A völgyben szikrázó napsütés, a hegyekben hó (szerencsére arra nem megy a rali mezőnye), szóval az időjárás változatosságára igazán nem lehet panasz a svájci Martigny környékén. Éppen emiatt viszont kiszámíthatatlan, mennyire tapad majd az aszfalt. Nagy a tanakodás a szervizparkban a gumiválasztáskor, aztán ifjabb Tóth János meghozza a döntést, és délután kettő tájban a Peugeot 207 S2000-es felgurul a rajtdobogóra.
A hétszeres abszolút bajnok és navigátora, Tagai Róbert nyolcadikként indul (az előkelő startpozíció a páros legutóbbi, cseh viadalon elért hatodik helyének és három IRC-pontjának köszönhető), s a mezőny többi tagjához hasonlóan három szakaszt teljesít.
A top tízbe kerülést tűzte ki célul, s ez az első napon majdnem meg is valósul (mindössze egyetlen pozícióra vannak a tizediktől), a pilóta ennek ellenére nem elégedett. Persze aki ismeri, tudja, hogy sohasem az. Legalábbis magával nem.
„Azt terveztük, hogy csütörtökön megnézzük, mennyire tapad az aszfalt a hidegben – mondta ifjabb Tóth. – Nos, megnéztük, és nem tapad. Legalábbis a mi autónk nagyon csúszkált rajta, a féktávokon és a kanyarokban eléggé instabil volt. Egy kicsit előrébb vártuk magunkat, de még van idő javítani, és tartalékaink is bőven vannak, ez még nem a maximum. A verseny izgalmas része csak ezután következik…”
A Szuper1600-asok között az előkelő második helyet elfoglaló Bútor Róbert és Tóth Imre a maga részéről kevesebb izgalommal is el tudta volna képzelni a csütörtöki napot. Nem elég, hogy a délelőtti teszten teljesen ártalmatlan szituációban (a jobb első kerék éppen hogy hozzáért a kőfalhoz…) kitört az autója jobb első kereke, az éles verseny utolsó szakaszán mindkét fél számára kellemetlen ismeretséget kötött egy szarvassal. Szegény állat a körgyorsaságin a semmiből bukkant elő, és pontosan a Swift elején landolt.
„Százharminccal, száznegyvennel mehettünk, amikor egyszer csak látom, hogy ugrik a szarvas a domboldalról – emlékezett viszsza Bútor. – fékezni nem volt idő, kikerülni lehetetlen lett volna – éppen az autónk bal elejével ütközött. Mit mondjak? Elég volt már a kalandokból…”
A lámpa és a lökhárító odalett, de Bútorék folytatni tudják a viadalt. Remek hír, hiszen az összetettben is jól állnak – a pilóta szerint ez annak is köszönhető, hogy tavaly már szerzett tapasztalatot ezekről a szakaszokról –, a 20. helyről várják a folytatást. Szombaton hét gyorsasági szakasz vár a mezőnyre.