
Olvassa a Nemzeti Sportot digitális formában.
Közepesen felhős
Pénteki sportműsor: Sallaiék a Dortmund ellen; vizes Eb
Pénteken a labdarúgó NB I-ben Debrecen–Vasas mérkőzést rendeznek – erről élőben olvashatnak a honlapunkon. A német Bunde...
Az FIA Sportszabályzatának 13.2-es pontjára hivatkozva a Nemzetközi Automobil-szövetség nem büntette meg a Manort, amely nem állt rajthoz az Ausztrál Nagydíjon.
Sikerrel vette a kötelező töréstesztet a tavaly csődeljárás alá vont Marussia jogutódja, a Manor Marussia F1 versenyautója, így a csapat elvben ott lehet a jövő hét végén sorra kerülő Formula–1-es idénynyitó Ausztrál Nagydíjon.
Újabb lépést tett a tavaly még Marussiaként az F1-ben szereplő, az idei világbajnokságra már Manor néven nevező csapat a folytatás felé: szerződtetett egy pilótát. A tavalyi idényzáró Abu-dzabi Nagydíjon a Caterhamnél beugróként versenyző brit Will Stevens megállapodott az istálló vezetőivel, így a 2015-ös idényben ő lesz az egyik Manor-pilóta.
A Ferrarinak 16.6, a McLarennek 7 millió fonttal tartozik a Marussia-istálló, amelynek csődbiztosa nyilvánosságra hozta a megszűnés határán álló csapat pénzügyeit.
Egy csapásra megoldaná a Formula–1 anyagi problémáit, ha a nagycsapatok lemondanának juttatásaik egy részéről és a kicsiknek adnák? Az amerikai csapatsportokban remekül működik az egyenlőség elve alapján történő osztozás, de az F1-ben ez sohasem fog megvalósulni. Csakhogy a kicsik megszűnése hosszú távon a nagyoknak is árt. F1-es gazdaságelemzés.
Nem múlt el a Lotus, a Sauber és a Force India bojkottjának veszélye, a három csapat Abu-Dzabiban, az idényzárón tiltakozhat, ha nem sikerül addig elérni, hogy a nagy csapatok lemondjanak a Formula One Managementtől a sportág éves televíziós, reklám- és verseny jogdíjbevételből kapott jussuk egy részéről a kicsik javára – írja a német Auto Motor und Sport.
A csőd közelébe jutó Caterham és Marussia istállók távolmaradása miatt változik a szombati időmérő edzés lebonyolítása a Formula–1 Amerikai Nagydíján.
A Bianchi család közlése szerint továbbra is kritikus, de stabil a Formula–1-es Japán Nagydíjon borzalmas balesetet szenvedő Jules Bianchi állapota.
Lewis Hamiltonnak hét éve nem hozott szerencsét, hogy néhány futammal az F1-es idény befejezése előtt 17 pontos előnye volt a későbbi világbajnokkal szemben, de most a pontszámítási rendszer is más, és Hamilton is sokkal érettebb, mint amikor újonc volt. A Caterham és a Marussia csődhelyzete új felállást hozhat az F1-ben, jöhetnek a harmadik autók, s az is előfordulhat, hogy ennek lehetősége miatt vár ki Fernando Alonso és Sebastian Vettel a 2015-ös csapatának bejelentéséről.
Nico Rosberg Marussia Lewis Hamilton Jules Bianchi F1 Caterham
Kihagyja az egyesült államokbeli és a brazíliai Formula–1-es világbajnoki futamot a Caterham és a Marussia.
A Marussia Formula–1-es istálló mérgesen és egyúttal csalódottan reagált azokra a cikkekre, melyben a csapat felelősségét is felemlegetik Jules Bianchi sajnálatos balesete kapcsán.
Jules Bianchi családjának kérésére a Marussia F1-es csapat és a miei kórház a következő közleményt tudatta a Japán Nagydíjon súlyos sérülést szenvedő francia pilóta állapotáról:
A Marissia-istálló az idény hátralévő három versenyén már kélt autóval áll rajthoz, erre utalnak a csapat vezetőinek nyilatkozatai. Jules Bianchi szuzukai balesete után a csapat Oroszországban csak Max Chiltont indította, a másik autó a Japánban kritikus állapotban kórházban fekvő Bianchi tiszteletére a boxban maradt.
A Marussia-istálló bejelentette, hogy bár nevezte az Orosz Nagydíjra az amerikai Alexander Rossit, csak egy autót indít Szocsiban.
Orosz Nagydíj Max Chilton Marussia Jules Bianchi F1 Alexander Rossi
Az F1-ben szereplő Marussia-istálló csak pénteken közli hivatalosan, hogy egy vagy két autóval vesz részt a hét végi Orosz Nagydíjon Szocsiban. Jules Bianchi, a csapat francia pilótája vasárnap a Japán GP-n súlyos fejsérülést szenvedett, az életéért küzd egy japán kórházban.