zandvoorti pályán küzd Forrás: tcr-europe.com

Jedlóczky Márk a zandvoorti pályán küzd  •  Forrás: tcr-europe.com

„Danival rég ismerjük egymást, nyugodtan mondhatom, hogy baráti a viszonyunk. Ugyanaz az erőnléti edzőnk, szóval a tétel megint igazolódik: kicsi a világ. Attilát már sokszor láttam versenyezni, ő viszont korábban nem tudta, hogy ki vagyok, először Franciaországban beszélgettünk. A pályán kívül mind jól kijövünk egymással, de a versenyben nem szabad ilyesmivel foglalkozni.”

Az Európa-kupa következő állomása Magyarországon lesz.

„Sokat számít, hogy minden zugát ismerjük a pályának. Annyit mentünk rajta, hogy talán a Földet is meg lehetne kerülni belőle. Mindig különleges élmény látni, hogy mennyien jönnek ki azért, hogy szurkoljanak értünk, magyarokért. Ez a kettő együtt olyan erőt és motivációt ad, ami tényleg tizedekben mérhető.”

A Zengő Motorsport támogatottja Nagy Dániellel és Tassi Attilával együtt július 7-én és 8-án bizonyíthatja is mindezt a Hungaroringen.

További korosztályos hírekAUTÓSPORTBANa sportági aloldalunkon.

Legfrissebb hírek

Már 30 ezer jegy gazdára talált a kupadöntőre

Labdarúgó NB I
2 perce

Bondár Anna főtáblás a római salakpályán mesterversenyen

Tenisz
21 perce

Egerszegi Krisztina: Az úszás örökre a szívemben marad

Úszás
23 perce

Az MTK Gedeonja a libamájakat nézi a piacon, majd felmegy a társkeresőre – videó

Labdarúgó NB I
28 perce

Idén is meg lehet előzni a Fogaskerekűt

Egyéb egyéni
38 perce

Ace Ventura, Backstreet Boys, Walkman: ismerik a 90-es évek ikonjait a Z-generációs hokisok?

Jégkorong
1 órája

Szépe János: Már nem is számoljuk a veretlen meccseket

Labdarúgó NB I
1 órája

Tíz magyar versenyző indul a harmadik öttusa-vk-n

Egyéb egyéni
1 órája
Ezek is érdekelhetik