A Formula–1-es istállók kéthe tes szünetet tartanak a tesztelések között, és bár a pályák üresek, az élet nem állt meg. Az új szabályok alapján elkészült autókat nemcsak a szurkolók és a szakírók, hanem a vetélytársak is elemezték már, és több alkatrész szabályos mivoltát is megkérdőjelezték.
Az első kétes elem a Ferrari kipufogócsöve volt, amely ugyanúgy kiállt a kocsitestből, mint a korábbi években. Csakhogy az idei szabályok szerint az autó törzsére elhelyezett kis légterelők már szabálytalanok, a kiálló kipufogócső pedig éppen ilyen elemnek számít, hiszen befolyásolja az autó aerodinamikai adottságait. Nem maradt el a felháborodás, de még mielőtt túl nagy vihar tört volna ki, a Scuderia jelezte: nem végleges a megoldás, tudja, hogy szabálytalan az elem, és az Ausztrál Nagydíj előtt módosít rajta.
A másik, Ferrarit érintő észrevétel a visszapillantó tükör tartóeleme volt. A Scuderia tavaly a kocsitest szélére tette a tükreit, és bár az idei autója jóval keskenyebb, a visszapillantók ugyanott maradtak. Ezt úgy oldották meg, hogy a váz mellé egy függőleges elemet helyeztek, ennek a tetejére tették a tükröt. A tartó többfunkciós, a levegőt is eltereli az autó oldalához, javítva a légellenállást – szabályosnak tűnik az alkatrész,és várhatóan idővel több négykerekűn is láthatjuk.
A legnagyobb visszhangot kiváltó újítás a Williams és a Toyota hátsó diffúzora. Az autók alatti levegő terelésére szolgáló, aerodinamikai szempontból az első és hátsó légterelőhöz hasonlóan fontos alkatrész teteje az idei szabályok szerint nem lehet 175 centiméternél magasabban. Amíg a többség egyenes vonalban oldotta meg a diffúzor tetejét, a Williams és a Toyota alkatrésze a kocsi közepénél magasabbra emelkedik. A két csapat azzal magyarázza a megoldást, hogy a kiemelkedő rész már nem a diffúzor, hanem az autó hátulján található ütközésvédelmi struktúra része.
A vetélytársak hivatalosan csak Ausztráliában, az első nagydíjon tehetnek észrevételt, de mindenképpen szeretnék azelőtt hallani az FIA véleményét, mert ha a Williams és a Toyota szabályosan járt el, a lassú kanyarokban szerezhető előny miatt mindenki követi majd. Bár egyik csapat sem árulta el, hogy bemutatta volna a tervrajzait az FIA-nak, a Toyota állítólag konzultált a diffúzorról, és a szervezet egyik tagja elárulta, láttak a szövetségben egy ilyen tervrajzot, és szabályosnak találták.