A „takarító” Loebnek komoly gondot okoz a mély hó

Vágólapra másolva!
2011.02.11. 18:40
null
Egyelőre Östberg a legjobb (Fotó: Action Images, archív)
Címkék
A 23 éves Mads Östberg vezet a Svéd-rali első napjának végén, ami némiképp meglephette a rutinos rókákat. A címvédő Sébastien Loeb küzd az elemekkel és a mély hóval.

Új korszak kezdődik a ralivilágbajnokságon – pontosabban már el is kezdődött, pénteken a Svéd-rali első igazi versenynapjával. Nem elég, hogy rögtön az idénynyitó viadalt havas-jeges körülmények között tartják, most először csapnak össze az új fejlesztésű autók. A kétliteres WRC-k korszaka ugyanis véget ért, mostantól 1.6 literes, turbómotoros versenygépekkel láthatjuk a világ legjobb raliversenyzőit. A világbajnokság 13 futamos, s november végére kiderül, vajon lesz-e az autósportnak (igen, nem csupán a ralinak, hanem az egész autósportnak) nyolcszoros világbajnoka. Ehhez az kellene, hogy Sébastien Loeb újra meghódítsa a világot...

Hogy mennyire lesz nehéz?

Egyelőre lehetetlen megjósolni. Az mindenesetre tény, hogy Loeb nem áll túl jól a Svéd-rali első napjának végén, de ez nem is nagyon meglepő, hiszen első rajtolóként ő „takarítja" az utat a vetélytársak előtt, vagy fogalmazhatunk úgy is, hogy ő csinálja a nyomokat, amelyeken a többiek haladnak.

„Elég sok hó esett, a szöges gumiknak nincs miben megkapaszkodniuk – a tapadás olykor a nullával egyenlő, így pedig elég nehéz fékezni, kormányozni. Nehezebb ez a nap, mint gondoltam: én csinálom a nyomot a többieknek" – mondta a hétszeres világbajnok, akinek egyelőre meg kell elégednie a hetedik hellyel.

A versenyben a norvégok fiatal tehetsége, a Ford Fiesta RS WRC-t irányító Mads Östberg vezet, ami csak azért nem meglepő, mert hatodikként rajtol, ami hatalmas előnyt jelent számára – mire ő következik, addigra már van tapadás.

S hogy mit kell tudni a fiatal ralisról? Huszonhárom éves, nyert már gyorsasági szakaszt világbajnokságon (a most zajló verseny előtt összesen kettőt...), a legjobb összetettbeli eredménye pedig egy hatodik hely (Portugália, 2009).

Ja, és ez a hatodik szezon, amelyben a világbajnokságon szerepel, vagyis 19 évesen már indult vb-futamon...

„Jól érzem magam az autóban és próbálom élvezni a versenyzést – mondta a norvég pilóta az első kör után. – Bízom az itinerben és a navigátoromban, no meg a fantasztikus autóban, amit vezetek. A saját tempómban autózok, szóval jól érzem magam..."

SVÉD RALI 
ÁLLÁS AZ ELSŐ NAP UTÁN
1. Östberg  Ford  1:17:21.2 óra
2. Hirvonen Ford + 14.8
3. Solberg Citroën + 57.4
4. Latvala Ford  +1:10
5. Solberg Ford  + 1:20.3
6. Ogier  Citroën + 1:21.6
7. Sandell Skoda + 2:35.1
8. Brynildsen Skoda + 2:43.5
9. Loeb Citroën + 2:48.4
10.  al-Qassimi Ford  + 4:12.4
Legfrissebb hírek

40 ezer néző az NB I-ben; Puskás és Szepesi 80 éve együtt debütált

E-újság
4 órája

Hétfői sportműsor: Kecskemét–Videoton mérkőzés az NB II-ben, Sinner–Alcaraz döntő Cincinnatiben

Minden más foci
4 órája

Negyvenezer – Thury Gábor jegyzete

Labdarúgó NB I
4 órája

A futballvilág ilyet még nem látott – Cselőtei Márk publicisztikája

Angol labdarúgás
4 órája

Swiatek Paolinivel játszik a cincinnati torna női döntőjében

Tenisz
4 órája

Yaakobishvili Áron a Las Palmas elleni idegenbeli döntetlennel debütált az Andorra kapujában

Spanyol labdarúgás
5 órája

Elaltatta magát az Atlético Madrid, és kikapott az Espanyoltól

Spanyol labdarúgás
5 órája

A Parma Balogh Botond nélkül jutott tovább az Olasz Kupában; könnyedén ment tovább a Milan

Olasz labdarúgás
5 órája
Ezek is érdekelhetik