Herczig Norbert fiatal kora ellenére már „öreg bútordarabnak” számít a raliban – ő az a pilóta, aki tényleg végigjárta a lépcsőfokokat. Talán ennek is köszönhető a tudatosság és a magabiztosság, amellyel az akadályokat veszi, amelynek köszönhetően navigátorával, Baranyai Lászlóval ők az első duplázó páros az országos bajnokságon. A hétvégi Salgó-ralin aratott győzelmükkel Herczigék növelték előnyüket az összetettben, és a következő futamon is megtarthatják az egyes rajtszámot, amely a bajnokság mindenkori éllovasának jár.
„Már tavaly év közben megfogalmazódott bennem, ha szeretnénk előrelépni, jobb autó kell – mondta Herczig. – Kértünk ajánlatot itthonról és külföldről is, végül az olasz Aimont Racing mellett döntöttünk, s bíztunk benne, hogy javulunk, mivel a támogatók egyértelműen ezt várták el tőlünk.”
Herczig nem titkolja, ők nem profi versenyzők, mindenkinek megvan a rali mellett a saját munkája, és ahogyan a korábbi években mindig, most is beszáll saját zsebből is, a családi vállalkozás bevételéből. Ez tehát nem változott, az autó azonban jóval profibb, s a csapat is sokkal tudatosabban dolgozik.
„A pályabejáráskor mindig készítünk videofelvételt a szakaszokról, ezt megkapják az olaszok, és közösen kidolgozzuk a taktikát, átbeszéljük a beállításokat – folytatta a Subaru-pilóta. – És attól, hogy ennyire tudatos és precíz minden, én is hideg fejjel tudom végigcsinálni a versenyeket, az elmúlt három viadalon semmi sem billentett ki a nyugalmamból.”
Herczig három versenyből kettőt megnyert, egyszer második lett, s nyolcpontos előnnyel vezet az összetettben, megelőzve a címvédő Spitzmüller Csabát. S bármennyire is óvatos a nyilatkozatokkal, már nem vonhatja ki magát az alól, hogy a bajnoki címért folyó csata egyik esélyesévé lépett elő. Ez azonban egyáltalán nem hat rá bénítólag, sőt motiválja.
„Még nem szabad a bajnokság végkimenetelén gondolkodni, csak menni kell előre, a maximumra törekedve – fogalmazott Herczig. – Két verseny múlva talán már tisztábban látunk, akkor talán lehet majd taktikázni, most azonban nincs más választásunk: gyorsan kell menni. Ez persze kellemes teher, egy raliversenyző ezt szereti legjobban a világon.”
Most némi szünet következik, július elején azonban az aszfaltos pályákat felváltják a murvásak – ezt kedvelik igazán a ralisok.