Egy pont. Ennyi választja el egymástól a rali országos bajnokság két éllovasát, Spitzmüller Csabát és Turán Frigyest. A különbség elenyésző (persze bajnokságot ennyivel is lehet nyerni), s a hétvégi Generali Nyirád-rali az utolsó előtti verseny, amely során ezen változtatni lehet. Nyilván a fent említett két úriembernek éppen ez a célja.
Spitzmüller pályafutása során először indul csatába egyes rajtszámmal, s ez részint megtiszteltetés, másrészt viszont némi nehézséget jelent, mivel a Nyirád környéki viadalt (amely tavaly debütált a versenynaptárban) murvás pályákon rendezik, vagyis a Mitsubishi-pilóta takarítja majd az utakat a riválisok előtt.
S hogy mi lesz a taktikája? Egyelőre nem döntötte el, de az biztos, hogy Turánra kell leginkább figyelnie, annak ellenére, hogy matematikailag még Benik Balázsnak is van esélye a végső sikerre.
„Benik Balázsnak nincs veszítenivalója, ő biztosan nagyon gyors lesz, de nem biztos hogy vele fel kell, vagy egyáltalán fel tudjuk venni a versenyt” – mondta Spitzmüller. No igen, a háromszoros abszolút bajnoknak meglehetősen nagy a ponthátránya, amely akkor sem tűnik el, ha futamot nyer – amire pedig jó esélye van (tavaly is ő volt itt a leggyorsabb).
De vissza a két éllovashoz, akik közül Turánnak a nyirádi az egyik kedvenc versenye – az elmúlt idényben jó néhány szakaszgyőzelmet aratott ezeken a pályákon, és a végén az abszolút harmadik helyen végzett. A Peugeot nagyon gyors az effajta jó minőségű murvás terepeken, úgyhogy a versenyző nem ok nélkül reménykedik abban, hogy az idényzáró előtt visszaveszi a vezető pozíciót.
A viadal pénteken 15 órakor a prológgal rajtol (ennek azonban csak presztízsokokból van jelentősége, az eredménye nem számít a végelszámoláskor) a nyirádi ralikrosszpályán, az igazi küzdelem azonban csak szombaton reggel kezdődik. Az össztáv 353.6 kilométer, ebből a gyorsasági szakaszok hossza 138.6 kilométer.