A maximumot hozta ki magá ból – azt mondta, legfeljebb ha egy tized másodperc maradt még benne az időmérésen. Ennek fényében a tizedik rajtpozíció aggasztó is lehetne, ha Talmácsi Gábor nem lenne teljesen biztos abban, hogy tud javítani, s hogy jó rajttal megint ott lehet az élmezőnyben – úgy, mint egy hete Japánban.
„Nincs nagy baj, hacsak az nem, hogy a gyors köridők egyáltalán nem jöttek könnyen, a motor nem fordult úgy, ahogyan szerettem volna – mondta Talmácsi. – Elértünk egy bizonyos szintet, és azt hittük, tovább tudunk lépni, de sajnos nem ment. Az utolsó körök egyikében Faubel és Cluzel mögött mentem, és nem tudtam mit kezdeni velük, pedig Motegiben a közelemben sem voltak.”
Az erős szél sem segített sokat Talmácsinak Jerezben, hiszen az duplán sújtja azokat a motorosokat, akiknek nem tökéletes a beállításuk. A probléma megoldására a csapat egy teljesen új beállítást talált ki – éppen úgy mint egy hete.
Akkor bevált, s a vasárnap délelőtti bemelegítésen kiderül, most is így lesz-e.
Tóth Imrének is szüksége van még némi időre ahhoz, hogy megszokja vadonatúj 250 köbcentiméteres RSA-ját. Neki kifejezetten rosszul jött, hogy ettől az évtől kezdve pénteken csak egy edzést tartanak a világbajnokságon – költségtakarékossági okokból.
„A motor szenzációs, de nekünk még sok tanulnivalónk van. Nemcsak nekem, hanem a szerelőimnek is, hiszen például még sohasem dolgoztak olyan géppel, amely kipörgésgátlóval működik – mondta Tóth, aki a 19. helyrőlvárja a vasárnapi rajtot. – A helyezés egyáltalán nem meglepő: erre számítottunk, s ezzel a géppel bármilyen beállítással a pontszerzés a minimális cél.”
A kvalifikációt némi meglepetésre Alex Debon nyerte meg, mögötte azonban már érvényesült a papírforma, a kategória két ásza, Alvaro Bautista és Marco Simoncelli követelt helyet magának az első rajtsorban.