
Olvassa a Nemzeti Sportot digitális formában.
Közepesen felhős
Hétfői sportműsor: Hamburg–Hertha a Bundesliga-szereplésért
Hétfőn kiderül, hogy a Hamburgot vagy a Herthát láthatjuk a német Bundesligában a következő idényben. Folytatódik a jégk...
Megvan rá az esély, hogy néhány éven belül kínaiak által finanszírozott istálló indulhat a Formula–1-ben, az érdeklődők már meg is kezdték alkalmazottaik toborzását.
Március 26-án az Ausztrál Nagydíjjal elrajtol a Formula–1 2017-es szezonja. Ahogy lenni szokott, többen visszavonultak, sajnos egy istálló is tönkrement, és néhány F1-es vezető is elhagyta a sportágat. Melyiküket hiányolja leginkább? Szavazzon!
szavazás Ron Dennis Pat Symonds Nico Rosberg Manor Jenson Button
Pascal Wehrlein, az F1-es Manor-istálló Mercedes kötelékéhez tartozó pilótája magyarázatot kér a stuttgarti autógyár sportrészlegének vezetőségétől, miért Esteban Ocont és nem őt léptették elő a Force India versenyzőjének.
A Ferrari utolsó fejlesztési zsetonjait is elhasználta az F1-es Olasz Nagydíj előtt, így a szezon hátralévő részében nem javíthat a motorján. A Mercedesnél Nico Rosberg kedvező helyzetbe kerülhet, mert ha a gyár az idény hátralévő részében javít a motorján, annak előnyeit csak ő élvezheti büntetlenül, Lewis Hamilton nem.
Felbontotta az indonéziai Rio Haryanto megállapodását szerdán az F1-es Manor-istálló, amely a távozó pilóta helyére a francia Esteban Ocont szerződtette a szezon hátralévő részére.
Rio Haryanto helye egyre bizonytalanabb a Manornál, a legfrissebb hírek szerint a Belga Nagydíjtól a Renault tartalék versenyzője, Esteban Ocon válthatja az indonéziai pilótát.
Belga Nagydíj Esteban Ocon F1 Manor Német Nagydíj Rio Haryanto
Az F1-ben szereplő Manor Racing megerősítette, hogy a Német Nagydíjon is a Pascal Wehrlein, Rio Haryanto párossal áll rajthoz.
A Formula–1-ben öt versenyen induló, a Caterhamnél, majd a Manornál próbálkozó, utóbbinál még most is tartalékként alkalmazott Alexander Rossi életében először indult a legendás Indy 500-on, és meg is nyerte azt vasárnap.
Az indonéziai kormány a délkelet-ázsiai ország öt nagy telekommunikációs vállalatával összefogva kampányba kezdett, amelynek célja, hogy Rio Haryanto kitölthesse a teljes idényre szóló szerződését az F1-es Manor-istállónál.
Pénteken véget ért a Formula–1-es csapatok téli tesztidénye, s két hét múlva ilyenkor már azt is tudni fogjuk, milyen sorrendben állnak fel a pilóták az idénynyitó Ausztrál Nagydíj rajtrácsára. Addig legfeljebb elemezni lehet a nyolcnapos teszten elért időeredményeket és versenyszimulációkat. Mi is ezt tesszük, csapatról csapatra.
A legjobb időeredmény és a legtöbb megtett kör is Sebastian Vettel és a Ferrari nevéhez fűződik a Formula–1-es csapatok utolsó tesztnapján Barcelonában. A négyszeres világbajnok német ugyan nem döntötte meg csapattársa, Kimi Räikkönen csütörtöki idénycsúcsát, nem panaszkodhat a Ferrari megbízhatóságára. A pénteki záráson a Mercedes az egész teszt során először leállt, délután Nico Rosbergé lett a leggyengébb mért kör. Nem mintha mindez a címvédő istálló gyengeségét jelentené…
Williams Toro Rosso Sebastian Vettel Sauber Red Bull Nico Rosberg
Kimi Räikkönen csütörtökön Barcelonában megfutotta a 2016-os F1-es tesztidény leggyorsabb körét. Akárcsak a múlt héten Sebastian Vettel, a finn is ultralágy gumikkal felszerelt Ferrarival ért el a köridejét. A nap legérdekesebb köre reggel az volt, amelyen a finn Ferrariján fent volt a 2017-re tervezett fejvédőkorlát kezdetleges változata. A Mercedest ismét felülmúlta a Toro Rosso megtett körök tekintetében, igaz, a világbajnok csapatnak már a gumikkal is spórolnia kell.
Melyik középcsapatok okoznak meglepetést az idény első szakaszában? Kik altattak a szokásosnál is jobban az első teszten? Melyik csapatok zárják majd a listát a melbourne-i rajtrácson? Ezekre a kérdésre még nem tudjuk a pontos választ, de már sejtjük. Tesztelemzés.
A barcelonai kollektív Formula–1-es teszt záró napján a Ferrari finn pilótája, Kimi Räikkönen érte el a legjobb időt, megelőzve a Red Bull-lal köröző orosz Danyiil Kvjatot és a Force India mexikói versenyzőjét, Alfonso Celist. A közepes keveréken tesztelő Mercedes részéről Lewis Hamilton 99, Nico Rosberg pedig 86 kört tett meg. „Egyéniben" Kevin Magnussen 153-ja volt a csúcs, ez egyszersmind 150-nel több volt, mint amennyit Fernando Alonso tett meg – a spanyol mért kört nem is tudott teljesíteni.
Red Bull Mercedes McLaren Manor Lewis Hamilton Kimi Räikkönen
A Force India-Mercedest kormányzó Nico Hülkenberg volt a leggyorsabb a Formula–1-es csapatok barcelonai tesztjének harmadik napján. A Ferrari a délelőtti, a McLaren a délutáni etap nagy részét hagyta ki műszaki hiba miatt, de a Scuderia Kimi Räikkönennel így is a harmadik helyen zárta a napot – az újonc Haas autója mögött. A Mercedes a rengeteg körözés miatt pilótáit kímélendő megosztotta a napot Nico Rosberg és Lewis Hamilton között – ilyen az, amikor gondot okoz a túl megbízható kocsi.
Red Bull Nico Hülkenberg Mercedes McLaren Manor Lewis Hamilton
Sebastian Vettel 1:22.810 perces szenzációs köridőt ért el a barcelonai F1-es tesztelés második napján. A Ferrari német pilótája majdnem két másodperccel volt gyorsabb Nico Rosberg tavalyi Spanyol Nagydíjon futott pole pozíciós körénél, de ehhez a Pirelli új ultralágy gumijára volt szüksége. A német pilóta elégedett a Ferrarival, amelyet Daniel Ricciardo Red Bullja, Sergio Pérez Force Indiája és Nico Rosberg Mercedese követett a listán. A világbajnok csapat német pilótája 172 kört tett meg, a csapat két nap alatt öt spanyol nagydíjnyi távolságot tett meg.
Toro Rosso Sebastian Vettel Red Bull Nico Rosberg Mercedes McLaren