Jenson Button Törökországban megszerzett győzelmével és Rubens Barrichello kiesésével eldőlt, akármi is történik a jövő hét végén Silverstone-ban, illetve július 12-én a Nürburgringen, az angol pilóta világbajnoki éllovasként érkezik a július utolsó hétvégéjén megrendezendő Magyar Nagydíjra. Az eddigi hét versenyből hatot megnyerő Button formáját látva nagyobb az esély arra, hogy csapattársával szembeni 26 pontos előnye a Magyar GP-ig nőni fog, mintsem csökkenni.
„Voltak versenyek, amelyeken a Red Bull autói gyorsak voltak, de szerencsére forgalomba kerültek.
Most viszont, amikor fej fej mellett kellett versenyeznünk, a mi kocsink lett a gyorsabb – mondta Button a versenyt követően. – Kiváló idényünk van, de ennyire jó még egyszer sem volt a kocsi. Az ötödik, majd a tizenötödik kör után is majdnem beszóltam a rádión, hogy elképesztő az autó, de babonából inkább nem tettem. Ám annyira élveztem, hogy szinte végigvigyorogtam a versenyt, még kétszáz kört könnyedén végigvezettem volna.”
Miközben Button hibátlan autóvezetéssel nyert, Barrichello a rajtnál rosszul váltott, és a kapcsolóját annyira megviselte a problémás rajt, hogy tönkre is ment az eszköze, feladta a versenyt. Pontot a rossz rajtja miatt amúgy sem szerzett volna, a középmezőnybeli csatározásai során ugyanis zavarttá vált, és az utolsó helyig csúszott vissza.
„Elegem van már abból, hogy mindent Jenson nyer meg, de vagyok annyira tapasztalt, hogy egyetlen másodperc alatt megfordítsam a csapaton belüli sorrendet – mondta Barrichello. – Bár a formája nagyon hasonlít ahhoz, amit egykor Michael Schumachertől láttunk, nem nyerhet meg minden versenyt, és ha egyszer hibázik, én leszek az, aki lecsap a lehetőségre. A legjobb az lenne, ha már a következő versenyen, Silverstone-ban megtörténne.”
Amíg Barrichellónak megvan az autója ahhoz, hogy legyőzze Buttont, a többiek csak reménykedhetnek benne, hogy a következő versenyek valamelyikén sikerül az ő gépüket is úgy beállítani, hogy versenyben legyenek a Brawn-Mercedesekkel. A Red Bull áll ehhez a legközelebb, de Törökországban Sebastien Vettel és Mark Webber is reménytelenül üldözte Buttont.
A Ferrari, a Toyota és a Williams csak a további pozíciókért küzdhetett, nem is beszélve a BMW-ről, a Renault-ról vagy a McLarenről. A Ferrari különösen sokat várt ettől a hétvégétől, és az időmérő utolsó fázisáig úgy is tűnt, hogy számolni kell a legutóbbi három isztambuli futamot megnyerő Felipe Massával és csapattársával, Kimi Räikkönennel. Azután viszont eltűntek a vörös gépek a középmezőnyben.
„Igyekszünk megérteni, hogy mi okozta ezt a hirtelen formahanyatlást – mondta Stefano Domenicali csapatfőnök. – A Spanyol és
a Monacói Nagydíjon nyújtott teljesítményünk után sokkal többet vártunk, de vizsgálnunk kell, mi is történt. Az autó gyors, azaz lesznek még olyan versenyek, amelyeken számolni kell velünk, Németországban és Magyarországon is lehet keresnivalónk.”
A McLarennél még Heikki Kovalainen pénteki sebessége (a finn volt a leggyorsabb a második szabadedzésen) sem szédítette meg a csapat vezetőségét, pontosan tudták a wokingiak, hogy az autójuk ellentétesen működik a Brawn-Mercedesekkel. Azaz, ha a pályának alacsony a tapadása, a McLaren a leggyorsabbak közé tartozik, míg a Brawn a középmezőnyben szenved, de amint felrakódik a gumi az ideális ívre, a McLaren elveszíti relatív gyorsaságát és a Brawn ugrik az élre. Mivel az időmérőt és a versenyt tartják a program végén, a legfontosabb pillanatokban a Brawné a főszerep. Viszont ez magyarázza azt is, hogy esőben verhetőek a fehér autók. A Button, Barrichello páros esélyei a Brit Nagydíjon nagyon is az időjárástól függenek, Silverstone-ban ugyanis száraz pályán tökéletesen tapad a versenyvonal, esőben viszont ismét jöhet Vettel és Webber, de akár Hamilton is.