Azzal, hogy Talmácsi Gábor az idén a negyedliteres géposztályba igazolt, 2000 óta először fordul elő, hogy nem lesz magyar indulója a 125-ös kategóriának, amelyben az idén biztosan új világbajnokot avatnak – hiszen Talma és a francia Mike Di Meglio távozása után a mezőnyben nincs olyan, akinek korábban bármikor aranyérem került volna a nyakába.
A nyolcadliter a három kategória közül a legnépesebb, hiszen 31 motoros jelezte részvételét a sorozatban, és a mezőny jó néhány újdonságot tartogat a szurkolók számára. Elég csak azt említeni, hogy a legkisebb géposztálynak kilenc újonca van: az olasz Luca Vitali, Luca Marconi és Lorenzo Savadori, a cseh Lukás Sembera, a brit Matthew Hoyle, a holland Jasper Iwema, a francia Johann Zarco, az amerikai Cameron Beaubier és a német Jonas Folger az első teljes idényét kezdi meg. Már két kínai márka szerepel a géposztályban: a Loncin mellett az idén debütál a Haojue-csapat is. A KTM-nek már nincsenek privát alakulatai, és csak egy kéttagú gyári teammel vesz részt a küzdelmekben. Az osztrák márka az előszezonban tesztelt egy, a Formula–1-es KERS-hez hasonló kinetikus energiatároló rendszert, de a nemzetközi szövetség végül megtiltotta a használatát, úgyhogy efféle újításra nem számíthatunk. A két-két Loncin, Haojue és KTM mellett még öt Derbi, egy Honda, valamint 19 Aprilia található a mezőnyben. Az új szabályok pedig előírják, hogy a motorosok ettől az évtől kezdve már csak egyetlen motort vehetnek igénybe nagydíjanként.
Az előszezonbeli teszteken egy Aprilia-pilóta produkcója jelentette a fő szenzációt: a 22 éves Julian Simon elképesztő fölényt mutatott a 125-ben. Talán van, aki nem tudja: a spanyol két év után tért vissza a negyedliteres géposztályból, és egyáltalán nem éli meg visszalépésként a váltást. Három különböző pályán – Valenciában, Jerez de la Fronterában és Estorilban –, öt teszten motorozott, és mind az ötön a leggyorsabbnak bizonyult. Nemcsak egyszerűen szédületes tempót diktált, hanem rekordokat döntött meg, és a háromnapos hivatalos tréningen is a legjobb volt. Pedig az Aspar-csapat újonca pályafutása során az idén ül először Aprilián.
Simon mellett az olasz Simone Corsi és Andrea Iannone, a spanyol Nicolás Terol és Sergio Gadea, a német Stefan Bradl, a brit Scott Redding és a japán Kojama Tomojosi büszkélkedhet nagydíjgyőzelemmel, úgyhogy őket mindenképpen az esélyesek közé kell sorolnunk.