Mindkét magyar páros jól melegített a belga IRC-futamon csütörtökön

Vágólapra másolva!
2008.06.27. 07:23
Bemelegítésnek jó volt! Így fogalmazott a hétszeres abszolút bajnok ifjabb Tóth János, akinek csütörtökön négyszer volt lehetősége végigmenni a belga IRC-futam 4.88 kilométeres hivatalos tesztpályáján a Peugeot 207 S2000-essel. A nap krónikájához tartozik, hogy a teszt egyszer több mint fél órán keresztül állt baleset miatt. A magyar páros az ötödik legjobb időeredményt (!) érte el, megelőzve jó néhány nagynevű pilótát és volt vb-menőt.
Ifjabb Tóth János az abszolút ötödik időt száguldotta a teszten
Ifjabb Tóth János az abszolút ötödik időt száguldotta a teszten
Ifjabb Tóth János az abszolút ötödik időt száguldotta a teszten
Ifjabb Tóth János az abszolút ötödik időt száguldotta a teszten

„Semmi különöset nem állítottunk a Peugeot-n, kipróbáltunk egy közepes keverékű és egy valamivel puhább BF Goodrich-abroncsot, hogy tudjuk, melyiket válasszuk a pénteki szakaszokon” – mondta ifjabb Tóth az Ypres-rali tesztje után.

„Továbbra is azt mondom, rengeteget segít, hogy tavaly versenyeztem már itt, persze még így is túlzás lenne állítani, hogy komfortosan érzem magam. Egyelőre keresem a megoldást a kérdésre, hogy az erre a viadalra jellemző derékszögű kanyarokban akkor vagyok gyorsabb, ha húzom a kéziféket, vagy akkor, ha egyszerűen csak beengedem az autót a kanyarba és íven fordulok. Kell még némi tapasztalat ahhoz, hogy ez kiderüljön” – tette hozzá Tóth.

A mezőny másik magyarja, a sokszoros S1600-as magyar bajnok Bútor Róbert, Tóth Imre kettősnek sem lehetett oka panaszra, mert kategóriájában a legjobb időeredményt érte el. A Suzuki-pilóta mégsem tökéletesen elégedett, de ez nem is várható el egy olyan maximalista versenyzőtől, mint amilyen ő. Bútornak a verseny előtt nem volt lehetősége tesztelni, így az itteni pályát használta fel arra, hogy hosszú hónapok után (mivel a magyar bajnokságban az idén nem indul) ismét száguldjon a Super1600-assal.

„Úgy éreztem, az autó elején sokkal nagyobb a tapadás, mint a hátulján, s ez beállítási gondokra utal – mondta Bútor. – A rajtig még lesz időnk megoldani a problémát, s egyébként is fejlődő tendenciát mutattunk, hiszen a teszt során körről körre gyorsultunk. Ez azt jelenti, hogy nem dolgoztunk hiába, de azt is tudom, hogy messze vagyunk még a tökéletestől.”

A küzdelem pénteken hat gyorsasági szakasszal kezdődik: érdekesség, hogy az első 17.59 órakor rajtol, az utolsó pedig 21.43-kor, vagyis nem éppen szokványos időpontban, ám a versenyzők pályabejáráskor szerzett tapasztalatai alapján akkor még világos van Ieper (ez Ypres város holland/flamand neve) környékén.

YPRES-RALI, AZ IRC-SOROZAT 3. FUTAMA, IEPER

A teszt nem hivatalos végeredménye:
1. Freddy Loix (belga, Peugeot 207 S2000) 2:51.1
2. Luca Rossetti (olasz, Peugeot 207 S2000) 2:51.5
3. Jan Kopecky (cseh, Peugeot 207 S2000) 2:53.0
4. Nicolas Vouilloz (francia, Peugeot 207 S2000) 2:53.4
5. ifj. Tóth János (magyar, Peugeot 207 S2000) 2:56.3
…22. Bútor Róbert (magyar, Suzuki Swift S1600) 3:06.4

A Bútor Róbert, Tóth Imre kettős a 22. helyen végzett csütörtökön
A Bútor Róbert, Tóth Imre kettős a 22. helyen végzett csütörtökön
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik