Vajon megsínyli a recessziót a szabadidős, illetve a professzionális sport is? Az elmúlt másfél esztendő globális pénzügyi kríziséből átléptünk a gazdasági világválságba, vagyis egy recessziós ciklusba. Hogy ez milyen hosszan tartó fázis lesz, azt ma még nem tudni – én egy-másfél évvel számolok –, de biztos, hogy az életünk minden területét érinti, így a sport sem lehet kivétel. A vállalati szektor hanyatló profitkilátásai csökkentik a szponzorációra fordítható pénzek mértékét, a csökkenő adóbevételek pedig az állam mozgásterét szűkítik a tömegsport finanszírozását, valamint a sportlétesítmények fejlesztését illetően – miközben itt, Magyarországon még a hazai valuta stabilizálása is külön kihívás. Mindezek fényében azok a szövetségek és klubok vészelhetik át ezt az időszakot, amelyek egyrészt már most több évre szóló szponzorációs megállapodásokat kötöttek, és jól gazdálkodnak a pénzeikkel; másfelől amelyek nemcsak eredményesek, de a támogatók kegyeiért folyó versenyben képesek a jó kapcsolatteremtésre, a kontaktus rugalmas és profi ápolására, valamint a megfelelő ellenszolgáltatási csomag kialakítására is. A szabadidős sportokat sajnos eddig is kevesen űzték, így ott nem látok jelentős visszaesést a válság miatt.