„Hároméves kutatásfejlesztés után került sor az éles vitorlázásra – nyilatkozta Fekete László gépészmérnök, vitorlázó találmányáról. – Egy másik hajón már végeztünk nyomásméréseket a vízen, teljesítmény- és erőszámításokat, s ezek alapján az látszik, hogy az Infiniti-szárny mintegy másfélszeres teljesítménynövelést garantál a hagyományos vitorlázathoz képest.”
Hozzátette: a cél az volt, hogy a merev szárnyat könnyen használhatóvá tegyék, különben azt daruval kell a hajóra emelni, s tárolása is körülményes.
A találmány lényege, hogy a merev szárnyat harmonikaszerűen össze lehet csukni, s bármely árbocra felszerelhető. A szárny 19 méter magas, összecsukva pedig 3 méter. A teljes szélessége 4.8 méter, súlya a karbonszálas technológiának köszönhetően csak 150 kilogramm, s 14 darab szelvényből áll, ez teszi lehetővé az összecsukhatóságot és a precíz beállítást. Felületét szupererős műanyag fólia borítja.
„Soponyai Gézával már régi a kapcsolatunk, amikor hallotta, hogy ilyesmivel foglalkozom, megbízott, hogy készítsek egy ilyen szárnyat Nautic 12 Racer típusú Media Contact Avatar versenyhajójára, amivel a Kékszalag-győzelem a célja. Jelenleg a szárnyból ez az egy példány létezik, természetesen finomításokra még szükség van, de megnyugtató eredményeket produkált” – mondta Fekete László.
MTI